Müşteri, ayakkabı boyacısını sevdi Ritz Carlton anında terfi ettirdi

Hanife BAŞ
15.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme: 15.05.2010 - 09:52

Amerikalı beş yıldızlı otel zinciri The Marriott International bünyesindeki The Ritz Carlton İstanbul, ilginç bir terfiye imza attı.

 Otelde 9 yıldır ayakkabı boyacısı olarak çalışan ortaokul mezunu Halis İdiğ’i müşteri ilişkilerine aldı. Geleneksel Osmanlı kıyafetleri içinde oteldeki konukların ayakkabılarını boyayan İdiğ, müşterilerle The Marriott’un patronuna kendini sevdirdi. İdiğ, iki yıl önce de dünyada 151 bin Marriott Group çalışanı arasından sıyrılarak ‘mükemmeliyet ödülü’nü aldı. 31 yaşındaki Ağrılı Halis İdiğ, otele dışardan çalışan olarak girdiğini ve daha sonra otelin kadrosuna alınarak lostracılık yanında müşteri ilişkilerinde çalışmaya başladığını söyledi. Oteli evi gibi gördüğünü ve her konuğa da evine gelmiş misafir gibi davrandığını belirten İdiğ, “Benim kişiliğim böyle zaten. Her yerde böyleyim. Herkesi evime gelmiş gibi karşılayıp, elimden gelen yardımı yapıyorum. Güleryüz gösteriyorum” dedi. Ortaokul mezunu olduğunu aktaran Halis İdiğ, “İnsan ilişkilerinde, göz temasında iyiyim. Ortaokul mezunuyum ama dört üniversite bitirip dört dil bilip de bu işte başarılı olamayan var” diye konuştu.
Dört dil biliyor
Halis İdiğ’in, grup bünyesinde binlerce çalışan arasından sıyrılarak mükemmeliyet ödülünü almasını sağlayan hikayesi de ilginç. İdiğ, bu hikayeyi şöyle anlattı: “İngilizce biliyorum. Gelen
yabancı müşterilerimden derdimi anlatacak kadar da ayakkabı boyarken İtalyanca, Japonca ve İspanyolca öğrendim. İki yıl önce otele gelen İrlandalı gruptan birinin ceketinin söküldüğünü görünce ona durumu anlattım. Beş dakika içinde diktirip geri getirdim. Sonra müşterimiz resmimi çekip ülkesine döndü. Ardından otele içinde benim resmimin de basılı olduğu bir gazete geldi. Meğer o müşteri bir gazeteciymiş ve işte misafirperverlik diye beni haber yaptı. Bu haber Bill Marriott’a kadar gitti. Geçen yıl ben onun büyük patron olduğunu bilmeden tanıştım ve takdirini kazandım. Sonra da ödüle layık görüldüm.”

Beşiktaş maçları yarıyor

ODALARININ bir bölümü İnönü Stadı’na bakan The Ritz Carlton, Beşiktaş’ın maçlarının olduğu günleri avantaja çeviriyor. Martin Kleinmann, maçlar sırasında hem takımlardan, hem de taraftarlardan oteli tercih eden olduğunu belirterek, “BJK’yi destekliyorum. Onları maçları oldukça bizim otelimiz doluyor.” dedi.

Boyacılığın ötesine geçti

The Ritz Carlton İstanbul Genel Müdürü Martin Kleinmann, 151 bin çalışan arasında sıyrılarak ödülü kazanan İdiğ’in artık ayakkabı boyacılığının ötesine geçtiğini belirterek, şunları anlattı: “Marriott International’in CEO’su Bill Marriott, Türkiye’ye her geldiğinde önce Halis’i soruyor. Bir sürü çalışan arasından sıyrılarak Marriott’dan madalya aldı. Halis artık otel içinde yer göstermeden, müşterilere yardımcı olmaya kadar görev alanını geliştirdi. Daha önce dışardan çalışıyordu. Onu kadroya aldık. ”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı