Gündem Haberleri

    Murdoch'a ikinci medya darbesi

    Hürriyet Planet
    14.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    News Corp.’un Avrupa kıtasındaki en üst düzey yöneticilerinden Andrew Langhoff, Wall Street Journal’ın satış rakamlarında sahtecilik yapıldığının ortaya atılmasının ardından istifa etti. Böylece News Corp. bir yıl içinde ikinci kez bir medya skandalıyla karşı karşıya kalmış oldu.

    Wall Street Journal’la ilgili yolsuzluğun belgelerini, İngiliz Guardian gazetesi ortaya çıkardı.

     

    Gazetenin elde ettiği kanıtlara göre, WSJ yöneticileri, bazı Avrupalı şirketler aracılığıyla, düşük fiyattan binlerce gazete satın alarak, okurları ve reklamcıları gazetenin tirajı konusunda yanlış yönlendirdi.

     

    Guardian’ın ortaya koyduğu belgelere göre, WSJ, bazı şirketlerle resmi, yazılı anlaşmalar yaparak, bu şirketlerin faaliyetlerini destekleyecek haberler yayımlama sözü verdi. Gazetenin bazı çalışanları, bu anlaşmalar dolayısıyla yöneticileri gazetecilik etiğini ihlal etmek ve gazetenin habercilik alanındaki şanını lekelemekle suçladı.

     

    LANGHOFF İSTİFASINI AÇIKLADI

    Elde edilen iç yazışma ve e-mail kayıtları, bu yolsuzluğun başında WSJ’nin şemsiye şirketi Dow Jones and Co.’nun icra direktörü Langhoff’un olduğuna işaret etti. Langhoff dün istifasını açıkladı.

     

    Dow Jones and Co. Temmuz 2007’de Rupert Murdoch’a ait News Corp. tarafından satın alınmıştı.

     

    İngiliz tabloid gazetesi News of the World’un çevresinde gelişen ve uluslararası kamuoyunda büyük tartışma yaratan telekulak skandalının ardından ortaya atılan Wall Street Journal’la ilgili yolsuzluk iddiaları, Murdoch ve şirketinin bu yıl içinde yediği ikinci darbe oldu.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı