Gündem Haberleri

    Murdoch grubu telekulak tazminatı ödeyecek

    BBC Türkçe
    19.01.2012 - 16:06 | Son Güncelleme:

    Medya devi Rupert Murdoch'a ait News International grubu, İngiltere'de telefonlarının gazetecilerce gizlice dinlendiği iddia edilen 19 kişiye tazminat ödemeyi kabul etti.

    Murdoch grubu telekulak tazminatı ödeyecek

    Özel görüşmelerinin dinlendiğini söyleyenler arasında sinema, spor ve siyaset dünyasından ünlü isimler var.

    Telefonuna İngiltere içinden ve dışından çok sayıda kez erişildiği öne sürülen oyuncu Jude Law'a 130 bin sterlin (365 bin TL), eski kız arkadaşı Sadie Frost 50 bin sterlin (140 bin TL) ödenirken, eski İngiltere Başbakan yardımcısı John Prescott 40 bin sterlin (112 bin TL) tazminat aldı.

    Futbolcu Ashley Cole'un da kapatılan News of The World gazetesinin yöneticileri ile uzlaştığı açıklandı, ancak tutar bildirilmedi.

    Mahkeme heyetine yapılan açıklamaya göre davacılardan 36'sı sulh yolu ile çözümü kabul etti; böylece dosyaları kapandı. Ancak 10 davacı şirketin İngiltere'dek kolu olan News International aleyhindeki iddialarını mahkemeye taşıyacak.

    Duruşmaların gelecek ay başlaması bekleniyor.

    Dünyanın en büyük medya holdinglerinden olan News Corp şirketi ve iştirakleri hakkında şimdiye dek 60 kişi şikayette bulundu. Telefonları dinlenen potansiyel mağdur sayısının ise altı bini bulabileceği kaydediliyor./images/100/0x0/55ea8459f018fbb8f88521ae

    Tarafların tazminat karşılığı anlaşma şartları yargıçlara aktarılırken, Law'un telefonunun 2003-2006 yılları arasında tekrar tekrar dinlendiği anlatıldı. Frost bu dönemde gazetecilerin ne zaman nerede olduğunu hep bildiğinden yakınırken, Law'un yardımcısı Ben Jackson'a da mağduriyeti dolayısıyla 40 bin sterlin (112 bin TL) ödendi.

    BBC hukuk muhabiri Clive Coleman, News International'ın tazminat ödeme kararının bazı yorumcularca "teslim bayrağını çekme" olarak görüldüğünü söyledi.

    Coleman gazetenin dünyaca ünlü davacıların mahkeme önünde aleyhlerinde ifade vermesine izin vermek istemediğini kaydetti.

    Murdoch grubunun İngiltere'deki kolunu oluşturan News International şirketi yıllarca haber çıkarmak için yasadışı yoldan telefon dinleme uygulamasının "başıbozuk" bir muhabirin işi olduğunu savunmuş, bu kişinin 2007'de cezaevine girmesi ardından dosyanın kapandığı savunulmuştu.

    Ancak geçen yıl ortaya çıkan yeni kanıtlar, sorunun sanılandan çok daha yaygın olduğunu göstermiş, şirket tepkilerin odağında kalan News of the World gazetesini kapatma yoluna gitmişti.


    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı