Ekonomi Haberleri, Son Dakika, Haberler

EKONOMİ

Murat 124'ü ile 36 yıl sonra buluştu

23 Mart 2010 - 12:20Son Güncelleme : 23 Mart 2010 - 15:45

1974 yılında 17 bin km yol katederek Büyük Sahra Çölü’nü geçtiği Murat 124'üne kavuştu.

Tofaş, Türk Ralli Tarihi’ nin iz bırakan isimlerinden biri olan Ali Sipahi ile yarışan ve bir dönem Tofaş Ralli Grubu’nun da müdürlüğünü yapan Azmi Avcıoğlu’na 1974 yılında Dünya Kupası Rallisi’nde yarıştığı Murat 124’ü armağan etti. Tofaş CEO’su Ali Pandır’dan Murat 124’ün anahtarlarını teslim alan Azmi Avcıoğlu, 17 bin km yol katederek Büyük Sahra Çölü’nü de geçtikleri Murat 124’ün kendisine armağan edilmiş olmasından büyük mutluluk duyduğunu ifade etti.

Tofaş’ın yıllarca yurtiçinde ve yurtdışında önemli başarılara imza attığını ve otomobil sporları alanında Türkiye’de ilkleri gerçekleştirdiğini belirten Avcıoğlu, bir anlamda kendisi için ‘kutsal’ olan bu otomobili, hayatının belki de en anlamlı hediyelerinden biri olarak aldığı için Tofaş CEO’su Ali Pandır’a teşekkür etti.

Murat 124ü ile 36 yıl sonra buluştu

1974 yılında “Tofaş Ralli Grubu” olarak Ali Sipahi ile birlikte katıldıkları Dünya Kupası Rallisi’nde Murat 124 ile yarıştıklarını belirten Azmi Avcıoğlu, yaklaşık 80 araç içinden 8’inci olarak yarışı tamamlayıp, Tofaş’ı ve Türkiye’yi başarıyla temsil ettiklerinin altını çizdi.

Araç teslim töreninde duygularını dile getiren Azmi Avcıoğlu, “Ali Sipahi’nin hayalleri, Tofaş Ralli Grubu olarak büyük bir heyecan ve özveri ile yaptığımız hazırlık, Murat 124’ün 17 bin kilometrelik yarışı bitirebileceğine inancımız, tozlu topraklı, yağmurlu çamurlu yollarda, beş gece dört gün boyunca kuzeyden güneye Büyük Sahra’yı geçişimiz ve tekrar geri dönerek Münih’e ulaşma başarımız gerçekten unutulmazdı” dedi.

 

Etiketler:
Okuyucu Yorumları { Toplam 3 Yorum }
  • akkuş akkuş 23.3.2010 20:36:46
    mete ceyhun sen diğer ralli arabaları sokaktakiyle aynı mı sanıyosun...
  • Osman bey 23.3.2010 17:06:16
    MUTLU SON TOFAŞ.I TEBRİK EDERİM.!!!
  • mete ceyhun ekmen 23.3.2010 13:57:10
    Bu alet murat faln degil. Buna yabancı İtalyanca bir isim vermişlerdi.<br>Ve Dünya Ralli Şampiyonasınıda kazanmış olması gerekiyor.(1970 vs.)(WRC)<br>ve 3.0 lt v6 bir aletti bizdeki cürük hurda, sıfırı bile dandirik muratlardan degil bu arac.
Sayfa Başı
Haberlerintibak zammıintibak zammı nediriçerdeiçerde yeni bölümiçerde son bölümiçerde 13. bölümkyk