‘Mucize’ biber ve tuza ceza

Erdinç ÇELİKKAN / ANKARA
22.09.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Reklam Kurulu, “Zayıflatma mucizesi Antakya biberi”, “Kanseri önleyen Himalaya tuzu”, “Nikotin yerine geçen elektronik sigara” gibi tüketiciyi yanıltan reklamlara ceza yağdırdı.

Kurul, sağlığı olumsuz etkileyen bazı reklamların da durdurulmasına karar verdi. Reklam Kurulu, ağustos ayı kararları ve gerekçelerini önceki gün açıkladı. Buna göre 274 dosyayı karara bağlayan kurul, 161’inin ön inceleme sonucunda incelemeye değer bulmadı. Kurul, mevzuata aykırı bulunan 110 dosyadan 86’sına durdurma cezası verirken, 24’üne de idari para ve durdurma cezası verdi. Kurul, Mesut Yar’ın ismi kullanılarak yapılan ve zayıflamaya yardımcı olduğu ileri sürülen “Düzenli kullanın gerisini Antakya biberine bırakın” şeklindeki reklamların durdurulmasına ve 81 bin lira cezası verilmesine karar verdi. Kurul, “Yaşlanmayı geciktirir, kanseri önlemeye yardımcı olur” diye satılan Himalaya tuzu reklamlarının da durdurulmasını kararlaştırdı.

E-sigara tütün mamulü

REKLAM Kurulu, elektronik sigara diye satılan ürünlerin de şekilsel ve içimsel olarak gerçek sigarayı çağrıştırdığıı belirlendi. Kurul, bu nedenle elektronik sigaranın kartuşlarında bulunan tütün alkaloiti içermesi ve sigarayı teşvik ettiği için bu ürünlerin de tütün mamülü kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini açıkladı. Bu nedenle elektronik sigara reklamlarının ilgili mevzuat hükümlerine aykırı olduğuna karar verilerek, yayın durdurma cezası verildi. Kurul, GSM şirketlerinin “bedava kontör”, “hızlı internet”, “ceple kazan” şeklindeki tüketiciyi yanıltıcı reklamlara da idari para ve yayın durdurma cezası verdi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı