Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Motoru alta koydular, küçük sınıfta ’büyük’ oto yarattılar

    Aslan BATUR
    31.01.2006 - 22:24 | Son Güncelleme: 31.01.2006 - 22:24

    Tüm dünyanın en büyük sorunlarından biri haline gelen trafik problemi insanları küçük sınıftaki modellere yöneltiyor. Düşük yakıt tüketimleri ve küçük boyutları ile kalabalık şehir trafiğinde daha kolay hareket edebilmeyi sağlayan ve park problemi yaşatmayan küçük modeller tüm dünyada satış rakamlarını her yıl artırıyor. Küçük sınıf satışlarının artmasıyla oluşan rekabet ortamı da, üreticileri daha yenilikçi modeller geliştirmeye yöneltiyor.

    Motoru alta koydular, küçük sınıfta ’büyük’ oto yarattılarSundukları teknoloji ve güvenlik bakımından üst sınıflardaki modelleri aratmayacak derecede konforlu olmaya başlayan küçük sınıf otomobiller, artık büyüklerine de örnek olmaya başladılar. İşte o modellerin son örneği, Mitsubishi’nin Japonya’da piyasaya sunduğu yenilikçi modeli ’i’. Yepyeni bir platform üzerinde geliştirilen ’i’ isimli aracın motoru arka aksın biraz önüne yerleştirilerek, iç mekanda üst sınıf otomobiller kadar geniş bir ortam yaratılmasını sağlamış. Motorun arkada konumlandırılması aracın ön kısmında çok geniş bir alanın doğmasına ve aracın iç mekanının bir oda kadar genişlik hissi vermesini sağlıyor. Ön kısımda motor olmaması sayesinde ön tekerlekler olabildiğince ön kısma yerleştirilerek 2 bin 550 milimetrelik bir aks aralığı elde edilmiş. Bu uzun aks mesafesi ve mümkün olduğunca en köşelere yerleştirilmiş tekerlekler sayesinde aracın, orta sınıf bir otomobilin iç mekanına ve geniş bir bagaj hacmine ulaşılması sağlanmış. Küçük ama yenilikçi aracın altına gizlenen 3 silindirli motor 660 cc hacminde. Küçük hacimli bu motor, turbo sistemi ile daha güçlü bir hale getirilerek aynı zamanda yakıt ekonomisi ve düşük emisyon sağlanmış. Bu motor ile Japonya’nın 2010 emisyon değerlerini şimdiden karşılayan motor, düşük ağırlığı ve küçük yapısı ile de yenilikçi olduğunu gösteriyor. Sınıfında ilk defa kullanılan elektrik kontrollü gaz pedalına da sahip olan araç, bu sayede yumuşak sürüşlere olanak tanıyor. Önde MacPherson, arkada ise 3 kollu süspansiyon sistemine sahip olan ’i’, sınıfına göre oldukça yüksek bir yol tutuş sunuyor. YAYALAR İÇİN DE GÜVENLİBu yepyeni şasi üzerinde konumlandırılan araç, kısa ön kısmına rağmen yüksek güvenlik sunuyor. Şasinin yan kısımlarındaki raylar, önden çarpma anında enerjiyi emerek, araç kabininin kazadan en az şekilde etkilenmesini sağlıyor. Şasiye çapraz konumlandırılmış raylar ise yandan çarpmalarda oluşan kuvvetin etkisini en aza indiriyor. Aynı zamanda şasinin altına konumlandırılmış motor sayesinde, ön kısımda diğer araçlara göre yayalara çok daha az zarar veren bir tasarım ortaya çıkmış. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip olan araçta dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel olarak sunuluyor. Aracın sahip olduğu bagaj hacmi ise arka koltuklar tamamen yatırılarak daha da artırılabiliyor.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı