« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Motorsporları ‘İstanbul Park’ pisti ile futbolu zorluyor

Temeli 10 Eylül 2003’te atılan, 300 trilyon liralık (300 milyon YTL) yatırımla 21 Ağustos’taki Formula 1 yarışına yetiştirilen İstanbul Park Pisti, bugüne kadar düzenlenen organizasyonlarda tam 235 bin biletli davetliyi ağırladı. Önümüzdeki hafta sonu dünyanın en çok izlenen motorsporları organizasyonlarından bir diğeri olan MotoGP ile beraber bu seyirci sayısının rahatlıkla 300 binin üzerine çıkması bekleniyor. Yetkililer, futbol ile yatıp kalkan ülkemizde birkaç yarışta ulaşılan bu rakamın son derece iyi bir sonuç olduğunu, gelecek yıl yapılacak farklı tanıtımlarla bu rakamların daha da yukarıya çıkacağını kaydediyorlar.

Murat TOSUN
SON GÜNCELLEME
Temelleri 10 Eylül 2003’te atılan ve 21 Ağustos 2005’teki Formula 1 yarışına büyük emek harcanarak hazırlanan İstanbul Park Pisti, bugüne kadar Formula 1 dışında, WTCC, FIA GT ve DTM yarışlarına da ev sahipliği yaptı. Bu ana yarışların yanında birçok farklı yarış da İstanbul Park’ta düzenlendi. Porsche Cup, GP2, Formula 3, Seat Cup Türkiye ve VW Polo Ladies Cup gibi yarışlara ev sahipliği yapan İstanbul Park Pisti’ne bugüne kadar tam 235 bin biletli ziyaretçi geldi.

MOTOGP İLE SAYI ARTACAK

Hafta sonunda düzenlenecek olan ve dünyanın en çok ilgi gören motorsporları organizasyonlarından biri olan MotoGP ile 21 Ağustos’tan itibaren pisti ziyaret edenlerin sayısının rahatlıkla 300 bini aşması bekleniyor. Bugüne kadar düzenlenen yarışlarda Formula 1’e toplam 182 bin seyirci gelirken, WTCC ve FIA GT’de bu rakam 21 bin, DTM’de ise kötü hava şartlarına rağmen 32 bin oldu. Toplamda 235 bin seyirciyi ağırlayan İstanbul Park Pisti’nde yarışların dışında birçok otomobil firması da çeşitli organizasyonlar düzenlendi.

Şimdiye kadar ilk söylendiği gibi pistte bir düğün yapılmamış olsa bile önümüzdeki yılın planlarında birçok yeni organizasyonun yer alacağına dikkat çekiliyor. 300 trilyon lira harcanarak 2 yılda tamamlanan İstanbul Park Pisti, böylelikle iki aylık kısa süreçte 235 bin kişiyi ağırlayarak yapılan masrafların boşa gitmediğini açıkça ortaya koydu. Ayrıca bu rakamlara piste görevli olarak gelenlerin dahil olmadığını da hatırlatmakta yarar var.

DAHA ÇOK YABANCI GELECEK

Pistin işletmesini yapan Motorsporları Organizasyon AŞ’nin (MSO) Pazarlama ve Satış Müdürü Bülent Özerdim, kendilerini öncelikli olarak ulusal anlamda seyirci katılımının fazlasıyla memnun ettiğini belirtiyor. İstanbul Park Pisti’nde düzenlenen yarışlara olan ilginin her yarışta artarak büyüdüğünü söyleyen Özerdim, gelecek yıl pist hakkında spekülasyonların da bitmesiyle beraber yurtdışından daha fazla izleyici beklediklerini de dile getiriyor.

Gelecek yılın takviminin henüz belirlenmediğine de dikkat çeken Özerdim, 2006 yılının ilkbahar aylarından itibaren uluslararası organizasyonlara ev sahipliği yapacaklarının da müjdesini veriyor. Özerdim ayrıca, gelecek yılın takviminin daha geniş olacağını ve bu sayede tanıtım sürelerinin de uzayacağını belirtiyor. Gelecek yılın takvimine birkaç yeni yarış eklenme ihtimalinin de olduğuna değinen Özerdim, bu konu hakkındaki görüşmelerinin büyük bir hızla devam ettiğini de sözlerine ekliyor.

Bazı yarışlara istediğimiz gibi tanıtım yapamadık

2005 sezonunda yapılan yarışlar hakkında da bir açıklama yapan Bülent Özerdim, konu hakkında şunları söylüyor: ‘2005’in açılış yarışı olan Formula 1 çok başarılı geçti. Mükemmel bir organizasyona ev sahipliği yaptık ve tüm katılımcılardan olumlu geri dönüş aldık. Yarış, organizasyon ve pist uluslararası medyada çok olumlu haberlerle anlatıldı. Türkiye tanıtımına çok ciddi katkılar olduğunu düşünüyorum. Bütün bunlar yeni doğan bir tesis için çok önemli. İlk izlenim son izlenimdir sözünü dikkate alırsak F1 bizim prestij organizasyonumuzdu. WTCC ve GT için hafta sonu 21 bin izleyici İstanbul Park’a geldi. Tabii ki F1 ile arası çok yakın olduğundan istediğimiz tanıtımı yapamadık, ancak seneye daha çok izleyici için yeterli vaktimiz olacak. DTM ise zaten Avrupa’da kendini fazlasıyla kanıtlamış bir yarış. Efsane pilotları ağırlamaktan büyük keyif aldık. Yarışı 32 bin izleyici kötü hava şartlarına rağmen seyretti. Gelecek yıl da bu yarışların sayılarının artmasını ve motorsporları kültürüne katkıda bulunmalarını arzuluyoruz.’

MotoGP bilet fiyatları

İstanbul Park Pisti’nde bu hafta sonu düzenlenecek olan MotoGP Şampiyonası’nın bilet fiyatları 8.5 YTL’den başlıyor ve 400 YTL’ye kadar çıkıyor. İşte hafta sonu MotoGP’yi izlemek isteyenler için bilet fiyatları.

En genç şampiyon Alonso ile Renault zirveye çıktı

Formula 1’de 2005 sezonu şüphesiz İspanyol pilot Fernando Alonso’nun yılı oldu. Renault adına yarışan Alonso, 2005 sezonunu ilk sırada tamamlayarak Formula 1 tarihinin ‘en genç şampiyonu’ olmayı başardı. Alonso ayrıca, sezonun son yarışı olan Çin Grand Prix’sini de kazanarak takımı Renault’u Markalar Şampiyonluğu’na taşıdı. Renault Takımı böylelikle markalarda da en genç şampiyonuna güvenip istediğini rahatlıkla almış oldu. Formula 1’de 19 yarışlık 2005 sezonu geride kaldığında her yerde Renault ve Renault pilotlarının üstün olduğu görülüyor.

Sezonun son yarışı olan Çin Grand Prix’sinde adeta uçarcasına ilerleyen Fernando Alonso ise tüm bu başarılarda şüphesiz en önemli paya sahip isim olarak dikkat çekiyor. Alonso elde ettiği bu başarılarla Ferrari’nin altı, Michael Schumacher’in ise beş yıldır süren hakimiyetine de son vermiş oldu. Alonso ayrıca, 2005 sezonunda düzenlenen 19 yarıştan 7 tanesini ilk sırada tamamlamanın da keyfini yaşadı.

RAIKONNEN 112 PUAN ALDI

Bu yıl yedi yarışı ilk sırada tamamlayan ve birçok yarışta yaşadığı şanssızlıklarla adı anılan Kimi Raikkonen, Çin Grand Prix’sini ilk sırada tamamladı. Kendi ve takımı adına 2005 sezonunda 112 puan toplayan Raikkonen’in bu başarısı takımı McLaren Mercedes’i şampiyonluğa taşımaya yetmedi. McLaren Mercedes Takımı’na büyük umutlarla transfer edilen, ancak daha sezon başında profesyonellikten oldukça uzak olaylar ortaya koyan Juan Pablo Montoya ise sezonu sadece 60 puanla tamamlayabildi. Sezonun son yarışından da puansız ayrılan Montoya, böylelikle McLaren Mercedes Takımı’nın kendisinden olan beklentileri tamamen boşa çıkarmış oldu. Formula 1’in son yıllarına damgasını vuran Ferrari Takımı ise 2005 sezonunu üçüncü sırada tamamlarken, kariyerinde yedi şampiyonluk bulunan Michael Schumacher de takımı ile aynı kaderi paylaşarak sezonu üçüncü sırada bitirdi.

Mahallinin ilk ayağı yapıldı

İstanbul Otomobil Kulübü (İSOK) tarafından düzenlenen ve her yıl biraz daha fazla ilgi görmeyi başaran Castrol İstanbul Ralli Şampiyonası’nın ilk ayağı tamamlandı. İstanbul Levent’teki Metrocity Alışveriş Merkezi’nin önünden verilen startla başlayan ve Belgrad Ormanı’nda oluşturulan etaplarda koşulan yarışı Güven Bostancı ilk sırada tamamladı. Yarışta ikinci sırayı Celal Özben elde ederken, Emre Yurdakul ise üçüncü sırada finiş gördü. Yağmurun etkisiyle kayganlaşan etaplarda pilotlar zor anlar yaşarken yarış sonunda start alan 52 ekipten, ancak 34’ü finişe ulaşmayı başardı.

Bunları da Beğenebilirsiniz