MOTED, kask takmayan kurye avına çıkacak

Bülent OVACIK/İSTANBUL
07.08.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Motosiklet kullanma bilincini artırmak için “Asıl motosiklete binmemek çılgınlıktır” sloganıyla yola çıkan Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED), kampanyanın “Güvenlik” başlıklı ikinci ayağında, kuryeleri mercek altına aldı.

Motosikletli kurye filolarıyla çalışan fast food zincirleri ve kargo şirketleriyle, güvenlik konusunda görüşmelerin startını vermeye hazırlanan MOTED yetkilileri, eylül ayından itibaren kask takmayan kuryelerin fotoğraflarını çekip, bağlı olduğu şirketin logosuyla birlikte internette teşhir edecek.

Sorun güvenlik

Dünyaca ünlü 10 motosiklet markasının ortak hedefler doğrultusunda kurduğu MOTED’in dün Rahmi Koç Müzesi’nde düzenlediği toplantıda, kampanyanın ayrıntılarını Başkan Yardımcısı ve BMW Motosiklet Marka Sorumlusu Simay Alsan anlattı. MOTED’in yaptığı bir ankete, motosiklete soğuk bakanlarının önemli bir kısmının “Güvenlik” konusunu öne sürdüğünü belirterek “Evet, motosiklet kullanıcısı daha savunmasız. Ama teknoloji, güvenle motosiklete binilebilmesi için sürücü donanımlarını sürekli geliştiriyor. Sürüş eğitimi önem kazanıyor. Yeni hedefimiz ticari motosiklet kullananları eğitmek. Motosiklet filolarına sahip şirketlerin temsilcileriyle görüşeceğiz. Güvenlik için onların da çaba harcamaları gerekiyor. Eylül ayından itibaren kask kullanmayan kuryeleri fotoğraflayıp, internet sitesinde teşhir edeceğiz” dedi.

Sondan ikinciyiz

MOTED Başkanı, Yamaha Satış ve Pazarlama Müdürü Mehmet Ergene, bin kişiye düşen 28 motosikletle Türkiye’nin dünya ülkeleri sıralamasında sondan ikinci sırada yer aldığını söyledi. En yüksek kullanım, 530 motosikletle Tayvanda. Mehmet Ergene, yol güvenliği, yüksek vergiler, ehliyet alımında yaşanan sorunlar ve koruma fonu problemlerinin ortadan kalkmasıyla motosikletin yaygınlaşacağını anlattı.

Tüm motosiklet fırsatları hurriyetoto.com’da

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı