Morgan Stanley: Türk medyasına ilgi artıyor

Hürriyet Haber
18.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

Uluslararası yatırım bankası Morgan Stanley, reklam gelirleri açısından cazip bir geleceğe sahip Türk medyasına, artan oranda yabancı ilgisi bulunduğunu bildirdi.Morgan Stanley, TBMM'de kabul edilen ve TMSF'nin elindeki mal ve iştiraklerin satışını kolaylaştıran ve yabancıların Türkiye'de televizyon sahibi olmalarına olanak sağlayan yasa çerçevesinde, Türk Medya sanayisine ilişkin genel değerlendirme raporu hazırladı.Rapora göre, AB sürecinde Türk medyasına, daha çok yabancı sermaye girişi gerçekleşecek.Türk medyasının, reklamların Gayri Safi Yurt İçi Hasıla'ya (GSYİH) oranı itibarıyla, dünyadaki en düşük paya sahip olduğu belirtilen raporda, buna karşılık reklamların medyadaki payının, gelecek 10 yılda çok hızlı şekilde yükseleceği kaydedildi.EN YÜKSEK PAY, DOĞAN YAYIN HOLDİNG'İNRaporda, son veriler itibarıyla reklam gelirleri açısından, Doğan Yayın Holding'in (DYH) yüzde 40 oranındaki reklam geliriyle, 'Türk medyasında ilk sırada' olduğu ifade edilirken, Sabah'ın yüzde 17, Çukurova'nın yüzde 13 ve varlıkları TMSF'nin elinde bulunan Uzan Grubu'nun reklam geliri payının ise yüzde 4 düzeyinde olduğunun tahmin edildiği ifade edildi.REKLAMDA ASLAN PAYI TELEVİZYONUN, EN AZ İNTERNET'İNAyrıca Türkiye'de televizyonların, medyaya giden reklam harcamalarının yüzde 54'üne sahip olduğu belirtilen raporda, gazetelerin payı ise yüzde 31.7 olarak ifade edildi.Televizyon reklamlarındaki bu oran birçok ülkeye göre yüksek olmasına karşın, Macaristan'da yüzde 65, Polonya'da yüzde 58, Brezilya'da yüzde 60, Venezüella'da ise yüzde 73 düzeyinde bulunuyor.Rapora göre Türkiye'de televizyon ve gazete dışındaki medya araçları olan radyo, internet ve dergilerin reklamlardan aldığı pay, diğer ülkelere kıyasla oldukça düşük. Buna göre geçen yıl itibarıyla radyolar 38 milyon dolar, dergiler 33 milyon dolar, internet reklamcılığı ise sadece 3 milyon dolarlık pay alabildi.AB SÜRECİNDE GİRECEK OLAN YABANCI SERMAYEMorgan Stanley raporunda, “AB sürecinde, enflasyondaki düşüş ve ekonomik büyümenin sürdürülmesi, daha çok yabancı yatırımcı çekecek olan medyanın gelişmesini sağlayacak” denildi.Raporda, medyaya daha çok yabancı sermaye girişinin, şimdi AB üyesi olan Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ile yakında üye olması beklenen Bulgaristan'da da görüldüğü belirtilirken, doğrudan yabancı sermaye girişinden en çok kar elde edecek sektörlerin başında medyanın geldiği ifade ediliyor.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı