Mona Lisa Türkiye'de ipeğe büründü

hurriyet.com.tr
21.05.2010 - 11:18 | Son Güncelleme:

Leonardo da Vinci ve Michelangelo gibi sanat tarihinin en önde gelen ressamlarının çalışmalarını orijinalindeki detayları atlamadan saf ipek üzerine basmayı başaran Mona Lisa Tekstil, Türk tüketicilerini bu alanda bir ilk ile tanıştırıyor.

İŞTE ŞAŞIRTAN TASARIMLAR

 

Kişiye özel tasarım ve baskı avantajı getiren dijital üretim teknolojisiyle milyonlarca rengi ipek eşarp ve fular üzerine aktaran Mona Lisa Tekstil'in sahibi Murat Karatekin bu şekilde ayrıcalıklı ürünler sunmayı amaçladıklarını belirtiyor.

 

Karatekin, "Ürünlerimizde her türlü tasarımdan sınırlı sayıda üretip tüketicilerin beğenisine sunuyoruz. Ünlü ressamların çalışmalarını da dijital baskıyla fırça darbesine varıncaya kadar ipeğin üzerine taşıyabiliyoruz. Bu eserler arasında ise daha çok doğayı tasvir eden çalışmalar ile artık şaheser seviyesine ulaşmış sanat eserlerini tercih ediyoruz" dedi.

 

TABLO KALİTESİNDE

Leonardo da Vinci ve Michelangelo gibi ünlü İtalyan ressamlarına ait olanlar başta gelmek üzere birçok eseri ipek üzerinde aktarabildiklerini belirten Karatekin, bu baskıların istenildiği takdirde çerçeveletilip tablo şeklinde duvara dahi asılabileceğini kaydetti.

 

Kullanmış oldukları teknoloji sayesinde belli bir modelden sınırlı sayıda üretim yapabilme olanaklarının da olduğunu belirten Karatekin, bu şekilde 70 milyonluk ülkede aynı ürüne sahip olan kişilerin sayısının iki eldeki parmak sayısını geçmeyeceğini ifade etti.

 

HEDEF MONA LISA'DAKİ KUSURSUZLUK

Kendileri tarafından gerçekleştirilen desen seçimlerinin yanı sıra özel taleplere de cevap veren Mona Lisa Tekstil, ismini de yine ünlü İtalyan ressam ve heykeltıraş Leonardo da Vinci'nin aynı ismi taşıyan tablosundan alıyor.

 

Karatekin şirketlerine bu adı vermelerindeki asıl amaçlarının, Da Vinci'nin Mona Lisa eserindeki kusursuzluğu kendi ürünlerine de taşımak olduğunu söyledi.

 

Üretimi modanın beşiği olarak görülen İtalya'da gerçekleştiren şirket Türkiye'deki faaliyetlerine yaklaşık üç ay önce başlamış. İstanbul'da karşılaştığı ilgi sonrasında şimdi Anadolu'nun tüm kentlerine yayılma stratejisi izliyor. En fazla iki yıl içerisinde Türkiye'de kişiye özel eşarp ve fular üretiminde bir numara olma hedefi bulunan şirket, şimdilik sadece bu iki ana ürüne odaklanarak faaliyetlerini devam ettirmeyi planlıyor.

 

Türkiye'de satılan eşarplar arasındaki en maliyetli ve kaliteli olanlarını Türk tüketicisine sunduklarını belirten Karatekin, ürünlerin etiket satış fiyatının ise 159 lira olduğunu ifade etti.

 

YEŞİL SAHALARDAN TEKSTİLE

12 yaşından beri tekstil sektörünün içinde yer alan Karatekin, küçük yaşlarda okuldan arda kalan zamanlarında mağazalarda tezgâhtarlık yaparak cep harçlığını kazanmış. Daha sonra eğitimini yarıda bırakarak, hem tekstil sektöründeki faaliyetlerine devam etmiş hem profesyonel olarak futbol oynamış. Yaşadığı bir sakatlık nedeniyle futbol hayatını sonlandırmak zorunda kalan Karatekin, bu dönemden sonra tüm vaktini tekstil sektöründeki çalışmalarına ayırmış.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı