Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Moller: Milyonerlik formülü okulda öğrenilmez

    Hürriyet Haber
    06 Kasım 2001 - 00:00Son Güncelleme : 06 Kasım 2001 - 00:01

    Dünyaca ünlü eğitim kuruluşu Time Manager International'ın kurucusu Claus Moller, ‘‘Okulda öğrendikleriniz başarının garantisi değildir. Milyoner olmayı okulda öğretmezler’’ dedi. Moller, Türkiye'nin ekonomik durumunu ‘‘berbat’’ diye niteledi.TMI'nın (Time Manager International) kurucusu Claus Moller, kriz sırasında yapılacak en kötü şeyin ‘‘birşey yapmamak’’ olduğunu belirterek, yeniliklerin en büyük krizlerde ortaya çıktığına dikkat çekti. Bilgisayar ve telefonun savaşlarda çıktığını hatırlatan Moller, ‘‘Türkiye ekonomisi şu an dünyanın en berbat ekonomisi durumunda’’ dedi. PDR Conferenses'in organize ettiği ve Hürriyet'in iletişim sponsoru olduğu ‘‘Takımdaşlık’’ konulu seminerde konuşan Moller, 49 ülke arasında yapılan bir araştırmada Türkiye'nin enflasyon konusunda sonuncu olduğunu söyledi. ‘‘Türkiye birçok konuda ünlü, artık enflasyon konusunda da çok ünlü’’ diyen Moller, şöyle devam etti:‘‘Krize giren Türkiye, orta öğretime kayıtta 44'üncü, siyasi istikrarda 46'ıncı ve imaj olarak da 45'inci sırada. Türkiye'nin bu kötü durumu, zaafları, siyasal sistemi ve parasal yönünün yönetilememesinden kaynaklanıyor. Güçlü yanları ise esneklik ve uyumlanabilirlik. Bu konuda sıralamada Türkiye 4'üncü. Olumlu olarak baktığımızda Türkiye yeni firma yaratmada 9'uncu, iyi pazarlama politikalarında 10'uncu, kadın erkek eşit fırsat yaratılmasında 12'inci, yöneticilikte 16'ıncı, ehil işçi sayısında 15'inci durumda.’’Claus Moller, Türkiye'nin gerçekten sadece futbol takımı değil, büyük bir seçkin şirketler grubu yaratabileceğini de kaydetti. Moller, ‘‘Fatih Terim'in Milli Takım ve Galatasaray'da uyguladıkları Türkiye'ye uygulanırsa bu başarı yaratılabilir. Başarılı şirketleri yaratan, imkansız olaylara eğilmektir’’ dedi.OKUL BAŞARIYA YETMEZ‘‘Başarılı olmak istiyorsanız okula gitmeyin’’ diyen Moller, okulda milyoner olmanın yollarının öğretilemeyeceğini belirterek, şöyle konuştu: ‘‘Okulda öğrendikleriniz başarılı olmanın garantisi değil. Okulda iyi bir yönetici olmayı uygun vasıflara sahip olmayı öğretmezler. Genel başarıda aykırının rolü yüzde 10. Duygusal zekanın rolü ise yüzde 40. Diğer zekaların oranı ise yüzde 50. Diğer zekalar yaratıcılık, içgüdü, pratiklik ve iş becerisidir. Okul sadece yüzde 10 teşkil eden IQ yu belirler. 39 yaşın altında 2 bin 500 başarılı işadamını test ettik. Bunların fiziksel olarak ortak yönünü bulamadık. Bu gençlerin ortak özelliği, özellikle kendini değerlendirmede elde ettikleri başarı. Eleştiriye açıklar, kendilerini ifade edebiliyor, stresi idare edebiliyorlar. Objektif ve tarafsızlar. Kendilerine güveniyorlar. Okulda bu konuda insanlara hiçbir şey öğretilmiyor.’’
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı