"Deniz Sipahi" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Deniz Sipahi" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Deniz Sipahi

Model olmak model yaratmak

Çimentaş’ın Başkanı Walter Montevecchi için artık İzmirli diyebiliriz. Çünkü, İzmir’i yere göğe koyamıyor ve de önemli bir mesaj veriyor... “İzmirli Çimentaş’ı grubumuz için model seçtik...”


 

CEMENTIR Grubu Çimentaş’ı Türkiye’nin en sıkıntılı olduğu 2001 yılında aldı.
Walter Montevecchi de Yönetim Kurulu Başkanı oldu.
Montevecchi, 1973 yılından bu yana Cementir’in sahibi Caltagirone Ailesi’yle birlikte çalışıyor.
Hong Kong, Tayland, Venezuela ve Kolombiya’da büyük altyapı yatırımlarında üst düzey proje yöneticisi olarak görev aldıktan sonra Çimentaş’ın başına geçti.
Çimentaş, Türkiye’nin en önemli şirketlerinden biriydi, deneyimli kadrosu vardı, o günden sonra yatırımlar da hız kesmedi.
Çimentaş bölgesel bir oyuncu olmaktan çıktı, Trakya, Kars ve Elazığ’daki satın almalarla Türkiye’de ulusal bir oyuncu oldu.
Bununla da kalmadı, atık konusunda atağa geçti.
Süreko, endüstriyel atıklar, Hereko da evsel atıklar için kuruldu.
Çimentaş’ın geleceğe dönük önemli planları var. İşte, bu stratejileri konuşmak için Walter Montevecchi’nın dışında Genel İlişkiler Koordinatörü Mustafa Güçlü, Teknik Direktör Selahattin Mersin, Genel Müdür Taner Aykaç, Recydia Genel Müdürü Oğuz Can ile birlikte sohbet ettik.

Hoşuma giden, Walter Montevecchi’nin Türkiye’yi, İzmir’i çok benimsemiş olması...
Montevecchi, Kordon’daki evinin yanında Çeşme’den de bir ev almış, Türkçe öğrenmeye başlamış.
Ve Caltagirone Ailesi’nin Çimentaş’a, dolayısıyla Türkiye’deki yatırımlarına olan ilgisini değiştirmiş.
Tabii, bunda Avrupa’daki krizin de büyük etkisi olmuş. Örneğin; İtalya’da çimento satışlarında yüzde 40’a varan bir düşüş yaşanırken, Türkiye’deki artış yüzde 8’lerde olmuş. Çimentaş’taki büyüme ise, yüzde 12’leri bulmuş.
Atık yönetimi konusunda Süreko’da elde edilen başarı sonrasında İstanbul’un evsel atığının yüzde 15’ine denk gelen 2 bin ton atığın bertarafına dönük projenin kazanılması, dikkatleri bu konuya toplanmasına neden olmuş.
Yüzde 15 demek, İzmir’in çöpünün yüzde 60’ı demek...
Özetle...
Çimentaş’ın Ege Bölgesi Sanayi Odası’ndan 2011’in en çevreci şirket ödüllerinden birini almasını daha iyi anladım.

Mustafa Güçlü de önemli bir konunun altını çizmeyi ihmal etmedi.
“Herkes İzmir’den kaçarken, biz İzmir’de devam ediyoruz. Vergimizi İzmir’de ödüyoruz. İstanbul’da evsel atık konusunda Türkiye’de bir ilki gerçekleştirirken, İzmir’de de bu yönde adım atmaya hazırız...”

Walter Montevecchi ile sadece Çimentaş’ı konuşmadık elbette, Türk ekonomisinin genel gidişatıyla ilgili önemli yorumlar da yaptı.
Ve dedi ki...
“Avrupa için Türkiye hasta adamdı. Şimdi Türkiye Avrupa’ya hasta adam gibi bakıyor. Türkiye’de iyi şeyler oluyor. Biz de Çimentaş’ı satın aldığımız ilk günden bu yana bu gelişmeyi görüyoruz. O yüzden buradaki yatırımlara çok önem veriyoruz ve teknolojiyi Türkiye üzerinden transfer etmek istiyoruz.”
Ben bu sözleri duyunca gerçekten mutlu oldum.
Çünkü, bazen içeride yaşarken, gelişmelerin ne boyutta olduğunun farkına varamıyoruz.
Dediğim gibi Montevecchi, yeni İzmirli, ama birçok kişiden daha İzmir fanatiği olmuş durumda...
Ve bence gecenin en önemli mesajı da şuydu:
“Cementir Holding, tüm dünyada atık yönetimi konusunda yapacağı yatırımlar için Çimentaş’ı merkez olarak belirledi.”

X