Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Moda der ki; gözlüğün sezonu yok

Son yıllarda sadece gözlerimizi güneşten korumak için değil, şık bir aksesuvar olarak da gözlükten vazgeçemiyoruz.

Sonbahar-kış modasında bu yıl markalar, gözlük sezonunun sadece yaz olmadığının altını çiziyorlar. Tasarımcıların tercihi ise geniş camlı modeller...

Türkiye’yle birçok yabancı gözlük markasını tanıştıran Luxottica Group, Ray-Ban, Vogue, Prada, Chanel, Bvlgari, Dolce&Gabbana, Donna Karan, DKNY, Versace, Polo Ralph Lauren, Burberry, Miu Miu, Salvatore Ferregamo gibi 28 markanın distribütörlüğünü yapıyor. Dünya gözlük pazarının ise yüzde 35’ine sahip...

Grubun Türkiye Koordinatörü Duygu Biçer, kullanıcıların yüzde 65’ini kadınların oluşturduğu bu pazarda, her sezon birden fazla gözlüğe sahip olmak isteyenlerin sayısının bir hayli çok olduğunu belirtiyor. Bu arada, sonu kör olmaya kadar varabilen zararlar yaratan işporta gözlüklere karşı da uyarıyor: "Güvenilir satış noktalarından, garanti belgesi olan ürünleri almanızı öneriyoruz. Biz, Luxottica markalarını garanti belgesi ile satıyoruz."

Duygu Biçer "Neden güneş gözlüğü" sorusunun cevabını ise kısaca şöyle özetliyor: "Her şeyden önce göz sağlığını koruyor. Gözlük takmadığınızda gözlerinizi kısıyorsunuz ve bu da göz çevresinin daha fazla kırışmasına sebep oluyor. Hem şık hem de fonksiyonel bir aksesuvar aynı zamanda. Özellikle lens takanlar mutlaka kaliteli bir güneş gözlüğü kullanmalı. Lazer ameliyatı olanlar ise yaz-kış güneş gözlüklerini gözlerinden çıkarmamalılar."

Önümüzdeki yaz gözlükler ışıl ışıl

Gözlük modasında artık yüzümüzü bir sonraki yıla çeviriyoruz. 2008’de ışıltılı, taşlarla süslü, mücevher görünümünde modellerin öne çıkacağının sinyallerini veren Luxottica Group, bünyesinde yer alan Burberry, Bvlgari, Miu Miu, Prada, Salvatore Ferregamo, Versace ve Vogue markalarının ara sezonlarını ve yeni optik koleksiyonlarını sizlerle buluşturuyor.

2008’de, tek parça büyük degrade tasarımlar yüzü tamamen sarıyor.<ı> Optik konusunda ise renklerin hakimiyeti var. Bu gözlüklerde kırmızı, pembe, mavi ve fuşya çerçevelere ağırlık verilmiş. Özellikle Vogue, Bvlgari, Salvatore Ferregamo ve Versace’de parlak taşlar, çerçevelere zarif bir yorumla eklenmiş.

Bu yıl çok büyük maske şeklinde gözlüklerde Swarovski kristaller yoğun olarak kullanılıyor. Kahve, leopar, siyah veya yine dikkat çekiyor. Deri aksesuvarlar çok fazla; özellikle de Chanel ve Vogue markalarında... Luxottica’ya yeni katılan markalardan Tiffany Co.’nun 2008 yılında tüm dünyaya sunulacak ilk koleksiyonunu da merakla bekliyoruz.

O bir kült

Bu modele dikkat! Ünü ta 1950’lere dayanıyor. RayBan Wayfarers, o yıllarda James Dean, John Lennon, Bob Dylan, Andy Warhol, gibi stil ikonu erkeklerin vazgeçilmezi oldu ve ünü tüm dünyaya yayıldı. "Tiffany’de Kahvaltı" filminde Audrey Hepburn taktı. Bu yaz Sienna Miller’da gördük. Retro dokunuşlarla tamamlayabileceğiniz bu model bir kült, klasik ve vazgeçilmez...

MODA HABER

Erkekler için

Mithat Selection, alışverişlerinizde sizlere yüzde 30 oranında indirim fırsatı sunuyor. Doğanın özgür ruhundan ilham alan koleksiyon, kalitesi, şıklığı ve rahat tarzıyla gençlerin beğenisini topluyor. Bu indirime ek olarak, nakit alışverişlerde yüzde 10 ekstra indirim ve dileyen müşterilere 6 taksit avantajı var. Ayrıca Mithat Selection Club Card sahipleri alışverişlerden yüzde 3 oranında puan kazanacak.

BENİM OLMALI

Zaman bir mücevherdir

Roberto Cavalli’nin lüksü ve ihtişamı yeniden tanımlayan dünyasında yer alan bu iki modeli şimdi Türkiye’de... Tasarımlarında at ve yılan figürlerini bolca kullanan tasarımcı, aksesuvarlarına da bu çizgisini yansıtmış. Altın kaplama ve gümüş saatlerin kadranında 75 adet Swarovski taş bulunuyor. Fiyatı: 1650 YTL.
X