Mobilyada KDV indirimi sürsün

Güncelleme Tarihi:

Mobilyada KDV indirimi sürsün
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2010 00:00

Küresel krizde altı ay süreyle KDV’nin yüzde 8’e çekilmesi sonucu büyümeyi başaran mobilya sektörü, süreklilik istedi, “Türk mobilyası dünya markası olur” dedi.

Haberin Devamı

MOBİLYA sektörü, ekonomik kriz nedeniyle geçtiğimiz yıl bazı sektörlere sınırlı süre için uygulanan KDV indiriminin kendileri için sürekli hale getirilmesini istiyor. Bununla ilgili taleplerini Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’a sözlü olarak ileten sektör, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a ise mektupla başvuruda bulundu.

Türkiye Odalar Borsalar Birliği Mobilya Sektörü Meclis Başkanlığı görevini sürdüren Doğtaş Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, tekstil gibi emek yoğun bir sektör olan mobilyada kriz döneminde geçici olarak yüzde 8’e indirilen KDV’nin, sürekli hale getirilmesinin gerekliliğini vurguladı. Doğan, 65 bin kişi istihdam eden ve 7 milyar dolar büyüklüğe ulaşan sektörde KDV indiriminin, haksız rekabeti ve kayıt dışılığı azaltacağını bildirdi. Küresel krizde tüm sektörler gibi kan kaybına uğrayan mobilyada KDV’nin 6 ay süreyle yüzde 8’e indirilmesiyle birlikte, krize rağmen sektörde büyüme sağlandığının altını çizen Davut Doğan, “İndirim 2011 için belirlenen ihracatta yüzde 20, iç pazarda yüzde 10 ve üretimde yüzde 15’lik artış hedeflerinin üzerine çıkılmasını sağlar” diye konuştu.

İstihdam yoğun

Haberin Devamı

Davut Doğan imzasıyla Başbakan Erdoğan’a gönderilen mektupta sektörde 30 bini üretici olmak üzere 65 bin firma bulunduğu belirtilerek, 7 milyar dolara ulaşan sektör büyüklüğünün 250 bin kişiyi istihdam ettiğini belirtildi. Dış ticaret açığı vermeyen sektörün 800 milyon dolarlık ithalata karşılık 1.5 milyar dolar ihracat yaptığına dikkat çeken Doğan, “KDV indiriminin sürekliliğini talep etmekteyiz. Hammadde girdilerinin çoğu tekstil olduğundan, tekstildeki gibi bir KDV indirimi haksız rekabeti ortadan kaldıracaktır” dedi.

TAŞIN TENLE BULUŞMASI
İZMİR (DHA)

İZMİR Kuyumcular Odası, Fagold, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Moda Tasarım Bölümü ve Gençiz Fuarcılık işbirliğiyle düzenlenen “Taşın Tenle Buluşması” konulu tasarım yarışmasında, dereceye giren eserler belirlendi. Yarışmaya katılan 150 tasarımın 12’si finale kaldı. Ödüle hak kazanan eserler, 5 Şubat’ta “Jewex Fuarı” sırasında düzenlenecek törende açıklanacak. Aynı törende dereceye girenlere ödülleri verilecek. Dereceye giren öğrencilere ayrıca Fagold’da staj imkanı da sağlanacak.

Haberin Devamı

Bayraktar 9 ayda 800 Citroen sattı

GEÇTİĞİMİZ Mart ayında İzmir’de faaliyete geçen Bayraktar Otomotiv, Citroen ve Subaru tutkunlarını ilklerle buluşturuyor. Son günlerin yenisi Citroen C5 e-HDI’nin büyük ilgi gördüğünü belirten Şube Müdürü Can Sümer, bu yeni ürünün kendi sınıfının müşteri beklentileri ile şekillendiğini ve Aralık başından itibaren sınıfının ilk ve tek 1.6 lt dizel otomatik aracı olarak satışa sunulduğunu söyledi. Fiyatı 59.200 TL olarak belirlenen Citroen C5 1.6 e-HDI MCP aracı görmek isteyenleri Gaziemir’deki plazalarına davet eden Sümer, “İlk yılımızda 800 araç satışına ulaştık” dedi.

Marella İtalyan modası sevenlere

İTALYAN MaxMara Fashion Group’a ait kadın giyim markası Marella, İzmir’deki ikinci mağazasını Alsancak Gül Sokak’ta açtı. Yaklaşık 100 davetlinin katıldığı açılışta kurdeleyi İtalya’nın İzmir Konsolosu İgor Di Bernardini kesti. Müge Şemsioğlu’nun sahibi olduğu mağaza, özellikle şıklığı seven genç kadınlara özel tasarımlar sunuyor. 2011 koleksiyonunun da tanıtıldığı açılışta kısa blazer, kaban ve anorak türü giysiler beğeniyle izlendi.

Haberin Devamı

Organik sektörüne Keskinoğlu imzası

KESKİNOĞLU Şirketler Grubu, organik ürün meraklarına aynı zamanda alternatif yılbaşı hediye seçenekleri de sunan 2. Ekoloji Günleri’ne organik Ravika zeytinyağı ve organik yumurta ürün gamı ile katıldı. İstanbul’da Fulya Fuar Merkezi’ndeki etkinlikte sadece organik sertifikalı ürünlere yer verildiğini belirten Yönetim Kurulu Üyesi ve
Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu,
“Ravika zeytinyağı pazarında hızlı adımlarla
ilerliyor. 3 milyon TL yatırımla özel bir tesiste
ürettiğimiz organik yumurtaları ise Türkiye’deki tüm market zincirlerinde tüketicinin beğenisine sunduk. Organik ürün sektörünün gelişmesine destek olmak en büyük hedefimiz” dedi.

Haberin Devamı

En yüksek puanı Pınar Süt aldı
TÜRKİYE Kalite Derneği (KalDer) Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2010 yılı 3. çeyrek ölçümlerinde süt ve süt ürünleri sektöründe Pınar en yüksek puanı aldı. Beş yılı aşkın süredir Türkiye Kalite Derneği ve Uluslararası Araştırma Şirketi KA Araştırma tarafındanACSI (American Customer Satisfaction Index) lisansı, National Quality Research Center ve Michigan Üniversitesi proje yönetim desteği ile yürütülen TMME çalışmasında Pınar, 85 puan alarak kendi kategorisinde birinci oldu. Pınar’ın ürün gamında krem peynirden kaşara, labneden tereyağına süt ürünlerinin pek çok çeşidi bulunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!