“Minicargo” üretimine başlandı

A.A.
03.10.2007 - 16:09 | Son Güncelleme: 03.10.2007 - 16:09

Tofaş'ın, Fiat ve PSA Group (Peugeot-Citroen) için üreteceği “Minicargo” modelinin üretimine, Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan'ın da katıldığı törenle başlandı.

Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasında düzenlenen görkemli törenle üretimine  başlanan ve yeni bir segment yarattığı bildirilen hafif ticari araç  modeli “Minicargo”, Fiat, Peugeot, Citroen logo ve isimleriyle dünyada  ilk kez tanıtılmış oldu

Tofaş, 350 milyon avro yatırımla ortaya çıkan, “Minicargo” projesini  üç farklı marka için üreterek, aynı zamanda otomotiv sektöründe bir ilke  imza attı. “Minicargo'ya Fiat, “Fiorini”, Citroen, “Nemo”, Peugeot  ise “Bipper” adını verdi.

 Fikri mülkiyet hakları tamamen Tofaş'a ait olan araçtan yılda 165 bin  adet üretilecek ve araçların yüzde 95'i ihraç edilecek. Üretilecek  “Minicargo”nun 3'te 2'sini PSA Grubu alacak.

 Törene Bakan Çağlayan'ın yanı sıra Koç Holding ve Tofaş Yönetium Kurulu  Başkanı Mustafa Koç, Fiat Group Üst Yöneticisi (CEO) Sergio Marchionne,  Tofaş CEO'su Ali Pandır, PSA Peugeot-Citroen CEO'su Christian Streiff de  katıldı.

Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Ali Pandır, “Tofaş, son sürat gerçek anlamda uluslararası bir üretim merkezi haline geliyor. Tofaş, yeni projelerle önümüzdeki 10 yılını garanti altına aldı” dedi.

Pandır, Tofaş'ın, Fiat ve PSA Group (Peugeot-Citroen) için üreteceği Minicargo'nun üretim başlangıcı nedeniyle düzenlenen törende, Anadolu topraklarında 2 bin 600 yıl önce dönmeye başlayan basit bir ahşap tekerleğin öyküsünden başlayarak, günümüz Türk otomotiv sanayine gelinceye kadar geçen önemli değişim sürecinde, Tofaş'ın her zaman öncü olduğunu söyledi.

Tofaş'ın, bugün yine öncü olduğu ve 2005 yılında duyurusunu gerçekleştirdiği ortak üretim anlaşmasının ilk meyvelerini paylaşmaktan mutluluk duyduklarını ifade eden Pandır, “Bugün Türk otomotiv sektörünün en önemli günlerinden biri. Fiat, PSA Peugeot-Citroen ve Tofaş arasında 31 Mart 2005'te imzalanan olan ortak üretim anlaşmasının ürünü olan bu araçlar, Türk otomotiv endüstrisinin ulaşmış olduğu yüksek standart ve kalitenin bir göstergesi” dedi.

Pandır, Fiat markasının, Koç Holding ve Fiat Auto'nun başarılı ortaklığı sayesinde Türkiye'de uzun bir geçmişe sahip olduğuna değinerek, Türkiye'de 2,5 milyondan fazla araç üreten ilk ve tek şirket olan Tofaş'ın, bugüne kadar Türk otomotiv pazarında sayısız başarılara imza attığını vurguladı.

1971 yılında, yılda 5 bin otomobil satılan bir dönemde üretime başlayan Tofaş'ın, bugün yıllık ihracatının 1,2 milyar doları bulduğunu, 1 milyon metrekarelik kapalı alanda ürettiği araçları 50'den fazla ülkeye gönderdiğini ve uluslararası pazarlarda rekabet eden büyük ve güçlü bir şirket haline geldiğini anlatan Pandır, sektörde her zaman önemli rol oynayan, “Türkiye'nin en büyük otomobil fabrikası” Tofaş'ın, Türk pazarı için yıllardır kalite ve standart belirleyici konumda olduğunu ve bunu sürdürmeye devam edeceğini dile getirdi.

“TOFAŞ, FIAT'IN EN ÖNEMLİ FABRİKALARINDAN BİRİ”

Pandır, iftihar kaynağı olan “Fiat Doblo Projesi” sayesinde, 2000 yılından itibaren dünyanın her yerine ihracat yapan bir kuruluş haline geldiklerine işaret ederek, şöyle konuştu:
“Tofaş, gerek üretim kapasitesi gerekse çalışan kalitesiyle bugün Fiat'ın en önemli fabrikalarından biri haline geldi. Gururla söyleyebilirim ki Tofaş, gelişmiş Ar-Ge teknolojisiyle Fiat'ın en fazla üretim kapasitesine sahip tesislerinden biri. Ar-Ge alanındaki gelişmelerle Tofaş, iki yılda bir yeni bir model üretebilme performansına sahip hale geldi. Tofaş'ın en önemli misyonu; tasarımdan üretimine kadar her aşamasının Tofaş'ın ve Türk mühendislerinin söz sahibi olabileceği dünya otomobilleri üretmek. 2006 yıl sonu rakamlarına baktığımızda otomobil üretiminde İtalya'yı geride bırakan Türkiye, 2010 yılında dünya araç üretiminde ilk 10'a girme yolunda emin adımlarla ilerlemekte.”

“1 MİLYON ADETTEN FAZLA MİNİCARGO ÜRETİLECEK”

Tofaş'ın tarihinde bugün çok önemli bir dönüm noktasının yaşandığına dikkati çeken Pandır, şöyle devam etti:
“Türkiye otomotiv sektörü, Minicargo projesi ile 3 uluslararası marka için otomobil üretme tecrübesine ilk defa sahip olmaktadır. 'Minicargo' kod adını taşıyan ve 3 marka için üretimi yapılan bu proje ile vizyonumuzdaki en önemli hedeflerimizden birine ulaşmış bulunuyoruz. Sosyal paydaşlarımızla birlikte, Fiat Auto'nun ürün tanımlama, tasarım ve üretim süreçlerinde aktif rol alıyoruz. Bu projeyle bir yandan ihracat adetlerimizi artırırken diğer taraftan Türk otomotiv pazarındaki payımızı da artırmayı hedefliyoruz. Minicargo'yu yılda 165 bin adet, ürün ömrü boyunca da 1 milyon adetten fazla üretmeyi planlıyoruz. Bu üretimin yüzde 95'ini ihraç edecek olan Tofaş, böylece Türkiye'nin lider ihracatçısı konumuna gelecek. Fikri mülkiyet haklarının tamamının Tofaş'a ait olduğu bu proje, alım garantisi, yani 'al veya öde' prensip anlaşması kapsamında gerçekleştirilen ve Tofaş için satış riski içermeyen kapsamlı ve sürekli bir ihracat projesi.”

“TOFAŞ, YENİ PROJELERİYLE 10 YILINI GARANTİ ALTINA ALDI”

Pandır, bu projeyle ilgili yatırımların Tofaş tarafından finanse edilmesinin de ayrıca gurur duydukları bir konu olduğunu, sabit varlıklar ve Ar-Ge için yaklaşık 380 milyon avroluk yatırım yapıldığını ifade ederek, şunları söyledi:
“Tüm bunları üst üste koyduğumuzda Tofaş, son sürat gerçek anlamda uluslararası bir üretim merkezi haline geliyor. Tofaş, bu projelerle önümüzdeki 10 yılını garanti altına aldı. Kabul etmek gerekir ki Türkiye özellikle hafif ticari araç üretiminde eşsiz bir uzmanlık geliştirdi. Bunda Doblo'nun çok büyük katkıları olmakla birlikte, Minicargo'da özellikle Ar-Ge alanında Tofaş'ta önemli temeller atmamıza vesile oldu.”

“CİRONUN YÜZDE 5'İ AR-GE'YE”

Ar-Ge yapmayan firmanın rekabetçi bir dünyada ayakta kalmasına olanak kalmadığını, rekabet ortamında fark yaratmanın kaçınılmaz hale geldiğini vurgulayan Pandır, şunları kaydetti:
“Tofaş Ar-Ge Merkezi, bugün gerek donanımları, gerekse profesyonel kadrosuyla Türk otomotiv sektöründeki en büyük araştırma ve geliştirme merkezi haline gelmiştir. Yıllık 127 milyon dolara ulaşan yıllık Ar-Ge harcamasının ve net şirket cirosuna oranı da yüzde 5 seviyesine ulaşmıştır. Bu rakam dünya standartlarının çok üzerinde bir orandır. Tofaş olarak sadece MiniCargo projesine tam 190 milyon avro Ar-Ge harcaması gerçekleştirdik. Belirtmek isterim ki Ar-Ge gibi Türkiye'nin geleceğinin olduğu bir konuda Tübitak'ın bizlere verdiği destek ve imkan cesaretimizi artırıyor.”

“MİNİCARGO, KAPASİTE ARTIRACAK”

Pandır, Minicargo'nun, fabrikanın kapasite kullanımının artırılmasına da katkıda bulunacağına işaret ederek, şöyle konuştu:
“Yeni araç sayesinde fabrikamız tam kapasite üretim yapacak hatta kapasite artırımına gidecek. Tofaş Fabrikası'nın yıllık üretim kapasitesi 2008 yılında 360 bine ulaşmış olacak ve böylece Fiat'ın en büyük üçüncü üretim üssü haline gelecek. Amacımız, Tofaş'ı, Fiat Grubu'nun en büyük üretim fabrikası haline getirmek olacak. Kendi teknolojisini üretebilen Tofaş, nihai ürün ve yedek parçanın yanı sıra yetişmiş insan kaynağı ihraç eder durumda.
Yatırımlarımıza yoğun bir şekilde devam etmekteyiz. 2007-2009 arasında toplam yatırımımız 870 milyon avro (1,2 milyar dolar) civarına çıkacak ve Tofaş, yeni üretimlerin devreye girmesiyle yüzde 70'ten fazlası ihraç olan ve 400 bine çıkacak kapasitesinin tamamını kullanan dev bir şirket olacak.

Sadece bu yılı 430 milyon avro yatırımla kapatacağız. Bu rakamları belki telaffuz etmek kolay olabilir ama açıkçası bu yatırımlarla Tofaş içinde bir Tofaş fabrikası daha inşa ettik. Bu yeni projenin hem Tofaş bünyesinde hem de tedarikçi ağında yeni istihdamlar yaratması da bizi ayrıca mutlu etmekte. Bu yıl sonuna kadar toplam 2 bin 700 çalışan işe alarak 8 bin kişilik dev bir aile olacağız. Bu rakamların sektörde en yüksek rakamlar olması bize ayrı bir gurur veriyor.”

Tofaş CEO'su Pandır, konuşmasının sonunda, Tofaş ve Türk otomotiv yan sanayine gösterdikleri güvenden dolayı Fiat, PSA Peugeot Citroen ve vizyonu nedeniyle Koç Holding'e teşekkür etti.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı