Milli Takım’da ‘Samba’ harekâtı

Ceyhun KUBURLU
04.09.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Brezilya’da düzenlenecek 2014 Dünya Kupası elemeleri öncesi Milli Takım’a adeta sponsor yağıyor. Opet’le sözleşme imzalayan TFF dün de THY ile anlaşmasını yeniledi. 16 şirketin desteklediği Milli Takım’ın sponsorluk geliri 50 milyon lirayı bulurken, son yıllarda sponsorluk geliri değişmeyen futbolda ‘Rio’ umudu doğdu.

BREZİLYA’da düzenlenecek olan 2014 Dünya Kupası elemeleri öncesi sponsorlar düğmeye bastı. 16 şirketin desteklediği Milli Takım sponsor sayısını arttırırken bu alandaki gelirini 50 milyon liraya çıkardı. Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) önce Opet’le anlaşma imzalarken, dün de Türk Hava Yolları (THY) Milli Takım sponsorluğunu 2015’e kadar uzattığını açıkladı. Böylece son 4 yılda sponsorluk pastası büyümeyen Türk futboluna 2014 Dünya Kupası umut oldu. Milli Takım’a 2014 Dünya Kupası yolunda 9 ana sponsor destek verecek. Gıdadan otomotive, bankacılıktan teknolojiye kadar 6 farklı sektörde faaliyet gösteren ana sponsorlar 50 milyon liralık desteğin yüzde 70’ini sağlıyor. Nike, Efes, Turkcell, Coca-Cola, TTNet, Mercedes-Benz, Garanti, Ülker ve Türk Hava Yolları Milli Takım’ın ana sponsorları arasında yer alıyor.

7 resmi tedarikçi

Resmi tedarikçiler de Milli Takım’a önemli bir kaynak aktarıyor. Özlellikle turnuvalar da desteğini arttıran 7 resmi tedarikçi düzenlediği organizasyonlarla öne çıkıyor. Milli Takım’ın teknoloji, kargo, sağlık, kişisel bakım, tekstil, içecek ve akaryakıt alanında 7 farklı sponsoru bulunuyor. Teknosa, Sürat Kargo, Arko, Acıbadem, Sarar, Powerade ve Opet Milli Takım’ın resmi tedarikçileri arasında yer alıyor.

/images/100/0x0/55eb3570f018fbb8f8b26a1e

Gelirler değişti

Milli Takım’ın yarı final oynadığı Euro 2008’de TFF, 13 farklı şirketle sponsorluk anlaşması imzaladı. Ancak Milli Takım, Euro 2008’den sonra düzenlenen iki turnuvada yerini alamadı. 2010 Dünya Kupası ve Euro 2012’de mücadele edemeyen Milli Takım’ın sponsorluk gelirleri de 40 milyon lirada kaldı. Sponsorlar 2014 Dünya Kupası elemeleri öncesi harekete geçti. 7 Eylül’de Hollanda ile oynayacağımız ilk eleme maçından önce sponsorluk anlaşmaları peş peşe imzalandı.

Sponsorluk hedefi 100 milyon dolar

SON yıllarda Türk futbolundaki düşüş sponsor gelirlerini de etkiledi. Türk futbolunun sponsorluk pastası son 4 yılda büyümeyi yakalayamadı. Futbolda teknoloji ve gıda sektörlerinin ağırlığı devam etti. Türk futbolunun toplam sponsorluk geliri 75 milyon dolarda kalırken Avrupa ve 2014 Dünya Kupası’nda elde edilecek başarılarla bu rakamın 100 milyon doları geçmesi bekleniyor.

Futbola 8.5 milyar dolar

KULÜPLERİN önemli gelir kapılarından biri de sponsorlar. Sports Business Associates’in araştırmasına göre spora sponsorluk harcamaları 33.6 milyar dolar. Bu paradan aslan payını 8.5 milyar dolarla futbol alıyor. Sponsor paralarının yüzde 52’si Avrupa’nın beş büyük ligindeki takımlara gidiyor. Türkiye’de futbolun sponsorluk gelirleri yaklaşık 75 milyon dolar civarında.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı