Milletvekili adayları promosyona yüklendi, 15 milyon TL harcadı

Hürriyet Haber
24 Mayıs 2011 - 00:00Son Güncelleme : 24 Mayıs 2011 - 01:07

Promosyon ürünleri imalatçıları ve satıcıları, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) akaryakıt satışlarında bayilere getirdiği promosyon yasağının yaralarını 12 Haziran seçimleri ile sarmaya çalışıyor.

Promosyon sektöründe bin tişört ortalama 4 bin lira, 10 bin anahtarlık ortalama 6-7 bin lira ve yine 10 bin kalem ortalama 3-4 bin liradan yaptırılıyor. Bir milletvekili adayının ortalama 10 bin lira promosyon harcaması yaptığı seçim döneminde promosyon sektörüne katkı artıyor. Sadece 3 büyük partinin Meclis’teki 550 koltuk için yarışan milletvekili adaylarının promosyon için yaptığı harcamaların tutarı ise 15 milyon lirayı aşıyor.
İthalat yapanlar da var
Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Başkanı Esad Ahmet Özdem, seçime kısa bir süre kalmasına karşın sokaklarda parti bayraklarının olmadığını, sadece teşkilatların önünde bulunduğunu hatırlatarak, şöyle konuştu: “Parti araçları anons yapmıyor. Avrupa ülkelerinde gerçekleştirilen seçimlerde genellikle 1 Euro civarındaki promosyon malzemeleri dağıtılıyor. Türkiye’de de adaylar promosyon ürünleri yaptırdı. Genellikle anahtarlık, kalem, çakmak, şapka, tişört ve miting alanlarında kullanılan bayrakları promosyon malzemesi olarak tercih ediliyor. Bunlar 2-3 lirayı geçmeyen ürünler. Seçimde dağıtılan bazı promosyon ürünleri de ithal edildi. Bu seçimde siyasi partilerin promosyona yaptığı harcama tutarı öncekine göre yüzde 10-15 arttı.”

Islak mendil yasak kapsamı dışında tutulmalı

PROMOSYON Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Başkanı Esad Ahmet Özdem, akaryakıt ve madeni yağ satışlarında promosyon ürünleri dağıtımının yasaklandığını hatırlatarak şöyle konuştu: “Bu yasaklarla tencere, tava, tost makinesi ve elektrik süpürgesi gibi fiyatlara etki eden, müşterilere verilen promosyonların yanında, Türkiye’nin yoğun emek ve iş gücüyle çalışan, istihdam yaratan üreticilerinin zarar görmesini istemiyoruz. Bu yasaklar sonucu yaklaşık 300 üretici ve bin 500 satıcı firma çok zora girdi. Akaryakıt fiyatlarına etki etmemesi için birim fiyatı 2 lirayı geçmeyen, üzeri logo ve reklam görselleriyle baskılı oto kokusu, ıslak mendil, anahtarlık,  torpido parlatıcılar gibi şart karşılığı verilmeyen tüm faydalı reklam tanıtım malzemelerinin yasak kapsamı dışında tutulmasını talep
 ettik. Yanlıştan dönülmesi gerekir.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı