Milletçe popçuyuz!

Güncelleme Tarihi:

Milletçe popçuyuz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2016 19:53

İnternet üzerinden dinlenen müziğin kullanıcı kitlesi her geçen gün artıyor. Hatta öyle bir noktaya geldi ki, günde yaklaşık 2.5 saat internetten müzik dinlemeye başladık. Spotify’ın Türkiye Ülke Müdürü Ergül Çivi, “Türkiye’de Spotify kullanıcıları günde 148 dakika müzik dinliyor ve en çok ‘pop’ tercih diyor” dedi.

Haberin Devamı

MÜZİĞİN dijitaldeki yolculuğu hızla devam ediyor. Hatta akıllı telefon ve diğer mobil cihazlarla bu hız katlandı. Dijital mecralar, müziğin fiziksel yolculuğundaki plakların 70, kasetlerin 55 ve CD’lerin 35 yıllık hakimiyetine yaklaşık 10 yılda son verdi. Hem gelir hem de dinleme süresi olarak dijital müzik fiziksele karşı zafer kazandı. Bu zaferde de en büyük pay, online müzik servislerinin (streaming). Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de her geçen gün internet üzerinden müzik dinleme oranları artıyor. Online müzik pazarında neler olup bittiğini konuşmak için bir araya geldiğimiz Spotify Türkiye Ülke Direktörü Ergül Çivi, Türkiye’deki kullanıcıların günde ortalama 2.5 saat müzik dinlediğini söyledi. Çivi, “Türkiye’de Spotify kullanıcıları günde 148 dakika müzik dinliyor ve en çok ‘pop’ tercih ediyor. En çok çarşamba akşam saatleri müzik dinleniyor” dedi.

Haberin Devamı

RADYOLARLA REKABET

Online müzik servislerinin kullanıcılar arasındaki bilinirliklerini artırdığını ve artık radyo kanallarıyla rekabet eder konuma geldiğini ifade eden Çivi, “Araştırma şirketi TNS ile Spotify’ın ücretsiz seçeneği ‘Free’ için Türkiye’den 15-64 yaş aralığında 1451 kişinin katıldığı bir araştırma gerçekleştirdik. Elde ettiğimiz sonuçlarda haftalık erişim bakımından Spotify’ın yüzde 25 oran ile birinci olduğunu görüyoruz” diye konuştu. En çok radyo dinlenen ortam olan otomobillerde de Spotify’ın öne çıkmaya başladığını belirten Çivi, şunları söyledi: “Otomobilde radyo dinleyen kullanıcıların oranı yüzde 38. Spotify dinleyenlerin oranı ise yüzde 17. Oranımız her geçen gün artıyor. İnternet üzerinden dinleme oranlarına baktığımızda Spotify’ın yüzde 32 ile önde olduğunu görüyoruz. Çalışma durumunda da Spotify önde. Kullanıcıların yüzde 15’i çalışırken radyo dinlerken, yüzde 26 Spotify’dan müzik dinliyor.”

Yüzde 47 ile en çok akıllı telefonların online müzik dinlemek için tercih edildiğini sözlerine ekleyen Çivi, “Bilgisayarların oranı yüzde 37, Tabletlerin oranı ise yüzde 8. Dikkat çeken bir diğer bilgi ise Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 60’ı Spotify Free’yi kulaklıklarıyla dinliyor” diye konuştu. Türkiye’de Spotify’ın bilinirliği yüzde 73’lere ulaşmış durumda olduğunu ve geçtiğimiz yıla göre marka bilinirliğinin yüzde 24 arttığı Çivi’nin paylaştığı bilgiler arasında.

Haberin Devamı

KİŞİSEL ZEVKE GÖRE LİSTELER

SPOTIFY’a gelen en son özelliklere değinen Çivi, şu şekilde konuştu: “Her hafta kullanıcıların dinledikleri müziğe göre derlemeler yapan ‘Discover Weekly’ özelliğimizi sunduk. Her pazartesi sabahı güncellenen tavsiye listesiyle kullanıcılarımıza özel iki saatlik bir müzik listesi hazırlıyoruz. Müzik ve sporun arasındaki yakın ilişkiden hareketle geliştirilen ‘Spotify Running’ adlı özelliğimiz ise, koşucuların temposunu takip ederek buna göre müzik önerisinde bulunuyor. Yaz aylarında duyurduğumuz ‘Spotify OOO/out-of-office’ uygulaması ile ofis dışında olan kullanıcıların otomatik e-posta yanıtlarında bulundukları konuma göre müzik paylaşılıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!