Milenyum lastiğinde artık ‘yıpranıyorum’ göstergesi var

Hürriyet Haber
02.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

NOKİAN adlı lastik üreticisi, yıprandığını sürücüye hissettiren lastik üretti. NRH-2 modeli olarak üretilen lastiğin üzerinde 2'den 8'e kadar kademe numarası bulunuyor. Bu numaralar silindikçe, sürücü lastiğinin ne kadar yıprandığını görebiliyor.

İSKANDİNAVYA'nın en büyük lastik üreticisi Nokian, yeni kış serisi lastiklerini geçtiğimiz günlerde Finlandiya'da basına tanıttı. Türkiye'den sadece Hürriyet'in bulunduğu tanıtımda, özellikle soğuk iklimin hüküm sürdüğü Kuzey Batı Avrupa'da tercih edilen Nokian'ın milenyum sürprizi, yıprandığını sürücüye hissettiren NRH-2 modeli oldu.

Finlandiya'nın Nokia kentinde faaliyet gösteren Nokian, yeni seri kış lastiklerinin tanıtımını Kuzey Kutbu'na 150 mil uzaklıktaki Ivalo kentinde donmuş göllerin üzerinde yaptırdı. Soğuk İskandinav iklimi için ürettiği lastikleriyle dünya basınının önüne çıkan Nokian'ın, özellikle çivili modeli ilgi topladı. Lastiğin dış yüzeyine yerleştirilen çiviler, Eco-Stud sistemiyle zemine temas edince lastiğin içine giriyor. Zincir kullanmadan kar ya da buz zeminde otomobilin kontrolünü kaybetmenizi önleyen çivili lastiklerin, kış mevsimi sert geçen İç Anadolu ile Doğu Anadolu Bölgeleri'nden talep bulması bekleniyor.

GÖSTERGELİ LASTİK

Nokian, lastiğinin yıprandığını fark etmekte zorlanan sürücüler için geliştirdiği NRH-2 modelini de 2000 yılı başında tüm dünya ile birlikte Türkiye'de satışa sundu. NRH-2 lastiğinin üzerinde lastiğin yıpranma oranını gösteren bir tablo yer alıyor. 2'den 8 mm'ye dek 7 kademesi bulunan lastiğin, yıprandıkça en büyük rakamlardan biri siliniyor. Sürücü böylece lastiğinin ne kadar aşındığını fark ederek, lastiklerini değiştirme zamanını önceden öğrenmiş oluyor. NRH-2, V şeklinde tasarlanan dişlileriyle de yağışlı günlerde aracın kaymasını ve hızını yitirmesini engelliyor.

Nokian Tyres'ın Türkiye distribütörlüğünü, Ankara'da faaliyet gösteren Kaptan Dış Ticaret yapıyor. Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Üzeyir Kaptan, Nokian'ın Türkiye pazarını bir yıl içinde ikiye katladığını belirterek, ‘‘Türkiye'deki lastik pazarını renklendireceğiz. Türk tüketicisini, hiçbir bakım gerektirmeyen performansı yüksek lastiklerle tanıştırıyoruz. 2000 yılında dağıtım ağımızı genişleterek Türkiye'nin tümüne ulaşacağız’’ diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı