Migros’tan 100 bin kişi ekmek yiyor, yılda 300 milyon müşteri ağırlıyor

Vahap MUNYAR
06.10.2008 - 00:00 | Son Güncelleme:

Migros Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, Migros’un doğrudan 18 bin, ailelerle birlikte dolaylı 100 bin kişinin bütçesine katkı sağladığını belirtti. Yılda 300 milyon müşteri ağırladıklarını ifade eden Özaydınlı, "Organize perakende sektörünün gelişimi ile kişi başına milli gelir artışı arasında doğrudan etkileşim söz konusu. Bu sektör desteklenmeli" dedi.

MİGROS Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, "Kişi başına milli gelir artışıyla organize perakende sektörünün gelişiminde karşılıklı etkileşim ve tetikleme söz konusudur" dedi. Özaydınlı, Migros’un doğrudan 18 bin, dolaylı 27 bin kişiye iş olanağı sağladığını, aileleri ile birlikte 100 bin kişinin bütçesine katkıda bulunduğunu vurguladı. Özaydınlı, Migros bünyesindeki 1100 marketin yılda toplam 300 milyon müşteri ağırladığına dikkat çekerek, "Böyle bir tablo insana ancak heyecan verir. Profesyonel yöneticilik serüvenim sonrası Migros’a yeni kimliğim ile dönüşüm sadece Migros sevgisi değil bu sevginin yanında duyduğum heyecandır" diye konuştu. Bülend Özaydınlı, Koç Holding’teki profesyonel yöneticilik döneminde Migros Genel Müdürlüğü görevinde de bulunmuş, en son Holding CEO’suyken ayrılmıştı. Özaydınlı, Türkiye’de Migros serüveninin 1954 yılında süpermarket sektörünün ilki olarak satış arabalarıyla ve 80 ürünle devreye girdiğini anımsatarak, şunları söyledi: "İlk süpermarkette ise 400 çeşit ile satışa başlamıştı. O tarihte kişi başına milli gelir 245 dolardı. Migros mağaza metrakeleri ise 100-150 metrakareydi. O tarihlerde daha büyük satış alanları açılsaydı raf ve reyonlara konulacak çeşit sayısı çok kısıtlı kalacaktı. Reyonların doldurulması olanaksızdı."

30 bin çeşide çıktı

1954’te 245 dolar olan kişi başına yıllık gelirin 2007’de 9 bin 300 dolara yükseldiğine dikkat çeken Özaydınlı, şu değerlendirmeyi yaptı: "Büyük satış mağazalarının alanı 10 bin metrakelerin üzerine, ürün çeşidi de 25 bin-30 bine çıktı. Organize perakende sektörü, Migros başta olmak üzere, büyük mağazalara yatırım yapmasaydı, bu kadar marka ve çeşit müşterilerle kucaklaşma olanağı bulamayacak ve üretilemiyecekti. Aynı zamanda Türkiye gelişme düzeyini artırmasaydı bu ürünler bir şekilde satış noktalarında olsalar da tüketicinin alım gücünün yetersizliğinden satılamayacak veya küçük ölçeklerde kalacak, sonuçta da üretilemiyecekti."

Bu model desteklenmeli

Türkiye’nin daha çok üreterek tüketen ve katma değeri yüksek ürünleri büyük ölçekte ihraç edecek bir ekonomik modeli desteklemesi gerektiğini ifade eden Bülend Özaydınlı, şunları dile getirdi: "En büyük sorunumuz cari açıkla mücadelenin en etkin yolu da budur inancındayım. Bugün Migros 18 bin dolaysız, 27 bin dolaylı kişiye iş olanağı sağlıyor. Aileleri ile birlikte yaklaşık 100 bin kişinin aile bütçesine katkıda bulunuyor. Yılda 300 milyon müşterisinin adına mal verenleri ile işbirliği yaparak kalitesi izlenen malları en uygun koşullarda genel piyasa fiyatlarının altında sunuyor. Bu sektördeki şirket sayısının artması ve organize perakende sektörünün büyümesi ile saydığım unsurlar ivme kazanıyor ve bu durumdan da tüketicimiz ve ekonomimiz yarar sağlıyor. Migros’da geleceğe dönük planlarımız ve hedeflerimiz bu heyecanı en üst noktada tutacak düzeydedir. Genç ve dinamik kadromuz ile hedeflerimizi gerçekleştirmek sadece şirket sonuçları itibariyle değil Türkiyemize sağlayacağımız dolaylı katkı açısından da bizlere büyük keyif verecek."

Borsadan hisse topladı yüzde 81.6’ya yükseldi

MİGROS’un yüzde 50.8’ini 1 milyar 977 milyon YTL’ye Koç Holding’ten alan BC Partners’a bağlı Moonlight Capital, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’ndan (İMKB) yaptığı 1 milyar YTL’yi aşkın alımlarla hisse oranını yüzde 81.6’ya kadar çıkardı. Moonlight Capital’in Türkiye’deki şirketi Moonlight Perakendecilik, Migros’un küçük hissedarları için Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK) belirlediği 21.95 YTL’lik çağrı fiyatına ise itiraz etti. SPK’nın belirlediği fiyattan hisselerin kalan bölümü Moonlight Perakendecilik’e dönerse, 600 milyon dolarlık bir yatırım dana gündeme gelmiş olacak. Ancak, çağrı fiyatı, Moonlight Perakendecilik’in itirazının değerlendirilmesi sonrası netleşecek.

Orta büyüklükteki her market üretim ve istihdam yaratıyor

MİGROS Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, perakende sektörüyle ilgili şu verilere dikkat çekti: "Orta büyüklükte her yeni süpermarket 50-100 kişiye direkt; lojistik, güvenlik, temizlik gibi yan hizmetler ile de 15-30 kişiye dolaylı istihdam sağlıyor, yüzlerce üreticinin ürününün tüketiciye ulaşmasını sağlıyor. Üretim artışının yolunu açıyor. Kayıt içinde olan bu sektör devlete vergi geliri artışı sağlıyor. İstihdamın artması, tüketimin, üretimin ve vergi gelirlerinin artmasına yol açıyor, sonuçta Türkiyemiz gelişiyor."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı