Microsoft 17 yerli firmaya eğitim desteği verecek

A.A.
28.02.2006 - 15:16 | Son Güncelleme:

Microsoft Türkiye, “Geleceğin Markaları” projesiyle, 17 yerel bilgisayar üreticisine, pazarlama ve marka geliştirme konusunda eğitim desteği verecek.

“Geleceğin Markaları” projesinin tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan, Avrupa Birliği (AB) ve global pazarla bütünleşme sürecinde yerel markalar yaratmanın önemini vurguladı.

Kıyasaya rekabetin ön plana çıktığı dünyada, AB ve ekonomik açıdan gelişmiş diğer ülke pazarlarında kalıcı olmanın, marka yaratmak ve markalaşmayı özendirmekle gerçekleşeceğine işaret eden Arkan, ”Ülkemizde çok sayıda yeni markanın yaratılması, Türkiye bilişim pazarının hedefleri açısından büyük önem taşıyor. Türkiye'deki marka yaratma potansiyeline inanan Microsoft, ülkenin çeşitli bölgelerinde faaliyet gösteren yerel markaların gelişmesine destek veriyor” dedi.

Arkan, “Geleceğin Markaları” projesinin kendilerini çok heyecanlandırdığını da belirterek, proje kapsamında iş ortakları olan 17 yerel firmaya pazarlama ve marka geliştirme konusunda eğitim vereceklerini bildirdi.
Bill Gates'in Türkiye ziyareti sırasında 5 sene içerisinde 25 milyon bilgisayar kullanıcısına ulaşma hedefinin açıklandığını anımsatan Arkan, “Biz bu projede yer alan markalarımızla Türkiye'de 5 milyon olan bilgisayar kullanıcısı sayısını 2 yıl içerisinde 10 milyon adete çıkartmayı hedefliyoruz” dedi.

MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Selim Ellialtı da, günümüz ekonomisinde marka olmanın önemine değinerek, yerel bilgisayar firmalarının varlığı açısından Türkiye'nin dünyada iyi bir konumda bulunduğunu ifade etti.
Toplantıda soruları da yanıtlayan Ellialtı, “Geleceğin Markaları” projesinin bölüm bölüm gerçekleştirileceğini, ilk 4 bölüm için milyon dolar seviyesinde bir yatırım yaptıklarını söyledi.

İlk etapta reklam, tanıtım ve eğitim harcamaları için birkaç yüz bin dolarlık bütçe ayrıldığını anlatan Ellialtı, “İlk yapmak istediğimiz, marka adaylarını tanıtıp markalaşmalarına yardımcı olmak” dedi.
Ellialtı, amaçlarının piyasayı büyüterek, markalaşmak isteyen şirketlere destek vermek olduğunu aktararak, zaman içinde proje kapsamında yeni şirketlerin de yer alabileceğini söyledi.

“Geleceğin Markaları' projesinde, Türkiye'nin 6 bölgesinde yer alan ve çeşitli illerde faaliyet gösteren Analiz Bilgisayar, Kale Bilişim, Entegre Bilgi İşlem, Denge Bilgisayar, Eksen Bilgisayar, Eksa Elektronik, Myro Bilgisayar, Atak Bilgisayar, Makrotek Bilgi İşlem, Gama Bilgisayar, Queen Bilgisayar, BSK Bilgisayar, SNC Bilgisayar, Tekmar, Sönmez AGB Teknoloji, Maya Bilgisayar ve Özka Bilgisayar şirketleri bulunuyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı