Mezarlığınız, San Francisco’dan iyi küllerim gelsin isterim

Demet CENGİZ BİLGİN
23.10.2008 - 00:00 | Son Güncelleme:

Pazarlama dáhisi Guy Kawasaki, Perakende Günleri’08’deki konuşmasında yaşadığı şehir San Francisco ile İstanbul’un benzerliklerine dikkat çekip, "Fakat İstanbul’da mezarlıklar, San Francisco’dakilere fark atar. Burada eşsiz deniz manzarası ve güller var. Ölünce küllerim buraya gelsin istiyorum" dedi.

’APPLE’ı Apple yapan adam’ olarak anılan pazarlama dáhisi Guy Kawasaki, yaşadığı şehir San Francisco ile İstanbul’un tepeler üzerine kurulduğuna ve benzerliklerine dikkat çekerek "Fakat İstanbul’da mezarlıklar, San Francisco’dakilere fark atar. Burada eşsiz deniz manzarası ve güller var. Sonsuza kadar deniz manzarasına sahip olyorsun. İnanılmaz" dedi. Ölmeden önce İstanbul’daki arkadaşlarına küllerini İstanbul mezarlarına savurmalarını rica edeceğini söyleyen Kawasaki, "San Francisco’da çicek alıp, yas tutarak mezarı ziyaret edersiniz. İstanbul’da böyle harika bir kafede oturup çay, sigara içip, simit yiyebiliyorsunuz" diye konuştu.

Kapalıçarşı fark atıyor

Soysal Danışmanlık tarafından bu yıl 8’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde konuşan Kawasaki, İstanbul’un Kapalıçarşı ile de fark attığını vurguladı. Kawasaki, "Kapalıçarşı gibi muhteşem bir yerden çıkıp, 30 dakika sonra Kanyon gibi modern bir alışveriş merkezine geliyorsunuz. İstanbul’da mezarlıklar daha iyi, yiyecekler çok daha iyi ve insanlar çok daha dostane" dedi. "Rakiplerinizi çıldıtmanın yolları" başıklı bir sunum yapan Kawsaki, rekabetin her yerde olduğunu belirterek, rekabet ve inovasyonla ilgili en önemli şeyin anlam yaratmak, yani dünyayı değiştirmek amacıyla yola çıkmak olduğunu söyledi.

Bozo’yum

Başarıya giderken en önemli engelin Bozo’lar (aptal, palyaço, olan bitenden haberi olmayan) olduğunu ve onların "Bu yapılmaz. Öyle olmaz" telkinlerine kulak asılmaması gerektiğini dile getiren Guy Kawasaki, şöyle konuştu: "Kaliforniya’dan geliyorum. Orası Bozo’larla dolu. En tehlikelisi altında Alman otomobil, üzerinde Armani elbise bulunanlar. Çünkü onları başarılı zannedersin. Dediklerine kulak asarsın. IBM’in başkanı 1943’te tüm dünya için 5 bilgisayar yeter demiş. Western Union telgraf şirketi telefonun başarısız olduğunu açıklamış. Bunlar Bozo’luğa örnek. Apple ve Microsoft’u fonlamış yatırımcı Michael Moritz, 12 yıl önce ana bir şirketin CEO’su olmayı teklif etti. Şirket bir saat uzaktaydı. Burası çok uzak, dedim. Şirketin web sitesini inceledim, bir ışık göremedim. Bu şirket Yahoo’ydu. Bu da benim Bozo’luğum. 12 yıldır bunu düşünüyorum. Kabul etseydim Yahoo’daki ilk yetişkin ben olacaktım. Belki bana şirketin yüzde 10’unu vereceklerdi. Japon bir Amerikalı olduğum için sonra da beni kovmak isteyebilirlerdi.."

Tiyatrocu perakendeciler ’Zor Zamanlar’ı oynadı

SOYSAL
Danışmanlık’ın Mayıs 2008’de Berlin’de üçüncüsünü düzenlediği Perakende Liderler Konferansı’nda perakendeciler küçük bir tiyatro gösterisi sergilemişlerdi. APS Tekstil’in sahibi Osman Benzeş, Boyner CEO’su Aslı Karadeniz, Collezione’nin patronu Ekrem Akyiğit, Derimod’un Başkan Yardımcısı Sedef Orman, Beta Yönetim Kurulu Üyesi Özlem İkiışık, Twigy’nin sahibi Sinan Öncel ve Özlenir Giyim’in patronu Tahsin Özlenir’in Berlin’de sahnelediği ’Aile Şirketi’ konulu oyunun ardından dün İstanbul’da ’Zor Zamanlar Perakende A.Ş.’ isimli oyunu büyük ilgi gördü. Zor zamanlara rağmen işçi çıkarmayacakları mesajı ileğ büyük alkış aldılar.

Alışveriş merkezleri tasarruf için ’çalışmayı’ azaltacak

GLOBAL
krizin etkilerini hafifletmeye çalışan perakende sektörü çıkışı ’yeni çalışma saatleri’nde arıyor. Artan enerji maliyetleri ve gerileyen alışverişleri nedeniyle sıkıntı yaşayan alışveriş merkezleri bu sıkıntılı günleri aşmak için daha geç saatte açılıp daha erken kapanma çözümü üzerinde duruyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Yönetimi üyelerine mesaj göndererek açılış ve kapanış saatlerinde giriş-çıkış yapan ziyaretçi sayılarını derneğe göndermesi talebinde bulundu.

İngiliz sandviç imparatorundan ’çalışana iyi bakın’ çağrısı

İNGİLTERE
, Londra, Singapur ve Hong Kong’ta 200 mağazayla faaliyet gösteren Pret A Manger sandviç zincirlerinin kurucusu Sinclair Beecham, 8. Perakende Günleri’nde ’Sandviç’e Pret A Manger dedi, İngiltere Pazarı’nın lideri oldu’ başlıklı bir sunum yaptı. 22 yıl önce Londra’da okul arkadaşı Julian Metcalfe ile birlikte Victoria Street’te açtıkları ilk mağazayla iş hayatına adım attıklarını söyleyen Beecham, bugün 200 mağazası 3 bin çalışanı olan ve yılda 200 milyon pound ciro yapan bir imparatorluğu nasıl yarattıklarını anlattı. Restoranlarında Fransız mutfağıyla Amerikan servis anlayışıyla birleştirdiklerini belirten Beecham, en büyük özelliklerini doğal ürünler kullanmaları, hatta sattıkları avokado ve portakalın üreticisini bile tanımaları olduğunu söyledi. İlk günden itibaren en iyi tedarikçilerle çalıştıklarını ve organik malzeme kullandıklarını ifade eden Beecham, "Restoranlarda hep tazelik ve doğallığı vurguladık. Ayrıca çalışanlarımıza önem verdik. Başarılı olduklarında onları 50 sterlinle ödüllendirdik. Çalışanlarınıza iyi bakın onları iyi değerlendirin. Çünkü elinizdeki en değerli şey çalışanlarınızdır" diye konuştu.

’Oteller kazıklıyor’ dedi kendi otelini kurdu

2001
yılında şirketin üçte birini McDonald’s sattıklarını ve nisan ayında da ellerinde kalan hisselerinin yüzde 75’ini Bridgepoint Capital isimli özel yatırım şirketine devrettiklerini belirten Sinclair Beecham, "Bugün şirketin yüzde 15’i elimde. Satıştan elde ettiğim geliri de turizme yatırdım. İngiltere’de Hoxton Otel’i açtım. Hedefim bu oteli de zincir haline getirmek. Son derece çevreci olan otel yüzde 95 doluluk oranıyla çalışıyor" dedi. Pret A Manger’deki hisselerini sattıktan sonra yeni bir yatırım arayışına girdiğinde turizmde karar kıldığını söyleyen Sinclair Beecham, "Otelciler bugüne kadar bizi maliyetleri 100-200’e katlayıp kazıklıyorlardı. Telefon görüşmeleri, bir internet bağlantısı ya da bir şişe su çok pahalıydı. Bunun üzerine kendi otelimi kurmaya karar verdim ve 200 odalı The Hoxton Otel’i hayata geçirdim. Bizim otelde internet, telefon görüşmesi bedava" diye konuştu.

Krize karşı halay çektiler

HER
yıl bir sürprizle açılan Perakende Günleri’nin bu yılki sürprizi perakendecilerin halay çekmesi oldu. Abdullah Kiğılı, Ekrem Akyiğit, Füsun Çevikel, Ayşen Zamanpur, Şule Zorlu, Mehmet Nane, Jaklin Güneri, Serdar Sunay, Ayşe Malhan’ın sergilediği halk oyunları beğeni topladı. Bu sürpriz, "Perakendeciler krize karşı halay çekti" diye yorumlandı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı