‘Mezarda’ bile kurtulmak zor

Son yıllarda iletişim şirketlerinin taahhütlü paket uygulamaları, aboneleri çileden çıkarıyor. Bu kuruluşlar, taahhütte bulunan abonelerin üyeliklerini sadece yaşarken değil, öldükten sonra mezarda bile devam ettirme yoluna gidiyor. Üyeliğinin sonlanması için ailenin reddi mirasta bulunması gerekiyor.

Haberin Devamı

GSM operatörü kuruluşlar başta olmak üzere ADSL hizmeti veren internet şirketlerinden kablo ya da uydu üzerinden televizyon yayınlarını evlere ulaştıran dijital platformlara kadar abonelik sistemiyle üyelerine hizmet veren şirketler, taahhütlü paket uygulamalarıyla çileden çıkarıyor. Mevcut abonelerin rakiplere geçmesini önlemek amacıyla devreye sokulan taahhütlü paket uygulamalarında, yaka bir kere kaptırıldığında, kapsamında yer alan ağır yaptırımlar yüzünden bir daha kurtarmak, deveye hendek atlatmaktan zor oluyor. Bu kuruluşlar, taahhütte bulunan abonelerin üyeliklerini sadece yaşarken değil, öldükten sonra mezarda bile devam ettirme yoluna gidiyor.

REDDİ MİRAS GEREKİYOR

Vefat eden abonenin üyeliğini iptal ettirmek isteyen yakınlarından ya taahüttünü yerine getirmediği için yüklü ceza bedellerini ödemesi ya da taahhüt sonuna kadar her ay faturaların düzenli ödenip, üyeliğin devam ettirilmesi isteniyor. Vefat eden abonenin ceza ödemeden üyeliğinin sonlandırılabilmesi ancak, aile bireylerinin reddi mirasta bulunmasıyla mümkün olabiliyor.

Haberin Devamı

AMAÇ ABONEYİ KAÇIRTMAMAK

Mevcut abonelerin rakiplere kaptırılmaması amacıyla devreye sokulan bu paketler, 12 ile 24 ay arasında değişen dönemlerde aboneliği iptal etmeyeceği taahüdünde bulunan aboneleri kapsıyor. Bu paketlerde tarife, genellikle rakip firmaların benzer paket tarifelerine göre ayarlanıyor. Bu yolla tarifeyi yüksek bulan abonelerin rakip firmalara geçmesi önleniyor.

YÜKLÜ CEZALAR GELİYOR

Ancak, yüzde 10’dan başlayıp, rakiplerin fiyat politikalarına göre değişen oranlarda indirimleri kapsayan bu paketlerde abone şayet taahhüt süresi dolmadan üyeliğini iptal etmek isterse, bu kez ceza bedelleri devreye giriyor. Bu durumda, abone üyelikten ayrılmak yerine taahhüt süresinin sonuna kadar hizmet almadan faturalarını her ay düzenli yatırdığı taktirde, firmanın belirlediği ceza bedellerini ödemekten daha fazla avantaj sağlayabiliyor.

Vefat eden eşinin üyeliği için uğraştı

HÜRRİYET okurlarından Mehmet Sarıkaya, geçtiğimiz eylül ayında vefat eden eşinin üzerine kayıtlı olan 24 ay taahhütlü internet hattını iptal etmek isteyince, internet servis sağlayıcısının yüklü ceza bedelini kapsayan faturasıyla karşılaştı. Servis sağlayıcı, Sarıkaya’dan vefat eden abonenin üyeliğinin iptali için bu ceza bedelinin ödenmesi istendi. Aksi taktirde, aboneliğin taahhüt edilen süre dolana kadar devam edeceği ve her ay düzenli olarak belli bir miktarda fatura çıkarılacağı söylendi. Vefat halinde taahhütlü aboneliklerin de sadece reddimiras yoluyla iptal edilebildiği bildirildi. Servis sağlayıcı kuruluş, Hürriyet’in Tüketici Köşesi’nden Birol Öner’in devreye girmesiyle birlikte, Mehmet Sarıkaya’nın eşine ait 24 ay taahhütlü aboneliğine herhangi bir cayma ücreti yansıtmadan hesap iptal işlemini gerçekletirdi.

Haberin Devamı

Cayma hakları elden alınıyor

GENELLİKLE bu uygulamayı sabit hatlar ya da cep telefonları üzerinden görüşme sağlatan GSM operatörü kuruluşlar ile ADSL bağlantısı gerçekleştiren internet servis sağlayıcıları ve kablo ya da uydu üzerinden şifreli televizyon yayınlarının izlenmesine imkan tanıyan dijital platformlar gerçekleştiriyor. Yoğun rekabetin yaşandığı bu üç farklı alanda, birbirlerine abone kaptırmak istemeyen firmalar, mevcut abonelerine cazip tekliflerle giderek, aboneliklerini belli süreler içinde koruma altına alma yoluna gidiyor. Bu yapılırken de abonelerin üyeliği sonlandırma ya da sözleşmeden cayma hakları ellerinden alınmış oluyor.

 

Yazarın Tüm Yazıları