Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Meydanlar ısındı, dikkatler kararsızlarda

Bozkurt-Çakal kavgası, aile sigortası, paylaşılamayan 2023 vizyonu ve İstanbul’a iki kent projesi, YGS, YSK tartışmaları, liderlerin giderek sertleşen birbirlerine olan eleştirileri... Görünen o ki seçim yaklaştıkça liderler arasındaki seviye giderek düşecek.

Seçimler yaklaştıkça sonuçlarının tahminine yönelik anketler artar. Partiler de bu anketlerin sonuçlarına göre kampanya döneminde propaganda stratejilerini revize eder ve yeni manevralar belirler. Seçim meydanlarındaki atışmalar artar ve üsluplar giderek sertleşir. Bu bir Türkiye klasiğidir.

İşte bu anketlere bir örnek: Metropol Araştırma Şirketi tarafından 31 ilde, bin 517 kişiyle yüz yüze görüşülerek gerçekleştirilmiş. Metropol’ün son araştırmasına göre; kararsızlar dağıtıldığında AK Parti’nin oyları yüzde 47-50, CHP’nin oyları yüzde 27-30, MHP’nin oyları ise yüzde 12-14 bandında ve kararsız seçmen sayısı toplam seçmenin yüzde 23.6’sını teşkil ediyor. Aynı ankete göre; kararsızların oyları dağıtılmaz ise AK Parti’nin oyları yüzde 38.4’e, CHP'nin oyları yüzde 20’ye, MHP'nin oyları yüzde 10.1’e geriliyor. Bu da karasızların gelecek seçimlerin kaderini belirleyeceğini gösteriyor.

Anketler açıklandıkça görünen o ki siyasiler daha da gerilecek ve meydanlar liderlerin öfkeli atışmalarına sahne olacak. Peki vatandaş oyunu verirken rakiplerini en çok aşağılayan lidere mi, yoksa geleceğe ilişkin vizyon sunan ve umut aşılayan lidere mi oyunu verecek? Bunun yanıtını 12 Haziran gecesi hep birlikte göreceğiz.

CHP’den gönüllere oynayan reklamlar

Sanki CHP ilk kez bu seçimlerde stratejik bir iletişim planı dahilinde hareket ediyor gibi… TV’lerde etkileyici reklam filmleri yayınlanıyor, interneti ve özellikle sosyal medyayı ciddi bir şekilde seçim faaliyetlerinde kullanıyorlar. CHP’nin TV reklamlarının ilkinde “işsizlik sigortası”na vurgu yapılırken, ikincisinde de çocukların eğitim eşitliği ve yoksullukla mücadeleye karşı “eşit fırsat” sloganıyla öne çıkan, “Çocuk Bütçesi” projesini tanıtılıyor.

CHP yeni reklam filmiyle Türkiye siyasi tarihinde ilk kez çocuk odaklı bir tanıtım çalışması ekranlara taşınmış oldu. Grey Ajans tarafından hazırlanan ve 2,5 günde çekildiği belirtilen reklam filminde “Ben de bir babayım diye” söze başlayan CHP Lideri, “… Benim için bu ülkenin bütün çocukları bir. Mutluluk hepsinin hakkı… CHP Çocuk Bütçesi’yle her çocuğun hayatta eşit fırsatı olacak, ana babalar rahat bir nefes alacak” diyor. Filmde Kemal Kılıçdaroğlu’nun eşi Selvi Kılıçdaroğlu da rol alıyor.

Henüz “Yaptıklarım yapacaklarımın teminatıdır” tonunda bir kampanya yürüten AK Parti ise yine Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın karizması ve onun ortaya koyduğu 2023 Vizyonu üzerinden seçim çalışmasını yürütüyor.

MHP’de yine öne çıkan Genel Başkan Devlet Bahçeli ve onun didaktik üslubu…

Ortak vaat; yoksullukla mücadele

Siyasi partiler seçmene bugünlerde pek çok vaatte bulunuyor. Bu vaatler arasında 2023’te milli gelirin iki trilyon dolara ulaşması, ihracatın 500 milyon dolara yükselmesi kulağa hoş gelen çok sayıda etkileyici söylem var. Ama bu seçimlerde en dikkati çeken unsur ise her aileye ayda 600 ile 800 TL arasında değişen “yoksula gelir desteği” vaatlerinin hem iktidar hem de muhalefet tarafından öne çıkarılması. Hiç bir seçimde olmadığı kadar bu seçimde kampanyalar sosyal politikalar üzerine kurgulanmış durumda.

Geçmişte siyasiler işsizlikle mücadele sözü verirlerdi. Bugün vaat ekseni yoksullukla mücadeleye kaydı. AK Parti, CHP ve MHP dahil bütün siyasi partiler, yoksullara destekten bahsedip sosyal politikalar açıklıyorlar.

Seçmen 12 Haziran’da kendisini en çok ikna eden partiye oyunu verecek. Görünen o ki, o parti de seçmenlerin bireysel gelecek kaygılarını giderecek çözümler sunan parti olacak…

Ertan Acar’ı http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...

X