Mey: ÖTV artışları tüm planımızı bozdu

Hürriyet Haber
17.02.2005 - 01:58 | Son Güncelleme:

Tekel'in alkollü içkiler bölümünü satın alan Mey İçki'nin CEO'su Galip Yorgancıoğlu, ÖTV'de yapılan artışlar nedeniyle, tüm planlarının altüst olduğunu söyledi. Yorgancıoğlu, "Bu durumda özelleştirme ihalesinde ödediğimiz 300 milyon dolara yakın paranın geri dönüş süresi de 12-13 yıla kadar çıkacak" dedi.

TEKEL'in alkollü içkiler bölümünü devralan Mey İçki'nin CEO'su Galip Yorgancıoğlu, alkollü içeceklerde art arda getirilen Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) artışlarının artık kaldırılamayacak bir noktaya geldiğini söyledi. Yorgancıoğlu, "Vergi artışlarıyla satışlar da yüzde 15-20 oranında düşeceği için hesaplarımız sekteye uğrayacak. Bu durumda özelleştirme ihalesinde ödediğimiz 300 milyon dolara yakın paranın geri dönüş süresi de 12-13 yıla kadar çıkacak" dedi.

YABANCIYI CAYDIRIR:

Tekel Birası'nın tanıtımı amacıyla bir basın toplantısı düzenleyen Galip Yorgancıoğlu, Tekel'i devralmalarının ardından geçen yaklaşık 1 yıllık süre içinde üç kez ÖTV artışıyla karşılaştıklarına dikkat çekti. Yüzde 8 enflasyon hedefi olan bir ülkede rakıda yüzde 26, birada yüzde 50, şarapta da yüzde 119'u bulan ÖTV artışlarının çok yüksek olduğunu belirten Yorgancıoğlu, bu durumda üretimin merdiven altına kayacağını ve sektörün yabancı yatırımcılar için de caydırıcı bir görünüşe bürüneceğini kaydetti. Yorgancıoğlu, "Alkollü içecekler birçok ailenin ekmek yediği büyük bir sektör. Üstelik kár marjı da çok düşük. Sektör üzerindeki vergi yükü arttıkça, satışlar da düşüyor. Tüketimde azalma olunca toplanan vergilerde de azalma oluyor. Umarım yüksek ÖTV artışları bir son olur" diye konuştu.

HEDEF PAZARININ YÜZDE 15'İ:

Tekel Birası'yla bira pazarında atağa kalkmaya hazırlandıklarını da açıklayan Yorgancıoğlu, bu alanda 4 yıl içinde yüzde 15'lik pazar payını hedeflediklerini ifade etti. Türkiye'de yılda yaklaşık 1 milyar litre bira tüketildiğini ve bira tüketiminin tüm alkollü içicekler içindeki payının yüzde 75'ten, 80-85'lere çıktığını da belirten Yorgancıoğlu, kendilerinin de bu pazardan pay almak istediklerini dile getirdi. Yorgancıoğlu, "Yozgat Tekel Bira Fabrikası’nda son yıllarda durma noktasına gelen üretimi yeniden başlattık. Şu an için 20 milyon litrelik üretim kapasitesine sahibiz. Amacımız bu yıl bu kapasitenin tümünü satmak" diye konuştu.

KAHVERENGİ ŞİŞEYE DEVAM:

Yüzde 5 oranında alkol içeren Tekel Birası'nın yine biraseverlerin çok sevdiği kahverengi şişesiyle satılacağını da açıklayan Yorgancıoğlu, biranın fiyatının 50 cc'lik şişede 1.75 YTL, 30 cc'lik şişede ise 1.45 YTL olacağını da bildirdi. Yorgancıoğlu, Tekel Birası'nın satışlarını yaz aylarına kadar izleyeceklerini ve daha sonra kapasite artırımına da gidebileceklerini vurgularken, özellikle Almanya, Hollanda, Fransa, Belçika ve Avusturya gibi Türk vatandaşlarının yoğun olarak yaşadığı yerlerden Tekel Birası'na ciddi taleplerin geldiğini, bu durumu da değerlendirmeyi düşündüklerini de sözlerine ekledi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı