Mey: Asla etik dışı çalışmayız kamu vicdanına ters düşmeyiz

Nurten ERK TOSUNER
12.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Mey Akollü İçkiler’in CEO’su Galip Yorgancıoğlu, "Carrefoursa’da Elda’nın Efe’si dışında bütün rakıları mevcut. Zincir mağazalara müdahale hakkımız olamaz. Etik dışı çalışmayız. Kamu vicdanına ters düşen bir hareket içinde olmayız" dedi. Yorgancıoğlu, Carrefoursa’nın Efe Rakı’yı raflarına sokmamasının kendi ticari kararı olduğunu hatırlattı.

TEKEL’in içki bölümünü iki yıl önce devralan ve rakıda pazar lideri olan Mey Alkollü İçkiler’in CEO’su Galip Yorgancıoğlu, ’rakıda raf kavgası’ yapmadıklarını belirterek, "Carrefoursa’da Elda’nın Efe’si dışında bütün rakı markaları mevcut. Bizim gibi hiçbir bir firmanın zincir mağazalara müdahale hakkı olamaz" dedi. Zincir mağazaların piyasadan gelep talepler çerçevesinde raflarına girecek ürünleri belirlediğini söyleyen Galip Yorgancıoğlu, "Bu zincir mağazaların kendi tercihidir, çok satmayan bir ürünü raflarına almayabilir, onun politikasıdır" diye konuştu.

ELDA’DAN CARREFOURSA’YA DAVA: Türkiye’de yılda 1.5 milyar doların üzerinde rakı tüketiminin olduğu Türk rakı pazarında aslan payına sahip olmak için rakı markaları arasında kıyasıya bir rekabet yaşanıyor. Türkiye’nin ilk özel içkisi Efe Rakı’nın üreticisi Elda ’Mey İçki bizi pazar dışına atmak istiyor’ diyerek Rekabet Kurumu’na başvurmuş ve sadece Mey ürünlerini satan Carrefoursa’ya da dava açtığını duyurmuştu.

ETİK DIŞI ÇALIŞAMAYIZ: Mey’in alkollü içki sektöründe 9 kategoride 130’un üzerinde ürünle dünyanın kendi alanında en büyük şirketlerinden biri haline geldiğini vurgulayan Yorgancıoğlu, şunları söyledi: "Böyle bir şirketin, bu kategorilerden birindeki rekabetten çekinmesi ve etik dışı çalışması mümkün değil. Lider sorumluluğumuzla piyasanın etik kurallarını ilk oluşturan şirket olduk."

CARREFOURSA’NIN TİCARİ KARARI: "Elda ile Carrefoursa arasındaki bir sorunun neden Mey’i ilgilendirdiğini anlamak mümkün değil" diyen Yorgancıoğlu, "Çünkü zincir mağazalara giriş koşullarını o mağazaların yöneticisi şirket belirler, tüketici sizi tercih ediyorsa ve belli kalite standartlarını sağlıyorsanız raflarda yerinizi alırsınız. Bu tamamen ticari bir karardır. Sözü geçen mağazada diğer bütün rakı markaları bulunuyor" diye konuştu.

BİZ ESKİDEN DE VARDIK: Yorgancıoğlu, "Bizim Yeni Rakı, Tekirdağ, Kulüp ve Altınbaş markalarımız eskiden de bu zincirlerde satılıyordu. Biz, rakibi dışarıda bırakmaya değil, sürekli geliştirdiğimiz yeni ürünlerimizi mağaza raflarında tüketicilerimizle buluşturmaya odaklanıyoruz" dedi.

SAHTE RAKI KRİZİ: Sahte rakı krizinde rakiplerinin Yeni Rakı’dan pazar payı aldığını hatırlatan Galip Yorgancıoğlu, "Sahte rakı krizinin aştıktan sonra hemen toparlandık ve pazar payımızı geri aldık" dedi. Sahte rakı krizinde yüzde 20 pazar payı kaybına uğradıklarını söyleyen Yorgancıoğlu, yeni ürünlerle pazar paylarını yeniden eski seviyesine yükselttiklerini belirtti.

REKABETTE DURUŞUMUZ BELLİ: Mey İçki kurulurken, kuruluş ilkelerini ve rekabete karşı duruşunu, sosyal sorumluluk anlayışını net bir şekilde belirlediklerini söyleyen Yorgancıoğlu, şöyle devam etti: "Mey İçki ne kurum olarak, ne de çalışanları açısından yasa, ahlak ya da kamu vicdanına ters birşey yapmaz, böyle davrananlarla işbirliği içinde olmaz. Nitekim bu anlayışının gereği olarak sahte rakı krizinde çok radikal kararları çok ciddi mali faturası olmasına rağmen yürürlüğe koyduk. Mey’in yaptığı her türlü sözleşme piyasanın kural koyucusu olan Tütün, Tütün Mamulleri, Tuz ve Alkol İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nün (TAPDK) normlarına uygun ve Rekabet Kurulu’nun görüşleri alınarak hazırlandı."

Rekabet ahlakına uygun düşmüyor

TAPDK’nun ve Rekabet Kurulu’nun incelemeleri veya soruşturmalarının serbest piyasanın gereği olarak gizli yürütüldüğünü hatırlatan Galip Yorgancıoğlu, "Bunların sonuçları kamuoyuna açıklanır. Asılsız bilgi ile sonuçlanmamış bir değerlendirmede basını ve kamuoyunu etkilemeye çalışmak rekabet ahlakına uygun düşmüyor" dedi.

Mey: Hukuki zeminde hakkımızı arayacağız

"Bizim rekabet anlayışımız rakibi kötülemek değil, tüketiciye en iyi ve en kaliteli ürünü sunmak üzerine kurulu diyen Galip Yorgancıoğlu, şöyle konuştu: "Rakı kategorisinin bazı oyuncularının sahte rakı krizi sırasında aldıkları pazar payının geçici olmasından duydukları rahatsızlıkla bugün asılsız haber ve bilgi yayarak, etik dışı reklam mesajlarıyla haksız rekabet yaratıyorlar. Bu konuda da hukuki zeminde haklarımızı arama yoluna gideceğiz."

Yeni ürünleri ve markaları tüketicilere kabul ettirdik

MEY’in Türkiye’de alanında her konuda öncülük ve yenilikçilik yapan bir şirket olduğunu söyleyen Galip Yorgancıoğlu, şöyle konuştu: "İlk defa meşe fıçılarda bekletilen Tekirdağ Altın Seri, yaş üzüm ve göbek rakılarımız, Üzüm bazlı dünyanın en iyi votkalarından biri olan Lokka, likörlerimiz, kısa sürede yapılandırılan terroir mantığıyla üretilen şarap ürün portföyümüz, İzmir Sakızlı ürünlerimizle öncülük hamlesi yaptık. İki yılda, bu kadar yeni ürün ve marka sığdırmak ve bunları tüketicilere kabul ettirmek gibi zorlu bir hedefi başardık."

Yeni Rakı’yı dünya markası yapacağız

GALİP Yorgancıoğlu, Mey İçki’nin kurulduğu günden beri en önemli hedeflerinden birinin Yeni Rakı’yı dünya markası ve Türkiye’nin gururu yapmak olduğunu söyledi. Yorgancıoğlu, "Bütün pazarlama çalışmalarımız bu hedefe yönelik. Geçtiğimiz aylarda Almanya’da yaptığımız kampanyadan çok iyi geri dönüşler aldık. Tabii bunu yaparken iç piyasada da liderliğimizi koruyacağız. Hedefimiz, ürün portföyümüzle dünyanın sayılı şirketlerinden biri olma özelliğimizi kalite standartları ve güçlü markalarıyla tanınan bir dünya şirketi olmaya dönüştürmek" dedi.

Kim, hangi marka rakıyı üretiyor

MEY- Yeni Rakı, Tekirdağ, İzmir Rakısı, Altınbaş, Kulüp

ELDA- Efe Rakı Çilingir Sarı Zeybek

TAT-TARİŞ- Mercan, Fasıl

BURGAZ- Burgaz Rakı

Carrefoursa: Elda’dan bize ihtarname geldi

CHAMPIONSA ve Gima mağazalarındaki alkollü içki satışları hakkında açıklama yapan Carrefoursa ise, "Bahsi geçen ve dava olarak aksettirilen durum; Elda Pazarlama Ticaret A.Ş. tarafından tek taraflı olarak mahkeme kanalıyla gerçekleştirilmiş tespitlerden ve firma tarafından gönderilen ihtarnamelerden ibarettir. Şirketimize tebliğ edilmiş bir dava dilekçesi ya da kurumlar nezdinde başlatılarak tarafımıza yansıtılmış herhangi bir soruşturma da bulunmuyor" denildi. Carrefoursa’nın açıklamasında alkollü içki satışlarının da tüm üretici firmalarla aynı mesafede yürütüldüğü belirtilerek, şu görüşlere yer verildi: "Şirketimiz mağazalarında satışa sunulan her türlü ürün gibi alkollü içki satışları da perakende satışın bir gereği olarak tüm üretici firmalarla aynı mesafede yürütülen serbest ticari müzakereler sonucunda şekilleniyor. Bu itibarla Şirketimizin mevzuata uygun standart sözleşmeler kanalıyla çalışmakta olduğunu ve herhangi bir firma ile farklı çalışma ve müzakere koşullarının söz konusu olmadığını vurgulamak isteriz."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı