Metro'dan 380 trilyonluk 25 alışveriş merkezi

Hürriyet Haber
09.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Alman Metro AG, Türkiye'deki şirketi GBS Emlak ve Ticaret'le ‘‘M1’’ adıyla 25 yeni alışveriş merkezi kurma kararı aldı. Metro AG, bu amaçla beş yılda toplam 2 milyar marklır yatırım yapacak.

Avrupa'nın en büyük perakende devi Alman Metro AG, Türkiye'de yatırım atağına kalkıyor. Metro AG'nin Türkiye'deki kuruluşu GBS Emlak ve Ticaret, önümüzdeki beş yıl içinde 2 milyar marklık (380 trilyon lira) yatırımla, ‘‘M1’’ adıyla 25 alışveriş merkezi kuracak. Real, Praktiker, Metro Cash and Carry, Kaufhof, Mediamarkt gibi sektörlerinde marka olmuş firmaları bünyesinde bulunduran Metro AG, Türkiye'deki bu alışveriş merkezi operasyonunu, yüzde 100 yabancı sermaye ile kurduğu GBS Emlak ve Ticaret'le yürütecek.

GBS Emlak ve Ticaret'in genel müdürleri Gündüz Bayer ve Levent Küçüklerli, Türkiye'deki krizin Alman Metro AG'nin yatırım kararını etkilemediğini belirttiler. Bayer ve Küçüklerli, ‘‘Metro AG, yatırım kararlarını dönemsel krizlere göre vermiyor. Aksine bir an önce Türkiye pazarında daha hızlı gelişmek istiyorlar. Ekonomideki bu durgunlugun çok uzun sürmesini beklemiyoruz’’ dediler.

İLK M1 GAZİANTEP'E

Metro'nun Türkiye'yi sadece büyük illerden ibaret görmediğine işaret eden Bayer ve Küçüklerli, bu nedenle grubun yeni alışveriş zincirini oluşturacak M1'lerin ilk halkasının Mart ayı başında Gaziantep'te açılacağını söylediler. Bayer ve Küçüklerli, ‘‘Son dönemdeki ekonomik yatırımlarıyla Gaziantep hızla gelişmekte olan şehirler arasında yer alıyor. Güneydoğu Anadolu Projesi'yle kentte ekonomik, sosyal ve kültürel alanda büyük değişiklikler yaşanıyor. Bu yüzden M1 alışveriş merkezleri zincirinin ilk halkası olarak Gaziantep'i seçtik’’ dediler.

Gaziantep'te 80 milyon marklık (15.2 trilyon lira) yatırımla kurulacak M1 Alışveriş Merkezi'ni, Adana, Konya, Eskişehir, İzmit, Bursa gibi illerin izleyeceğini belirten GBS genel müdürleri, şöyle devam ettiler:

‘‘1998'de yaklaşık 100 milyar marklık bir ciro gerçekleştirecek olan Alman Metro Grubu, perakende pazarın gelişimi açısından Türkiye'yi Avrupa'daki önemli iki pazardan biri olarak görüyor. Diğer ülke ise Polonya... M1, Metro'nun yeni alışveriş mağazaları konsepti. Bu Türkiye'ye has bir isim değil. Polonya'da da M1'ler var. Metro, başka ülkelerde de M1'ler açacak. Metro AG, Real Hipermarket ve Praktiker Yapı Marketi'nin ilk mağazasını Ankara'daki Bilkent Center'da açtı. Bu iki mağaza, bizim açacağımız bütün M1'lerde yer alacak. M1'ler yaklaşık 150 bin metrekarelik araziler üzerine kurulacak. Binaları 70 bin metrakerilk kapalı alan üzerine, yatay yayarak inşa ediyoruz. Büyük mağazaların yanında, bunlara destek olacak kuru temizlemeci, banka, anahtarcı gibi küçük mağazalar da yer alacak.’’

Tepe ile ortak

GBS Genel Müdürü Levent Küçüklerli, alışveriş merkezlerinin arsasının bulunmasından üzerindeki yeni inşaatın tamamlanmasına kadar operasyonun ilk bölümünden sorumlu. Bu aşamadan sonra alışveriş merkezine hangi mağazaların alınacağı ve işletmeciliği ise GBS Genel Müdürü Gündüz Bayer'den soruluyor. 1997 yılında kurulan GBS Emlak ve Ticaret'in Türkiye'de ilk açtığı alışveriş merkezi ise Bilkent Center. Bu alışveriş merkezinin işletmecisi ise GBS'nin buradaki ortağı Tepe Grubu. 1999'da Gaziantep ve Adana'da açılacak M1 alışveriş merkezlerini de Tepe Emlak Yatırım Ortaklığı ile gerçekleştirecek olan GBS, bu merkezlere de M1 Tepe adını verecek.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı