"Deniz Gürel" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Deniz Gürel" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Deniz Gürel

METRODA YANIT BEKLEYEN SORULAR

GEÇTİĞİMİZ seneye kadar Ankara’da bitirilemeyen metro hatlarıyla ilgili pek çok şey yazıldı, söylendi.

GÖÇÜK İHTİMALİ YOL KAPATTIRDI

20. yılına giden Melih Gökçek iktidarının da zayıf karnı oldu bitirilemeyen metrolar.
Sonrasında gelişen süreç inşaatların Ulaştırma Bakanlığı’na devrini getirdi. Bir yılı aşkın süren ihale süreci hayal kırıklığı yaratsa da inşaatlarda başlanan hareketlenme Ankaralı’nın kaybetmeye başladığı metroların tamamlanma umudunu yeniden yeşertti.
Bakanlardan, belediye başkanlarına 2014 yerel seçimlerine kadar Sincan ve Çayyolu metrolarının bitirileceği vaatleri de yanlı yansız tüm kentlilerin hoşuna gitti.

METRO ŞEHİDİ KADİR SEVİM

Böylesi bir atmosferde Ankaralılar metrolarını beklerken, 22 Haziran’da inşaatta yaşanan göçük haberi moralleri bozdu.
Göçükte yaşamını yitiren Kadir Sevim Ankara’nın ‘metro şehidi’ olarak tarihe geçti.
Sonrasında suçlu aransa da bilirkişi raporuna geçen ‘Aksi tesadüf’ tanımlaması bir Türkiye klasiği olarak akıllara kazındı.
Böylesi bir atmosferde dün yine yüreğimizi ağzımıza getiren bir olay yaşandı. Önceki gün saat 16.30 sularında metro çalışmaları yüzünden bir kısmı kapalı olan Atatürk Bulvarı bu kez Bahçelievler girişine kadar trafiğe kapatıldı. Gelen ilk bilgiler arasında metroda yeniden göçük olduğu da vardı.

METRELERCE UZAYAN KUYRUK

Yer altında çalışmayı sürdüren ekipteki işçilerden biri parçaların düşmesi ve tünelden su gelmesi üzerine polisi arayınca yol tedbir amaçlı kapatıldı.
Bahsedilen yer de Başkent’in göbeği olunca Eskişehir Yolu’nda metrelerce uzayan araç kuyruğu oluştu.
İlk etapta ASKİ’nin yer altı hatlarında bir patlama meydana geldiği şüphesi yayıldı. Büyükşehir Belediyesi ekipleri yaptıkları analiz sonucunda suyun yer altı suyu olduğunu tespit etti.
Bulvar üzerinde DSİ’nin hemen önündeki göçük tehlikesi kulaktan kulağa da yayılınca tedirgin bekleyiş yolun açılmasına kadar sürdü.
Sonuçta bir göçük yoktu ancak toprak kayması ve bazı parçaların düşmesi işçilerde ‘haklı bir paniğe’ yol açmıştı.

KAZALAR İHTİMAL DAHİLİNDE AMA...

Bugün bir sorun yaşanmaması yarın bir sorunun yaşanmaması anlamına gelmiyor. Zaten göçüğün ardından Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın ‘Bu ve buna benzer olaylar beklenebilir. Yer altında çalışıyoruz’ demişti.
Zor şartlar altında devam eden çalışmada hatadan kaynaklanmayan kazalar elbette ihtimal dahilindedir. Ancak metroların inşaatını yürüten firmadaki biri işçinin paniklemesiyle yollar kapatılması da akıllara bir kaç soru getiriyor.

ÇALIŞMALAR TEHLİKEYE RAĞMEN Mİ DEVAM EDİYOR

‘İşçilere en ufak toprak kaymasında bile polise haber verin talimatı mı verildi?’
‘Eğer öyleyse Ankara metrosunun kentin göbeğinden geçen kısmında sürekli bir göçme tehlikesine rağmen çalışmalar mı devam ediyor?’
‘Tünellerden gelen yer altı suyu çalışmalar açısından bir tehlike oluşturuyor mu?’
Büyükşehir tarafından yıllar önce kazılan yerlerin uzun süredir öyle beklemesi, riski artırıyor mu?
Pek çok Ankaralı’nın da aklına gelen bu sorular yanıt bekliyor...
 

X