Mersin’de yasa dışı dinleme davası başladı

Güncelleme Tarihi:

Mersin’de yasa dışı dinleme davası başladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2015 13:58

MERSİN’de aralarında vali, vali yardımcısı, hakim, emniyet mensubu, siyasiler, bürokratlar ve iş adamlarının da bulunduğu 123 kişiyi yasa dışı yollarla dinledikleri iddiasıyla haklarında dava açılan, 16’sı daha önce meslekten ihraç edilen 25 emniyet mensubunun yargılanmasına başlandı. Duruşmaya gazeteciler ve sanıkların yakınları alınmadı.

Haberin Devamı

Mersin Cumhuriyet Savcısı Mustafa Yakar’ın hazırladığı iddianameyle 3-10 yıl arasında ağır hapis cezaları istemiyle haklarında dava açılan tutuksuz eski istihbarat şube müdürleri Ali Ç. ile Ali İhsan K., istihbarat komiseri İlyas A., polis memurları Ahmet Y., Akın Y., Ali Y., Ali T., Aziz Y., Barış Y., Faruk Y., Gökhan K., Hakan I., İbrahim D., İlyas I., İsmail A., Koray G., Mehmet A., Murat D., Mustafa K., Mustafa C., Ökkeş Serdar D., Sedat Y., Yavuz E., Yunus S. ve Ziya A.’ın yargılanmalarına Mersin 2’nci Ağır Ceza Mahkemesi’nde başladı. Polisin adliye çevresinde yoğun önlem aldığı duruşmaya sanık ve avukatları katılırken, mahkeme heyeti, sanıkların yakınları ile gazetecilerin duruşmayı izlemesine izin vermedi.

3 GÜN SÜRECEK

Duruşma, ’Özel hayatın gizliliğini ihlal etmek, kişiler arasındaki aleni olmayan konuşmaları kayıt etmek, iftira, kamu görevlisinin resmi belgede sahteciliği, suç işlemek amacıyla kurulan örgüte üye olma, hukuka aykırı olarak kişisel verileri kaydetmek’ suçuyla yargılanan sanıkların kimlik tespitiyle başladı. Daha sonra 300 sayfalık iddianamenin okunacağı duruşmada daha sonra sanıklar savunmalarını yapacak. Duruşmanın 3 gün süreceği, diğer günlerde de müştekilerin ifadeleri alınacağı bildirildi.

EFKAN ALA AÇIKLAMIŞTI

İçişleri Eski Bakanı Efkan Ala’nın ’Güneyde bir il dinlendi’ açıklaması sonrası bu ilin Mersin olduğu ortaya çıkması üzerine Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü’nce adli ve idari soruşturma başlatıldı. Mersin Cumhuriyet Başsavcılığı’nın 10 ay süren hazırlık soruşturmasının tamamlanması ardından aralarında emniyet müdür yardımcısı, şube müdürü, komiser ile polis memurlarının bulunduğu 25 emniyet mensubuna yönelik 28 Ekim 2014’te operasyon düzenledi. İdari soruşturma sonucunda 16’sının da meslekten ihraç edildiği 25 emniyet mensubu, sorgularının ardından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

DİNLEME GEREKÇELERİ

Yasa dışı dinleme yaptıkları iddia edilen polislerin 123 kişiyi dinleme gerekçeleri şöyleydi:

"Baskı, cebir, şiddet ve silahlı tehdit yolu ile çek, senet tahsili yapan ve ayrıca uyuşturucu madde kaçakçılığı, imal, ithal ticareti yapan organize suç örgütleri içerisindeki faaliyet gösterme, örgütle irtibatı bulunan kişilerin tespit edilmesi şahısların faaliyetlerinin deşifre edilmesi, yasadışı DHKP/C terör örgütü içerisindeki faaliyet gösteren ve örgütle irtibatı bulunan kişilerin tespit edilmesi şahısların faaliyetlerinin deşifre edilmesi. ’Selefi Vehhabi’ isimli terör örgütü içerisindeki faaliyet gösteren ve örgütle irtibatı bulunan kişilerin tespit edilmesi şahısların faaliyetlerinin deşifre edilmesi. PKK/KCK terör örgütü içinde Mersin’de faaliyet gösteren şahıslarla irtibatlı olduğu ve aynı zamanda bu kişiler ile irtibata geçilmesi."

’DEVLETİN OLANAKLARINI ÇIKARLARI İÇİN KULLANDILAR’

Soruşturma sonunda Cumhuriyet Savcısı tarafından hazırlanan iddianamede dinleme ile ilgili talep ve uzatma kararlarında usulsüzlükler, tutarsızlıklar ve keyfilik olduğu bu konuda müfettişlikçe muhbir olarak ifadesinde baş vurulan kişiler tarafından dinlemeler sırasında emniyet mensuplarının görüşmelerinde elde edilen suç unsuru sayılamayacak bazı görüşmelerin, o memurun şube müdürlerine tapeler sızdırılarak o memur hakkında baskı oluşturmak amacıyla hareket ettikleri belirtildi. 300 sayfalık iddianamenin sonuç bölümünde ise şöyle denildi:

"Alınan dinleme kararları sonrasında dinlenen bir çok kişi hakkında adli ya da idari işlem yapılmadığı, bu dinlemelerin belirli bir amacı gerçekleştirmeye yönelik sistemli, planlı ve organize bir şekilde yapıldığı, Mersin Emniyet Müdürlüğü İstihbarat Şube Müdürlüğü içerisinde meslek hiyerarşisi dışında farklı bir yapılanma olduğu, bu yapılanmanın devletin tüm imkan ve olanaklarını kendi çıkar amaçları doğrultusunda kullandıkları, işlenen suçun bireysel olarak işlenmesinin mümkün olmadığı anlaşılmakla şüphelilere bu eylemleri açısından ayrı, ayrı ceza tayini yapılması gerekmektedir."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!