Merloni, gözünü Orta Asya'ya dikti

Hürriyet Haber
29 Mart 1998 - 00:00Son Güncelleme : 29 Mart 1998 - 00:01

Simtel'in yüzde 50 ortağı iken bir süre önce Simtel'i alan İtalyan Antonio Merloni Yönetim Kurulu Üyesi ve Merloni-Simtel Genel Müdürü Bruno Ballerini geçen yıl yaptıkları ek sermaye artırımının yüzde 40'nın bir yıl içinde erdiğini belirterek, ‘‘Türkiye'de en büyük sorun enflasyon’’ dedi.

Ballerini, ‘‘Temmuz ayında tamamını aldığımız Simtel'de sermaye artırımı yapmak için 10 milyar liret ekledik. Fakat yıl sonuna geldiğimizde koyduğumuz bu sermaye yüzde 40 eridi. Türkiye'de en büyük sorun enflasyon. Güçlü bir hükümet radikal önlemlerle mutlaka iç borçlanmayı ve enflasyonu çözmeli’’ diye konuştu.

GARANTİ ÜÇ YIL

Ballerini, iç pazarda Simtel'in yıllardır tanındığı elektrik süpürgesi ve şohbenin yanı sıra buzdolabı, fırın, çamaşır makinası ürünlerinde de rekabete gireceklerini belirterek, ürünlerinde garanti süresini bir yıldan üç yıla çıkaracaklarını açıkladı. Ballerini, dış pazarla ilgili yeni startejilerini şöyle anlattı:

‘‘Merloni Grubu olarak Aralık sonunda satın aldığımız Simtel'de yeni bir yapılanmaya gidiyoruz. Dış pazarda Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ile Bosna, Moldovya gibi ülkeler hedef pazarımız. Bu ülkelerde yaptığımız etütler Simtel markasının tanındığını ve oradaki pazarda markamızın tercih edilebileceğini gösterdi. Bu nedenle Merloni-Simtel ürünlerini İtalya üzerinden değil, Türkiye üzerinden gönderiyoruz. Türkiye'de üretim ise arz-talep durumuna bağlı. Çevre pazarlarda talep artarsa Türkiye'de üretimi düşünürüz. Üretimde adet esas, adetelerde artış söz konusuysa üretim zaten doğal olarak gerekiyor. Biz Merloni olarak 65 milyonluk Türkiye'de büyük bir potansiyel görüyoruz. Kendi markamızla bu pazarda var olmak istiyoruz. Ama Türkiye pazarı kolay bir pazar değil irili ufaklı 25 rakibimiz var. İtalya ve Avrupa'da 10 fabrikamız var, bu fabrikalarda 5 bin işçi çalışıyor’’






Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı