Merli: İş dünyasında ‘rakip-ortak’ dönemi

Hürriyet Haber
18 Nisan 2004 - 00:00Son Güncelleme : 18 Nisan 2004 - 00:01

IBM İş Danışmanlığı Servisi İtalya Başkanı Giorgio Merli, sektörler ve kurumlararası sınırların kalkmaya başladığını belirterek, ‘BMW, Mercedes’e finans sağlıyor, IBM’in iş danışmanlık şirketi var. Türk şirketleri de buna uygun davranırsa, uluslararası değer zincirinden pay alabilir’ dedi. ‘İŞ Dünyası’nın Bilgesi’ olarak tanınan IBM İş Danışmanlığı Servisi İtalya Başkanı Giorgio Merli, küresel ortamda sektörler arası sınırların ortadan kalktığını ve şirketlerin birbirleriyle hem rakip, hem iş ortağı olduğunu söyledi. Kurumların yeni üretim, tedarik, satış zincirinde değer oluşturan bir şirket olmaya çabaladığını belirten Merli, ‘Türkiye’deki şirketlerin bu değişimi kavraması, kendilerini küresel değer zincirinin parçası haline getirmek için çalışması gerekir’ dedi. Küresel ortamda şirketlerin ihtiyaçlarının günlük olarak değiştiğini, bu ihtiyaca karşılık verecek esnek bir uluslararası yapının kurulmaya başlandığını hatırlatan Merli şöyle devam etti: ‘Bugün değer zincirinde ana üretici, üretilen mal veya hizmetin maliyetinin çok küçük bir bölümünü karşılıyor. Örneğin otomobil üreten şirketler, bir otomobilin toplam maliyetinin yüzde 20’si kadar harcama yapıyor. Otomobilin toplam satış rakamının yüzde 20’si kadar satış maliyeti var. Bu maliyetler farklı segmentlerde bu örneğe yakın şekilde dağılıyor. İş dağılımı ve iş ortakları da buna göre belirleniyor. Mercedes’in finansman şirketi BMW’yi destekliyor. Bizim de IBM olarak bir İş Danışmanlığı şirketimiz var. Biz de rakibimiz olarak kabul edilecek şirketlere İş Danışmanlığı hizmeti veriyoruz.’ESNEK OLUN Merli, yeni değer zinciri içerisinde yer almak isteyen şirketlerin öncelikle ulaşılabilir ve esnek olması gerektiğini söyledi. Şirketlerin uluslararası alanda değer zincirinin bir parçası haline gelmek için kendilerini yeniden yapılandırmak zorunda olduğunu belirten Merli şöyle devam etti: ‘Yeni dönemde şirketler yapılarını değiştirmek zorunda. Değer zincirinin içinde yer almak isteyen şirketlerin öncelikle planlama yapmaları ve üretim aşamasında zincirin bir parçası olacak şekilde hazırlanmaları gerekiyor. Dış kaynak kullanımının arttığı ortamda şirketler kendi alanlarında profesyonelleşerek değer yaratacak.’Şirketlerin farklı zamanlarda gelecek çeşitli tekliflere karşı açık olması için, üretim biçimlerini ve teknolojik altyapılarını düzenlemeleri gerektiğini vurgulayan Merli, altyapısı ve vizyonu yeni iş modeline uygun olmayan şirketlerin yeni ortamda başarı sağlayamayacağını bildirdi.Merli, farklı şirketlerin ortak hareket etmesi için uluslararası iş yapma standartlarının geliştirilmesi ve ortaklaştırılması gerektiğini söyledi. ‘IBM İş Danışmanlığı Servisi’ İtalya Lideri Giorgio Merli yeni değer zinciri içerisinde küçük şirketlerin avantajlı konumda olduğunu söyledi. Küçük şirketlerin kendi alanlarında uzmanlaşmaları ve uluslararası değer zinciri için kendilerini çekici hale getirmeleri durumunda büyük şirketlere göre daha avantajlı konumda olacaklarını belirten Merli, ‘Yeni iş bölümünde küçük olmak dezavantaj değil, küçük olan daha esnek olabilir ‘ dedi.Yeni durum Türklere avantaj sağlayabilirIBM İş Danışmanlığı Servisleri İtalya Başkanı Giorgio Merli yeni değer zincirinin Türk şirketleri için avantajlı bir durum yaratabileceğini söyledi. Yapılanmasını yeni ortama uygun olarak gerçekleştirecek şirketlerin yeni durumdan avantaj sağlayacağını belirten Merli,’ Dünyanın her tarafında olduğu gibi Türk şirketlerinin de yeni durumdan avantajlı çıkma şansı var’ dedi. Türk şirketlerinin maliyet avantajı ve talebe gösterecekleri esneklik ile uluslararası rekabette öne geçebileceklerini belirten Merli, kullanılacak gelişmiş teknolojik altyapınında şirketlere faydalı olacağını söyledi.Merli, uluslararası rekabette sadece maliyet merkezli bir ekabet avantajının sürekli olamayacağını, esnek, uyumlu ve yaratıcı olmanın en az maliyet unsuru kadar önemli olduğunu bildirdi.Merli 27 Nisan’da İstanbul’daIBM İş Danışmanlığı İtalya Ülke Lideri Giorgio Merli, Küresel Değer Zinciri’ni 27 Nisan’da Lütfi Kırdar Kongre Sarayı’nda düzenlenecek olan ‘Future Business Summit’ etkinliğinde anlatacak. IBM tarafından her yıl düzenlenen ‘Future Business Summit’in bu yıl teması, ‘Gelecek Peşimizde’ başlığını taşıyor. Etkinliğe, iş dünyasının guruları olarak tanınan Thomas Francese, Herbert Kircher ve Giorgio Merli gibi isimler katılacak.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı