Mercan’da ‘denimce’ konuştu, hayalleri Mavi’yle gerçekleşti

Demet CENGİZ BİLGİN
16.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Mavi’nin 20 yıllık tarihinin yer aldığı fotobiyografi kitabında kurucusu Sait Akarlılar’ın çocuk yaşta de-nimle tanıştığı vurgulandı. Akarlılar, kitapta, global markaların arasına bir ‘İstanbullu’ sokmak için yola çıktıklarını anlattı.

MAVİ, 20 yıllık tarihini fotoğraflarla anlattı. Mavi 1991-2011 Markanın Belleği ismini taşıyan fotobiyografi kitabında Mavi markası birinci tekil şahıs olarak kendi markalaşma öyküsünü aktarıyor. Mavi’nin kurucusu Sait Akırlılar, 20 yılın bir çırpıda geçtiğini belirttiği kitapta şunları söylüyor: “Çocuk denecek yaşta konfeksiyonla uğraşmaya başladığımda ortalıkta ne moda ne marka kavramı vardı. İlk jean pantolonu ürettiğimde ‘Bu kumaşta iş var’ demiştim. Mercan Yokuşu’nda başlayan iş hayatım hep ona bağlı olarak sürdü. birbirimizi hiç bırakmadık. O kumaş 60’larda blucin oldu, 70’lerde bulunmaz nimet haline geldi, 80’lerde markalarıyla öne çıktı.”

Denimce konuşmak

Sait Akarlılar, herkesin bildiği markalar için jean üretimi yaparken o kadar çok öğrenmiş ki artık kumaşla ‘denimce’ konuşmaya başlamış. Bu lisanın evrensel ve ebedi olacağından emin olunca da, 1990’larda bu markaların arasına bir İstanbullu’nun katılabileceğine inanmış. Sait Akarlılar, eşinin de kendisiyle aynı inancı paylaştığını, çocuklarının da yetişerek iş ortakları olduğunu belirterek, “Artık Mavi’ye hayat verebilirdik. Bilerek ve isteyerek Türkçe isim koyduk. Böylece Mavi dünya denim pazarına giren ilk Türkçe marka oldu. 20 yıl geçti. Kimi zaman temkinli adımlarla kimi zaman büyük sıçramalarla Mavi’ye dair hayallerimizi gerçekleştirdik. İlk 10 yılda büyük bir başarı öyküsü yazdık” diyor.

Turkven ile katladı

Mavi 1991-2011 Markanın Belleği isimli kitabın bir özelliğinin de “İnsan unsurunun bir marka için önemini göstermesi” olduğunu vurgulayan Akarlılar, bütün kitapta insansız tek bir fotoğrafa yer verilmediğini söylüyor. Yeni bir sıçrama yapmanın aşamasında Turkven’i ortak alarak geleceğe daha güvenle baktıklarını vurgulayan Akarlılar şu görüşleri aktarıyor: “Özelikle perakende de sürdürülebilir gelişim koyduk. Genç, dinamik ve işini dünya standartlarına yapma ideali taşıyan profesyonel yöneticiler bizi daha da yukarı taşıdı. Bu dönemdeki yeniden yapılanma, Mavi’nin ciro ve yıllık büyüme hızını son 3 yılda ikiye katlamasını sağladı.”

Marka büyülü bir sözcük

SAİT Akarlılar marka olmakla ilgili ise şu tespitlerde bulunuyor: “Marka büyülü bir sözcük, müthiş bir güç, karmaşık bir kavram. Mavi ikinci neslin ellerinde yükselirken, aynı denim gibi markanın da kendisine has bir lisanı olduğunu gördük. Geride kalan 20 yılın 15’ini sektörünün lideri olarak geçirmiş olmak Mavi’nin marka yönetiminin başarısı.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı