ANKARA HABERLERİ

Meme kanserine karşı 'DNA savaşı'

Ahmet SERTAN USUL-Selma KASAP/AA
10.02.2018 - 15:25Son Güncelleme :

Bilkent Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Işık Yuluğ önderliğinde 5 kız öğrenciden oluşan araştırma grubu, meme kanserine neden olan genleri ve bunların hücredeki işlevlerini bulmak için çalışma başlattı.

Ahmet SERTAN USUL-Selma KASAP/AA

Doç. Dr. Işık Yuluğ, kalıtsal meme kanserine neden olan genlerden biri olan BRCA1'in keşfedilmesinin ardından, bu gen üzerinde çalışmaya başladıklarını söyledi.

Meme kanserine karşı DNA savaşı

Işık Yuluğ, BRCA1 geninin hücredeki işlevlerini hangi biyolojik yollarla yaptığı ve meme kanseri oluşumu sürecinde nasıl bir rolü olduğunu araştırdıklarını ifade ederek, "Meme kanserinde BRCA1'in etkilediği ve ifadesini değiştirdiği genler var. Zaten kanser, sizde bulunan genlerin bazılarının fonksiyonlarının değişmesi sonucunda ortaya çıkan bir süreç. Bu süreçte meme kanserinde hangi genlerin rol oynadığını bulmak yolunda çalışmalar yapıyoruz" dedi.

Yasal Bilgilendirme

Ankara haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Ankara ilinden Meme kanserine karşı 'DNA savaşı' hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 10 Şubat 2018 tarihinde saat 15 25’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Meme kanserine karşı 'DNA savaşı' haberi güncellenecektir.

ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ