Mekteplinin sırrı reklamdı

Güncelleme Tarihi:

Mekteplinin sırrı reklamdı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2003 00:00

DoÄŸan Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Aydın DoÄŸan, ‘Kırmızı’ töreninde, reklamın önemini ÅŸu anısıyla anlattı: ‘‘Sirkeci'de ilk ticaret günlerimde bana ‘mektepli' derlerdi. Orada reklamın nimetinden ilk istifade eden bendim. Reklamla satışım arttı, ‘mektepli sır buldu' dediler.’’Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri'nin töreninde her kategorinin birincileri arasından seçilen esere verilen büyük ödül ‘‘Kıpkırmızı’’yı kazanan ‘‘Rafineri’’ ekibine ödülünü DoÄŸan Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Aydın DoÄŸan verdi.Aydın DoÄŸan, yıllar önce Sirkeci'de ticaret yaparken reklamın nimetlerinden ilk istifade edenlerden biri olduÄŸunu söyledi. 1958'de öğrenciyken iÅŸ hayatına atıldığını anlatan Aydın DoÄŸan, reklama iliÅŸkin bir anısını şöyle aktardı:‘‘O yıllarda hem çalışıyor, hem okuyordum. Sirkeci'deki rakiplerim adımı mektepli koydu. O dönemde reklamın sırrını çözdük. Bazı gazetelere ilan vererek satışlarımızı o kadar çok artırdık ki, Sirkeci esnafı 'mektepli sır buldu' diyerek bunu araÅŸtırdılar. Reklamın nimetlerinden ilk istifade edenlerdenim.’’ÇITAYI YUKARI ÇEKMEKÖdül töreninde konuÅŸan Hürriyet Gazetesi Ä°cra Kurulu BaÅŸkan Yardımcısı Vuslat DoÄŸan Sabancı, bu yıl ilk kez yapılan ve sadece Hürriyet'e deÄŸil, tüm basın reklamlarına yönelik olan ‘‘Kırmızı’’nın gelenekselleÅŸceÄŸini söyledi. ‘‘Kırmızı’’nın nasıl doÄŸduÄŸunu anlatan Vuslat DoÄŸan Sabancı, şöyle konuÅŸtu:‘‘Hürriyet'in misyonu doÄŸru, tarafsız, eksiksiz haberdir. Bunun yanısıra basında çıtayı her zaman biraz daha yukarı çıkarmak. Ä°ÅŸte bu misyonla Kırmızı, sadece Hürriyet'teki reklamlara deÄŸil tüm basına yönelik. Reklam Hürriyet'te çıksın çıkmasın aynı ÅŸekilde yaklaşıyoruz. Bu bir ilk, bu ilk gelenekselleÅŸecek. Rekabet tüm iÅŸdünyasında kaçınılmaz, kaçınılmaz olduÄŸu kadar da vazgeçilmez. Her ne kadar zor da olsa, sıkıcı ve zorlu rekabet ortamında çalışsak da, sektörün sorunlarını tartışarak çözümleyebiliriz. Burada Hürriyet'in üzerine büyük bir görev düştüğünün bilincindeyiz. Kırmızı bu misyonla baÅŸladı. Tüm basındaki reklamları daha iyiye götürmek için çalışıyor.’’Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni ErtuÄŸrul Özkök de, ‘‘Kırmızı'nın basın sektörü için güzel bir baÅŸlangıç olduÄŸuna inanıyorum’’ dedi.YARATICILIÄžI SELAMLIYORUZHürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, törende yaptığı konuÅŸmada, Türkiye'de reklamın basınla baÅŸladığına dikkat çekerek, ‘‘Ticari iletiÅŸimin geliÅŸmesi, ekonomik hayatın parçası haline gelmesi basın sayesinde oldu. Rekabetin temelleri basın reklamlarıyla atıldı’’ diye konuÅŸtu. Teknolojik geliÅŸmenin televizyon reklamcılığına yeni olanaklar getirdiÄŸini söyleyen AyÅŸe Sözeri Cemal, ‘‘Ancak elektronik yayıncılık kitabı yok etmedi’’ diyerek, şöyle konuÅŸtu:‘‘Gazeteler rakipsiz ve müşterilerinin gözünde yerini koruyacaklar. Amacımız Türk reklamcılığında yaratıcılığı selamlamak, iletiÅŸimle tanıtım sektörünün performansının deÄŸerlendirilmesini belgelemek.’’Hürriyet Özel Ödülü Åžen Åžapka-Vakko'nunKırmızı'da ‘‘Hürriyet Özel Ödülü’’nün ‘‘Şen Åžapka-Vakko’’ reklamıyla Eli Acıman ve Vitali Hakko'ya verildi. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Cemal Sözeri, ‘‘1934'te basına reklam vererek inancın önünü açması nedeniyle Hürriyet Özel Ödülü'nün ilk sahibi 'Åžen Åžapka-Vakko', Eli Acıman ve Vitali Hakko oldu’’ dedi. Ödül törenine katılamayan Eli Acıman ve Vitali Hakko'nun Ödülü'nü Vakko Yönetim Kurulu Ãœyesi Cem Hakko aldı. ‘Kırmızı' için ne dedilerBasın reklamcılığını daha iyiye götürecekPINAR KILIÇ (Pars/McCann-Erickson Reklam Ajansı Yön. Kur. BaÅŸk. ve Kırmızı Jüri BaÅŸkanı): Her yapılan ilk yarışmada bir çok sorun olur ve eleÅŸtiri alırsınız. Gördüğüm en iyi hazırlanmış yarışma ve çalıştığım en uyumlu, profesyonel jüriydi. Kırmızı basın reklamcılığını ileride daha iyiye götürecek önemli bir adım.Boyner: Daha yaratıcı olmaya hizmet edecekCEM BOYNER (Boyner Holding Murahhas Azası-Kırmızı Jüri Ãœyesi): Kırmızı, reklamda daha yaratıcı olmaya hizmet ediyor. Çok gerekli bir zamanda baÅŸladı. Neden bu zamana kadar yapılmadı merak ediyorum. Yaratıcılığı hissetmek bakımından Kırmızı'nın etkilerini uzun süre göreceÄŸiz.Küçük ajanslara fırsat verecekHAKAN BEHLÄ°L (Unilever Gıda Kategori Direktörü-Kırmızı Jüri Ãœyesi): Kaliteyi destekleyen her ÅŸey mühimdir. Kırmızı da bu anlamda çok mühim. Bilinç artacak diye düşünüyorum. Kırmızı, ufak ve yaratıcı ajanslara da kendini gösterme fırsatı verecek. Reklamverenler olarak bizi daha yaratıcı ajanslar görmek mutlu edecek.Reklamsız ticaret asla düşünülemezCEM HAKKO (Vakko Yön. Kur. Ãœyesi): Tüm sektör için son derece motive edici. Reklamsız ticaret düşünülemez. Reklamın günümüz dünyasındaki önemini tartışmaya bile gerek yok. Kırmızı reklam dünyasına hoÅŸ geldi diyorum.Rekabetin olduÄŸu yerde iyi iÅŸ çıkarAKA GÃœNDÃœZ ÖZDEMÄ°R (Arçelik Genel Müdürü): Kırmızı'ya katılımın bu kadar çok olması beni çok ÅŸaşırttı. Ödül törenin yapıldığı mekan da beni ÅŸaşırttı. Bu yarışmayı çok gerekli buluyorum. Yarışma rekabet demektir, rekabetin olduÄŸu her yerden iyi iÅŸler çıkar. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!