Mekteplinin sırrı reklamdı

Güncelleme Tarihi:

Mekteplinin sırrı reklamdı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2003 01:52

Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, ‘Kırmızı’ töreninde, reklamın önemini şu anısıyla anlattı: ‘‘Sirkeci'de ilk ticaret günlerimde bana ‘mektepli' derlerdi. Orada reklamın nimetinden ilk istifade eden bendim. Reklamla satışım arttı, ‘mektepli sır buldu' dediler.’’

Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri'nin töreninde her kategorinin birincileri arasından seçilen esere verilen büyük ödül ‘‘Kıpkırmızı’’yı kazanan ‘‘Rafineri’’ ekibine ödülünü Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan verdi.

Aydın Doğan, yıllar önce Sirkeci'de ticaret yaparken reklamın nimetlerinden ilk istifade edenlerden biri olduğunu söyledi. 1958'de öğrenciyken iş hayatına atıldığını anlatan Aydın Doğan, reklama ilişkin bir anısını şöyle aktardı:

‘‘O yıllarda hem çalışıyor, hem okuyordum. Sirkeci'deki rakiplerim adımı mektepli koydu. O dönemde reklamın sırrını çözdük. Bazı gazetelere ilan vererek satışlarımızı o kadar çok artırdık ki, Sirkeci esnafı 'mektepli sır buldu' diyerek bunu araştırdılar. Reklamın nimetlerinden ilk istifade edenlerdenim.’’

ÇITAYI YUKARI ÇEKMEK

Ödül töreninde konuşan Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Vuslat Doğan Sabancı, bu yıl ilk kez yapılan ve sadece Hürriyet'e değil, tüm basın reklamlarına yönelik olan ‘‘Kırmızı’’nın gelenekselleşceğini söyledi. ‘‘Kırmızı’’nın nasıl doğduğunu anlatan Vuslat Doğan Sabancı, şöyle konuştu:

‘‘Hürriyet'in misyonu doğru, tarafsız, eksiksiz haberdir. Bunun yanısıra basında çıtayı her zaman biraz daha yukarı çıkarmak. İşte bu misyonla Kırmızı, sadece Hürriyet'teki reklamlara değil tüm basına yönelik. Reklam Hürriyet'te çıksın çıkmasın aynı şekilde yaklaşıyoruz. Bu bir ilk, bu ilk gelenekselleşecek. Rekabet tüm işdünyasında kaçınılmaz, kaçınılmaz olduğu kadar da vazgeçilmez. Her ne kadar zor da olsa, sıkıcı ve zorlu rekabet ortamında çalışsak da, sektörün sorunlarını tartışarak çözümleyebiliriz. Burada Hürriyet'in üzerine büyük bir görev düştüğünün bilincindeyiz. Kırmızı bu misyonla başladı. Tüm basındaki reklamları daha iyiye götürmek için çalışıyor.’’

Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök de, ‘‘Kırmızı'nın basın sektörü için güzel bir başlangıç olduğuna inanıyorum’’ dedi.

YARATICILIĞI SELAMLIYORUZ

Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'de reklamın basınla başladığına dikkat çekerek, ‘‘Ticari iletişimin gelişmesi, ekonomik hayatın parçası haline gelmesi basın sayesinde oldu. Rekabetin temelleri basın reklamlarıyla atıldı’’ diye konuştu. Teknolojik gelişmenin televizyon reklamcılığına yeni olanaklar getirdiğini söyleyen Ayşe Sözeri Cemal, ‘‘Ancak elektronik yayıncılık kitabı yok etmedi’’ diyerek, şöyle konuştu:

‘‘Gazeteler rakipsiz ve müşterilerinin gözünde yerini koruyacaklar. Amacımız Türk reklamcılığında yaratıcılığı selamlamak, iletişimle tanıtım sektörünün performansının değerlendirilmesini belgelemek.’’

Hürriyet Özel Ödülü Şen Şapka-Vakko'nun

Kırmızı'da ‘‘Hürriyet Özel Ödülü’’nün ‘‘Şen Şapka-Vakko’’ reklamıyla Eli Acıman ve Vitali Hakko'ya verildi. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Cemal Sözeri, ‘‘1934'te basına reklam vererek inancın önünü açması nedeniyle Hürriyet Özel Ödülü'nün ilk sahibi 'Şen Şapka-Vakko', Eli Acıman ve Vitali Hakko oldu’’ dedi. Ödül törenine katılamayan Eli Acıman ve Vitali Hakko'nun Ödülü'nü Vakko Yönetim Kurulu Üyesi Cem Hakko aldı.

‘Kırmızı' için ne dediler

Basın reklamcılığını daha iyiye götürecek

PINAR KILIÇ (Pars/McCann-Erickson Reklam Ajansı Yön. Kur. Başk. ve Kırmızı Jüri Başkanı):
Her yapılan ilk yarışmada bir çok sorun olur ve eleştiri alırsınız. Gördüğüm en iyi hazırlanmış yarışma ve çalıştığım en uyumlu, profesyonel jüriydi. Kırmızı basın reklamcılığını ileride daha iyiye götürecek önemli bir adım.

Boyner: Daha yaratıcı olmaya hizmet edecek

CEM BOYNER (Boyner Holding Murahhas Azası-Kırmızı Jüri Üyesi):
Kırmızı, reklamda daha yaratıcı olmaya hizmet ediyor. Çok gerekli bir zamanda başladı. Neden bu zamana kadar yapılmadı merak ediyorum. Yaratıcılığı hissetmek bakımından Kırmızı'nın etkilerini uzun süre göreceğiz.

Küçük ajanslara fırsat verecek

HAKAN BEHLİL (Unilever Gıda Kategori Direktörü-Kırmızı Jüri Üyesi):
Kaliteyi destekleyen her şey mühimdir. Kırmızı da bu anlamda çok mühim. Bilinç artacak diye düşünüyorum. Kırmızı, ufak ve yaratıcı ajanslara da kendini gösterme fırsatı verecek. Reklamverenler olarak bizi daha yaratıcı ajanslar görmek mutlu edecek.

Reklamsız ticaret asla düşünülemez

CEM HAKKO (Vakko Yön. Kur. Üyesi):
Tüm sektör için son derece motive edici. Reklamsız ticaret düşünülemez. Reklamın günümüz dünyasındaki önemini tartışmaya bile gerek yok. Kırmızı reklam dünyasına hoş geldi diyorum.

Rekabetin olduğu yerde iyi iş çıkar

AKA GÜNDÜZ ÖZDEMİR (Arçelik Genel Müdürü):
Kırmızı'ya katılımın bu kadar çok olması beni çok şaşırttı. Ödül törenin yapıldığı mekan da beni şaşırttı. Bu yarışmayı çok gerekli buluyorum. Yarışma rekabet demektir, rekabetin olduğu her yerden iyi işler çıkar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!