« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Mehtaba karşı F1

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda bu sezon mahkemelerde tamamlanmış olsa bile yeni sezonda Formula 1 tutkunlarını önemli sürprizler bekliyor. Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından 2008 yılının resmi takviminin açıklanmasının ardından bu sürprizler gün ışığına çıkmış oldu. Bunların içinde en önemlisi elbette Singapur Grand Prix’si olacak.

Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
SON GÜNCELLEME
Takvimin yeni yarışı olan Singapur, Monako’da olduğu gibi şehir içinde hazırlanacak olan bir pistte koşulacak. Ayrıca yarış FIA yetkililerinin de yaptığı açıklamaya göre mükemmel bir aydınlatma ile gece yarışı olarak düzenlenecek. Böylelikle Singapur Grand Prix’si Formula 1 tarihinde mehtaba karşı yapılacak ilk yarış olacak.

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2008 takvimi de belli oldu. Taslak halinde açıklanan takvime genel hatları ile sadık kalan FIA’ya göre Formula 1’de yeni sezon 16 Mart tarihinde Avustralya’da başlayacak ve 2 Kasım tarihinde Brezilya’da sona erecek. Türkiye Grand Prix’si ise İspanya yarışının ardından takvimin ikinci Avrupa yarışı olarak 11 Mayıs tarihinde düzenlenecek. Takvimin en ilginç gelişmelerinden birisi ise yeni yarışlardan biri olan Singapur ile ilgili. 28 Eylül tarihinde düzenlenecek olan Singapur Grand Prix’si bir gece yarışı olacak. Bunun yanında takvime Singapur ile birlikte Valencia Grand Prix’si de Avrupa Grand Prix’si olarak dahil oldu. Her zaman tartışmalara neden olan ABD Grand Prix’si ise takvimden çıkarıldı.

RESMİ TAKVİMLE ONAYI ALDI

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından açıklanan 2008 yılının resmi takvimi ile birlikte Singapur Grand Prix’sinin hem F1’e girmesine hem de bir gece yarışı olarak düzenlenmesine izin verilmiş oldu. Yapılan açıklamalara göre uzun test çalışmalarının ardından özel bir aydınlatma sistemiyle yarışın gece düzenlenebileceğinin ispatlandığı kaydedildi. Singapur’da yer alan Formula 1 organizasyonunun Başkanı Colin Syn tarafından yapılan açıklamaya göre Singapur Grand Prix’si Formula 1 tarihindeki ilk gece yarışı olarak 28 Eylül tarihinde düzenlenecek. Böylelikle yarış Singapur’da gece düzenleniyor olmasına rağmen Avrupalı Formula 1 tutkunları yarışı gündüz izlemenin keyfini de yakalamış olacak. FIA tarafından geçtiğimiz günlerde de Singapur’un 5 kilometre uzunluğunda bir cadde pisti yapması için onay verilmişti. Böylelikle Singapur Grand Prix’si hem bir cadde yarışı olarak düzenlenecek hem de bir ilki gerçekleştirerek gece mehtaba karşı koşulacak.

F1 CADDEYE İNİYOR

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2008 sezonunda tüm yenilikler bununla da sınırlı kalmıyor. Yapılan açıklamaya göre önümüzdeki sezon düzenlenecek olan 18 yarıştan tam 3 tanesi cadde yarışı olarak düzenlenecek. Bilindiği gibi günümüze kadar Formula 1’in tek cadde yarışı Monako Grand Prix’siydi. Monako caddelerinde düzenlenen yarış takvimin en eğlenceli organizasyonlarından biri olarak ön plana çıkıyordu. Fakat 2008 yılı ile birlikte Monako’nun bu üstünlüğü sona eriyor. Singapur Grand Prix’si hem gece hem de şehir içi pistinde düzenlenecek. Bununla birlikte takvimin yeni yarışlarından biri olan Valencia Grand Prix’si de bir cadde yarışı olarak koşulacak. Böylelikle yeni sezonda tam üç cadde yarışı izleme şansına sahip olacağız.

Hafızalardan silinmeyecek bir sezon

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda bu sezon hafızalardan silinmeyecek bir sezonu geride bıraktık. Elbette sezonun en önemli olayı "casusluk" ve "kopya otomobil" olaylarıydı. McLaren Mercedes Takımı’nın tüm puanlarının silinmesi ve sezonun en heyecanlı anlarında yaşanan bu olaylar sezona damgasını vurdu. Ferrari ile kırmızı renklere bürünen ve sezon ortasında tüm eleştiri okları göğsüne hedef olan Kimi Raikkonen ise mucizeyi gerçekleştirdi ve sezonu şampiyon olarak tamamladı. Bu sezonun parlayan yıldızı ise McLaren Mercedes Takımı’nın Formula 1 tarihinin ilk siyahi pilotu olan Lewis Hamilton’du. Yaşanan tüm olaylarla birlikte Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda Michael Schumacher olmadan ilk sezonu da geride bırakmış olduk.

ŞAMPİYONLUĞU KAPTIRDI

Aslında bu sezonun yıldızı kesinlikle McLaren Mercedes Takımı’nın çaylak pilotu Lewis Hamilton’du. Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda start aldığı ilk sezonunda çok önemli bir avantaj yakalayan Hamilton bir anda gönüllere de taht kurdu. Fakat sezon ortasından itibaren iyiden iyiye gün ışığına çıkan takımı tarafından kollandığı haberleri ve Alonso ile yaşadığı tartışmalar insanların aklında şüphelerin oluşmasına da neden oldu. Her zaman efendi bir kişilik olarak adlandırılan Hamilton özellikle Alonso hakkında yaptığı açıklamalarda bazılarına göre çizmeyi aştı. Sezonun sondan bir önceki ayağı olan Çin GP’sinde şampiyonluğunu ilan etmesine kesin gözle bakılan fakat bu yarışta umulmadık bir şekilde finiş göremeyen Hamilton son şansını Brezilya GP’sinde kullandı. Hamilton bu yarış öncesinde de en yakın rakibi Alonso’nun dört puan önündeydi. Birinciliği hedef almadan ikinci sırada göreceği bir finiş kimsenin yarışı nerede bitirdiğine bakmadan şampiyon olmasını sağlayacaktı.

Fakat start anında Alonso’nun yaptığı atak karşısında biraz acemice kararlar alan Hamilton iki kez yol dışına çıkmaktan kurtulamadı. Sonrasında tüm kozlarını oynayan Hamilton önündeki pilotlara yetişmesinin çok zor olduğunu anladığında ise bir mucize beklemeye başladı fakat bu da gerçekleşmedi ve Hamilton yedinci sırada finiş gördü. Bu yarıştan aldığı 2 puana rağmen Hamilton sezonu Raikkonen’in 1 puan gerisinde tamamlayarak adeta avuçlarının içinden şampiyonluğu kaçırdı. Böylelikle Hamilton tarihin söz ettiği isimlerden biri olma şansını da çöpe atmış oldu.

RENAULT’DAN HAYAL KIRIKLIĞI

Sezon sonuna gelindiğinde şüphesiz bu yılın en büyük hayal kırıklığını Renault Takımı yaşamış oldu. Renault pilotları sezonun son yarışından puan alamadan ayrılan Renault Takımı, McLaren Mercedes Takımı’nın aldığı cezanın da payıyla sezonu üçüncü sırada tamamlamış oldu. Fakat takımın çaylak pilotu son yarışta yaşadığı kazanın ardından Formula 1’in bir sezonunda tüm yarışları tamamlamayı başaran pilot unvanını yakalamayı kaybetmiş oldu. Kovalainen tüm yaşadıklarına rağmen Formula 1 tecrübesi tartışılmaz olan takım arkadaşı Giancarlo Fisichella’nın önünde tamamlamayı bildi. Bakalım bu sezonun sönük yıldızı olan Renault yeni sezonda neler yapacak. Takımın gerçek anlamda toparlanma yolunda olduğu gelen haberler arasında. Zaten takımın teknik patronu Flavio Briatore’nin kötü bir yıla daha tahammül edemeyeceği bile herkes tarafından biliniyor. Renault işe ilk olarak şampiyon pilotlarını yeniden takıma katarak başlayacakmış gibi görünüyor. İki şampiyonluk çıkaran Fernando Alonso’nun da bu teklife çok sıcak baktığı hatta bu anlaşmanın yapıldığı bile iddialar arasında.

McLaren Mercedes 0 puanla tamamladı

Elbette bu sezon yaşanan casusluk olayları Formula 1 tarihinde de kara izler bıraktı. Tam özlenen sezon yeniden geri geldi diye düşünülürken ortaya çıkan olaylar tüm heyecanı ve amansız rekabeti bir anda bitirdi. Şampiyonluk yolunda Ferrari ve McLaren Mercedes gerek markalar gerekse pilotlar arasında kıran kırana bir mücadele yaşanırken, casusluk davası gündeme bomba gibi oturdu. FIA’nın ilk başta ceza vermediği fakat sonrasında özellikle Fernando Alonso cephesinden gelen haberler sonrasında McLaren Mercedes Takımı’nın tüm puanlarını sildiği bu olayın ardından heyecan sona erdi. Burada takıma ceza veren ama pilotlara ceza vermeyen FIA ortada tamamen şaibeli bir bomba bırakmış oldu. Çünkü Ferrari’den alınan bilgilerle geliştirilen McLaren Mercedes otomobili ile yarışan pilotların puanı silinmedi ve bu pilotlar şampiyonluk mücadelesini sürdürüyordu. Elbette bu durumda Ferrari cephesinden gelen kim şampiyon olursa olsun, biz şampiyonluk mücadelesi veren tüm pilotları Ferrari ile yarışıyor görüyoruz açıklamaları da bunun üzerine tuz biber ekti. FIA’nın neden bu tip bir karar aldığı açıkçası hala tam olarak anlaşılamadı. Sonuçta sezon bu dava dosyası öncesinde fırtına gibi giderken bir anda meltemlerin bile arandığı bir havaya döndü. McLaren Mercedes Takımı sezonu Lewis Hamilton ve Fernando Alonso’nun aldığı 109’ar puanla toplam 218 puanla tamamlamasına rağmen puan tablosunda "0" puanla yer aldı.

Buz adamın mucizesi

Fin pilot Kimi Raikkonen bir zamanlar Formula 1’in yıldızı olan Mika Hakkinen’den "buz adam" lakabını devraldı. Her ne kadar buz adam lakabına sahip olsa bile eğlenceye olan düşkünlüğü nedeniyle manşetlerden de hiç inmeyen Raikkonen şüphesiz bu sezonun en flaş isimlerinden biriydi. Sezona iyi bir başlangıç yapmasına rağmen sezon ortalarına gelindiğinde yine mekanik problemlerle uğraşan Kimi Raikkonen sezon sonuna doğru tam bir sıçrama yaptı. Aslında buna sıçrama bile değil yüksek atlama demek gerekir. Çünkü şampiyonluk şansı yok denecek kadar bile az olan Kimi Raikkonen’in şansı Japonya GP’sinden sonra iyice bitmiş gibi görünüyordu. Çünkü lider Hamilton ile arasında tam 17 puan fark vardı. Gerçi iki pilot arasındaki fark bir ara 26 puana bile çıkmıştı ama sezonun tamamlanmasına iki yarış kala açılan 17 puanlık fark tam anlamıyla Raikonen’in şansını bitirmiş görünüyordu. Hamilton elde edeceği bir dördüncülükle aradaki farkı 21 puana çıkaracaktı ve Raikkonen iki yarışı kazansa bile farkı kapatamayacaktı. Hatta Hamilton’a iki yarışta da elde edeceği yedincilikler bile yetecekti. Fakat ilk mucize Çin’de gerçekleşti ve Raikkonen, Hamilton’un tamamlayamadığı yarışı kazandı. Aradaki fark yine de 7 puana inmişti ama hala Hamilton çok şanslıydı. Sezonun son yarışında ise Raikkonen birinci olurken arka tarafa doğru gözünü çevirdiğinde Hamilton’un ancak yedinci sırada finiş görerek iki puan alabildiğini gördü. İşte bu sonuç onu Hamilton’un önüne geçirdi. Aynı şekilde Alonso da yarışı üçüncü sırada tamamlayınca Raikkonen kaçtı denen şampiyonluk kupasını havaya kaldırmış sallıyordu.

Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler