Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Meğer pist delikmiş

    Hürriyet Haber
    27.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme: 27.03.1999 - 00:01

    Antalya'da geçen yaz yaşanan uçak kazasıyla ilgili rapor tamamlandı. Kazanın, pistteki bir deliğin uçağın lastiğini parçalamasından meydana geldiği ortaya çıktı.

    163 kişinin ölümden döndüğü kaza 6 Haziran 1998 tarihinde yaşandı. Fransız Air Minerva'ya ait MD 83 model uçağın ön tekeri kalkışta parçalandı ve lastiğin bir parçası uçağın sağ motoruna girerek türbin panellerini parçalayarak motorun arıza yapmasına sebep oldu. Fransız Kaptan Pilotu Patrick Bellvent'in cesaretli hareketleriyle uçak, kimsenin burnu bile kanamadan yeniden Antalya'daki askeri piste indi.

    Rapor Bakan'a verildi

    İşte bu kazayla ilgili Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne bağlı kaza kırım heyetinin hazırladığı raporu Hürriyet ele geçirdi. Halen Ulaştırma Bakanı Hasan Basri Aktan'ın önünde bulunan ve Devlet Havameydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün vurdumduymaz yapısını ve denetimsizliği gözler önüne seren rapora göre uçak Antalya'dan kalkarken, pistteki delik yüzünden lastiği parçalandı.

    Delik 7.6 cm derinlikte

    Raporda, kopan 3 nolu lastiğin aynı tarafına düşen pist orta çizgisinin sağ tarafında 7.6 cm derinliğinde ve 26.8 cm genişliğinde bir delik bulunduğunu resmi kayıtlara geçirildi. Raporun sonuç bölümünde ise ‘‘Kalkış sırasında pistteki bir engelin lastik patlamasının ve ayağın kopmasının ilk bölümünün sebebi olarak görünmektedir’’ ifadesi yeraldı.

    Pisti tamir edin

    İnanılmaz ihmali ortaya çıkaran raporun sonuç bölümünde, DHMİ'ye ‘‘Pisti tamir ettirin’’ şeklinde çok acı bir ifade yer aldı. Pistin aradan geçen bir yıla yakın sürede tamir ettirilip ettirilmediği bilinmiyor. İşte Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne yönelik rapordaki acı tavsiyeler: ‘‘Antalya Devlet Hava Meydanları İşletmesi pist üzerindeki kusurları gidermek için pisti tamir ettirmeli ve uçaklara hasar verilmesini önlemek için uluslararası havacılık standartlarını her zaman sürdürmelidir.’’



    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı