Dünya Haberleri

DÜNYA

    Medyaya Putin baskını

    Hürriyet Haber
    12.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Rus usulü vergi denetimi

    Kar başlıklı komandolar, Devlet Başkanı Vladimir Putin'i eleştiren Rusya'nın en büyük televizyonunu NTV'yi ‘vergi denetlemek’ bahanesiyle bastı. Baskın, NTV televizyonunun gizli servis FSB'nin üst düzey bir yetkilisinin yolsuzlukların haber yapmasının ardından gerçekleşti. Ancak kavganın perde arkasında medya patronu ile Kremlin üst düzey yetkilileri arasındaki çıkar kavgası yatıyor.

    RUSYA'da siyah kar başlıklı ve otomatik silahlı komandolar dün rehine kurtarma operasyonu düzenler gibi ülkenin en büyük medya grubu Media Most'un başkent Moskova'daki binalarını bastı. NTV televizyonuna giren komandolar, ‘biz vergi müfettişiyiz’ diyerek silah tehdidi altında, evraklara el koydu.

    Media Most grubuna bağlı NTV televizyonu ve gazeteler, bir süredir Devlet Başkanı Vladimir Putin'in hükümeti ve gizli servis FSB içindeki yolsuzlukları ortaya çıkartıyordu.

    Media Most grubunun en ünlü yayın organları arasında NTV televizyonu, Echo of Moskow radyosu ve Segodnya gazetesi yer alıyor. NTV televizyonu önceki gün Segodnya gazetesindeki bir köşe yazısından alıntı yaparak gizli servis FSB'nin üst düzey görevlisi General Zaostrovtsev'in yolsuzluklarını üm bültenlerinde birinci haber olarak verdi.

    Media Most yetkilileri, baskının bu haberlerle bağlantılı olduğunu belirterek, eski FSB Başkanı Devlet Başkanı Putin'in gövde gösterisi yaparak medyayı sindirmeyi amaçladığını savundu. Şirket yetkilileri, baskın emrini de FSB Generali'in bizzat verdiğini savundu.

    Baskının, Baş Savcılık, gizli servis, İçişleri ve Maliye bakanlıkları yetkilileri tarafından yapıldığı belirtiliyor.

    KREMLİN-MEDYA KAVGASI

    Media Most grubunun patronu Sovyetler sonrası yeni zenginlerden Vladimir Gusinsky, Vladimir Putin'i en şiddetli eleştiren patronlar arasında bulunuyor. Ve Rus medyası, ülkenin diğer gruplarında olduğu gibi patronunun sesi görevini yürütüyor.

    Önce Parlamento ardından da Başkanlık seçimlerinde Medya Most grubu, Kremlin'e muhalif bir tutum sergiledi. Ve özellikle Başkanlık seçimleri arifesinde yeni Putin imajı çizmek yerine Putin'in liberal rakiplerini destekledi.

    Son gelişmeler Media Most'un grubunun hükümetle ilk kavgası değil. Yeltsin döneminde de Kremlin'le kanlı bıçaklı olan grubunun, aslında ne Yeltsin ile ne de Putin ile sorunu var. Yeltsin döneminde Devlet Başkanı Genel Sektereri görevini yürüten Alexander Voloshin Putin'in de sağ kolu olarak tanınıyor. Yeniden Putin'in Genel Sekreteri görevine atanması beklenen Voloshin ile grup arasında büyük bir çıkar çatışması yaşanıyor.

    Geçen yıl ülkenin en büyük bankalarından Vneshekonombank, Alexander Voloshin'in baskıları üzerine, NTV'nin 42.2 milyon dolarlık kredi borcuna karşılık malvarlığına el koymuştu. Yeltsin ailesi ve Kremlin üst düzey yetkilileri ile Media Most özellikle devlet ihalelerinde birbirlerinin en büyük rakibiydi. Media Most, 1994 yılında da Yeltsin'in emriyle basılmış ve şirketin koruma görevlileri eksi 10 derecede karların üzerine çıplak bir vaziyette yatırılmıştı.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı