Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Medyada Hayati Gelişmeler

    Hürriyet Haber
    23.12.2009 - 18:01 | Son Güncelleme: 23.12.2009 - 18:01

    Türkiye’nin sıcak gündemine takılıp kalmak insanımızı çürütüyor, algısını, genel-kültürünü baltalıyor,

    Evrensel düzeyde bir fikir egzsersizinden mahrum bırakıyor.

    Dünyadaki trendler nereye gidiyor, basın gelecekte nasıl bir formata girecek gibi sorular kahvehane geyiği düzeyinden öteye geçmiyor.

    Bugün dünyada büyük yankı bulan, Türkiye’de ise pek ırgalanmayan önemli bir konuya yer veriyoruz.

    Bir tarafta her gün en az bir kaç kez kullandığınız Google’ın başında 2 adam var,

    Sergey Brin ve Larry Page.

    Diğer yanda Microsoft’un CEO’su Steve Ballmer...

    Senelerdir, Google’ın sonunu getireceğini katıldığı hemen her konferansta söyleyen, monoton basın toplantılarında ortalığı kızıştırmak isteyen muhabirler için biçilmiş kaftan bir yönetici,

    Bir bakarsınız gazetede Google’ı tehdit eden çarpıcı bir manşet,

    Çevirin sayfayı, haberin ayrıntısında Microsoft’un yeni işletim sistemi tanıtılıyor.

    Tenis maçı izler gibi anında Google cephesine dönen kafalar...

    Ve hayal kırıklığı, kavga, polemik, eser yok...

    Cevabı geçtim,

    Google’cılar bu adamla senelerdir resmen kafa buluyor, hiç oralı olmuyor...

    Geçtiğimiz hafta bir önemli bir gelişme yaşandı.

    Google aldığı reklamlarla milyarlarca dolarlık bir reklam pastası elde etmiş durumda.

    Reklamlarverenlerin tercih sebebi aldığı hitler.

    Yani başkalarının ürettiği içerikleri alt alta dizip yanına reklam alıyor.

    Müzisyenlerin kendi içeriklerini kullanarak reklam payını 10’a katlayan Myspace’e ifrit olduğu gibi,

    Medya yöneticileri de kendi haberlerini, makalelerini kullanarak rant sağlayan Google’a kafayı takmış durumda.

    Google’a bu konuda en açık seçik tavır koyup içeriklerini kullanmasına izin vermeyeceğini açıklayan isim Rupert Murdoch.

    Bu konudaki ilk haberler gelince Google’ın yine aynı ‘vız gelir tırıs gider’ci tavrında ısrar edeceğini düşünmüştüm.

    Bütün bunların üzerine Google’ı bitireceğine and içen Microsoft Murdoch’a bir teklif yaptı.

    Wall Street Journal, The New York Post ve The Times of London gibi gazetelerin içeriğini Google’dan çıkarıp Microsoft’un arama motoru Bing’e koyması halinde Murdoch’a basına açıklanmayan bir para ödendi.

    Şimdi ne olacak sorusu medyanın gündemine oturmuşken Google’ın atacağı ya da atmayacağı adım bekleniyordu.

    O adım dün itibariyle atıldı.

    Google yöneticileri Murdoch’la biraraya geldi fakat basına toplantıya dair hiç bir bilgi verilmedi.

    Tek yorum Google’dan geldi; yayıncıların kendi içeriklerini Google indekslerinden çıkarma konusunda özgür olduğunu açıkladılar.

    Toplantıda da böyle aslan kesildiler mi bilemiyorum ama bu gelişmeler çok önemli.

    Google, binbir güçlükle yapılan haberleri, yazılan yazıların özetlerini sitesine koyarken,

    Hitlerini, reklam payını artırırken,

    Ortalık sütlimandı...

    Artık insanlar uyandı,

    Haber portalları dijital çağın hızlı balıklarıyla baş edemez numaralarını falan da artık kimse yemiyor.

    Bu gelişmeler google’ın sonunun geldiği ya da en azından artık internet mahallesinin ağababası mertebesinden düşeceğinin bir işaret fişeği...

    Dünyada açılım-saçılımla ilgili klon yorumlardan, kısır tartışmalardan daha önemli olaylar oluyor.

    Bazıları hala farkında olmasa da okuyucu bunu çoktan anladı.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz...

     

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı