Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Medina: Subliminal reklam ancak bilim kurguda olur

    Hürriyet Haber
    15.03.2005 - 00:00 | Son Güncelleme: 15.03.2005 - 00:01

    Tüketiciyi bilinçaltı reklama karşı korumak amacıyla AKP Adana Milletvekili Atilla Başoğlu’nun TBMM’ye sunduğu yasa tasarısı reklam dünyasında şaşkınlık yarattı. Reklamcılar Derneği Başkanı Medina Turgul, ‘Subliminal Advertising’e (Subliminal reklam) ancak bilim kurgu filmlerinde rastlanır’ yorumunu yaptı. Sözü geçen Subliminal reklamın bilim kurgunun ötesine geçemediğini söyleyen Medina, şöyle konuştu:‘Subliminal reklama zaman zaman başvurulduğu farzedilse bile kimseye fayda sağlamamıştır. Bugüne kadar Türkiye’de böyle bir reklamcılık anlayışı da görülmedi. Durup dururken Meclis’in bilim kurgu işine el atması nereden çıktı anlamıyoruz. Türk reklam sektöründe böyle bir reklamcılık yok.’SUBLİMİNAL REKLAM: Bir reklam filminin 1 saniyesinin 25 ayrı karenin arka arkaya geçirilmesiyle sağlandığını hatırlatan Medina, şunları söyledi: ‘Reklam sektöründe 1 saniye 25 film karesidir. Filmin 25 karesinden 2’sine böyle bir subliminal reklam karesi koyarsanız 23 kareyle birlikte aradan geçer ve farketmezsiniz. O kare güya aklınızda kalır diyorlar ama bu ancak bilim kurgu filmlerinde yer alan ve tartışılabilecek bir konudur. Bizim teknisyene yolladığımız reklam kareleri içinde zaten farklı konular olsa teknisyen içine başka bir şey karışmış diye onları keser atar. Türkiye’de bu tür bir reklamcılık yapılmıyor.’
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı