Gündem Haberleri

    Media Markt Anadolu'ya açılıyor

    Hürriyet Haber
    14.10.2007 - 11:56 | Son Güncelleme:

    Ümraniye mağazasındaki olaylı açılışla adından söz ettiren elektronik perakendecisi Media Markt, yeni mağazalar açmaya hazırlanıyor.

    Media Markt MS İstanbul Genel Müdürü Mustafa Altındağ, şirketin önümüzdeki dönem stratejileri ve sektörle ilgili soruları cevapladı.  

    Sektörde rekabet adına yaşanan tüm gelişmelerin tüketicinin lehine olduğunu ifade eden Altındağ, “Çünkü Türkiye'deki insanımız da Avrupa'da mevcut, kendi lehine olan gelişmeleri aynı şekilde istiyor. Bu, çok doğal bir süreç” dedi.

    Altındağ, Media Markt'ın, 30 yılı aşkın süredir kendi ortaya çıkardığı formatta Avrupa liderliğini üstlendiği için birçok gelişmeye öncülük ettiğini ve bunu başka ülkelere çok hızlı taşıyabildiğini anlattı. Media Markt nereye gittiyse, orada pazarın değişime uğrayarak, geliştiğini aktaran Altındağ, bunun yeni bir rekabete neden olduğunu, bundan tüketici, tedarikçi ve bütün pazarın faydalandığını dile getirdi.

    Altındağ, 45 bini aşkın ürün çeşitliliğinin bir arada bulunmasının, Türkiye'de bir ilk olduğunu ifade ederek, çeşitliliğin yanında, ortaya çıkarılan en uygun fiyat yapısı ile her bütçeye uygun bir ürün yelpazesi hazırlandığını anlattı. Altındağ, şöyle devam etti:

    "Yani 45 bin ürün içinde herkesin mutlaka kendisine doğru gelebilecek tarzda ürün bulması çok mümkün. Bu, Türkiye'de bir ilk. Ve biz bunu geliştirmek de istiyoruz. Bu açtığımız ilk mağaza bize göre ufak bir mağaza. Önümüzdeki dönem hedef, bunun neredeyse iki katı büyüklüğünde mağazalar açmak. 31 Ekim'de Eskişehir mağazamızı, daha sonra da Kasım ayında Mersin mağazamızı açacağız. Ayrıca İstanbul'da, Avrupa yakası da dahil üzerinde çalıştığımız 2-3 proje var. Türkiye'de bu kadar az mağazayla kalmayı düşünmüyoruz.”

    “YOĞUN İLGİ BEKLENTİLERİMİZİ AŞTI”

    Altındağ, ürün gamına göre fiyat yapılarının değiştiğini ifade ederek, “Bizimle birlikte tüketici nezdinde fiyat yapılarında değişiklik oldu, olumlu anlamda. Ve bu, devam edecektir. Biz bunu özellikle hep ön planda tutacağız. Rekabetle birlikte diğer oyuncular da buna göre yerini alacaktır. Biz, burada önderlik etmeyi düşünüyoruz” dedi.

    Media Markt Ümraniye mağazasında, açılıştaki izdihamın ardından artık, herkesin rahatça alışveriş yapabileceği bir ortama dönüldüğünü anlatan Altındağ, ilk yoğun ilginin beklentilerinin üzerinde olduğunu kaydetti. Altındağ, “Bu kadar yoğun bir ilgi bizi çok sevindirdi. Ama tabii ki beklentilerimizi aştı” dedi.

    Bunun bir pazarlama taktiği olup olmadığına ilişkin bir soruya Altındağ, “Media Markt'ın pazarlama taktiği, alışılagelmişin dışına çıkabilmek. Bunu önümüzdeki dönemlerde de göreceğiz. Ve pazarlama taktiğinde yine çeşit, yine en iyi fiyat gibi pazarlama noktaları var. Ama bu, sadece bir parçası. Pazarlama taktiği dememek lazım, pazarlama stratejimiz iyi bir hizmet üzerine kurulu” diye konuştu.

    Altındağ, Media Markt olarak Türkiye'ye inandıklarını belirterek, şunları kaydetti:

    “Türkiye'nin ekonomisi olsun, mevcut istikrar olsun, nüfusun, ekonomik verilerin gelişimi olsun, bunlar hakikaten çok önem verdiğimiz ve inandığımız noktalar. Yatırım kararı da bunun için verildi. Yani 15. ülke olarak onun için Türkiye seçildi. Bu da sevindirici tabii ki. Uluslararası dev bir firmanın yatırım kararı alıp Türkiye'de bu kadar hızlı yatırıma girmesi, Türkiye için de önemli bir gelişim. Çünkü başka ülkelere gitmedi. Avrupa'da gitmediği birçok ülke var, ona rağmen Türkiye seçildi.”

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı