Gündem Haberleri

    McDonald's'dan kahvaltı paketi

    A.A.
    08.05.2008 - 14:56 | Son Güncelleme:

    McDonald's, kahvaltı paketini bugünden itibaren 36 restoranında Türk tüketicisiyle buluşturmaya başladı.

    McDonald's kahvaltı ürünlerinin tanıtım toplantısında konuşan McDonald's Türkiye Genel Müdürü Sadi Fansa, McDonald's kahvaltı servisinin başta Amerika ve Kanada'da, bazı Latin Amerika ülkelerinde, Avrupa'da Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, İsveç, Asya Pasifik Bölgesinde Avustralya, Yeni Zelanda, Japonya, Kore, Çin ve Singapur'da sunulduğunu anlattı.

    Fansa, kahvaltı servisinin Orta Doğu bölgesinde Kuveyt'ten sonra ikinci olarak Türkiye'de sunulmaya başladığını aktararak, kahvaltı ürünlerinin, McDonald's'ın kahvaltı servisi sunan tüm ülkelerdeki ürünleriyle aynı olduğunu söyledi.
    Bu tatların Türk tüketicisi için oldukça farklı ve yeni tatlar olduğunu düşündüklerini ifade eden Fansa, her ülkenin kendine has farklı bir kahvaltı kültürü ve alışkanlıkları olduğunu belirtti.

    Fansa, McDonald's'ın kahvaltı ürünlerinin sunulmaya başladıktan kısa bir süre sonra beğeni kazandığının gözlemlendiği dile getirerek, Türk tüketicisinin de bu yeni lezzetleri kısa sürede beğeneceğini umut ettiğini söyledi.

    Türkiye'de kahvaltı ürünlerini Şubat ayından itibaren 7 restoranda test etmeye başladıklarını aktaran Fansa, "Bugün 36 restoranımızda satışa başlıyoruz. Ekim ayında kahvaltı servis eden restoran sayımız 53'e yükselecek" dedi.
    Fansa, kahvaltı servisinin sabah saat 06.30'da başlayacağını ancak 24 saat hizmet veren restoranlarında kahvaltı servisinin saat 04.00'den itibaren sunulacağını ve tüm restoranlarda kahvaltı servisinin hafta içi 10.30, hafta sonu 11.00'a kadar devam edeceğini bildirdi.

    Kahvaltı servisi için erkene çektikleri hizmet saatleri sayesinde hem müşteriler için uygunluk yarattıklarını hem de çalışan sayısı artışıyla istihdama katkı sağladıklarını kaydeden Fansa, kahvaltı ürünlerinin yüzde 75'inin Türkiye'deki tedarikçilerden sağlandığını belirtti.

    “PİYASANIN MARUZ KALDIĞI KADAR BİR FİYAT ARTIŞIYLA KARŞILAŞMIYORUZ”


    Soruları da yanıtlayan Fansa, kahvaltı servisinin Türkiye'de neden geç başladığının sorulması üzerine, kahvaltının McDonald's olarak asli konuları olmadığını ifade ederek, kahvaltı etmenin bir alışkanlık konusu ve Türkiye'de dışarıda kahvaltı etme alışkanlığının yeni yeni geliştiğini, uygun şartların oluştuğu ortam ve zamanda bu servise başlamayı düşündüklerini; bugünlerde bunların oluştuğuna inandıklarını anlattı.

    Fansa, ileride kahvaltı ürünlerinde farklılık olup olmayacağına ilişkin bir soru üzerine de, kahvaltı ile ilgili olarak genel yaklaşımlarının standart menüyü sunmak olduğunu ancak zaman içinde belki yerel tatlara hitap edebilecek 1 veya 2 ürün eklenmesinin söz konusu olabileceğini dile getirdi.

    Kahvaltı ürünlerinin satışların ne kadarını oluşturmasını beklediklerinin sorulması üzerine Fansa, "Kahvaltı ürünlerinin, satışların yüzde 10-12'sine ulaşmasını bekliyorum zaman içerisinde. Ancak bu kahvaltıyı tanıttığımız andan itibaren olacak bir şey değil. Biz bununla ilgili önümüzdeki 2-3 senelik bir hedef belirledik. İlk aşamada, kahvaltının, satışlarımızdan yüzde 3-4 gibi bir pay alarak başlamasını, ileride de yüzde 10-12'lere kadar çıkmasını ümit ediyoruz" dedi. Fansa, 2007 yılı cirolarının 150 milyon dolar olduğunu bildirdi.

    Fansa, sadece kahvaltıyla değil, kahvaltıya paralel olarak uzun saatler ve 24 saat uygulamalarıyla daha uzun saatler uygulamalarıyla müşterilere hizmet etmeye çalıştıklarını, kahvaltı uygulamasıyla restoranların sabah daha erken faaliyete geçeceğini dolayısıyla vardiya sayısının artacağını böylece istihdam için yeni bir olanak yaratılacağını belirtti.

    Gıda fiyatlarının artmasının tedarik durumlarını nasıl etkilediğiyle ilgili bir soru üzerine Fansa, tarihsel olarak Türkiye'de ürün fiyat artışlarını ve maliyetlerini enflasyonun altında tutmayı başardıklarını kaydederek, artan maliyetlerin karşılarında tehdit oluşturmaya devam ettiğini, Türkiye'deki girdi maliyetlerinin pahalı ve bunun karşılığında daha ucuza mal edebilecekleri ithal olanaklarının da kısıtlı olduğunu aktardı.

    Fansa, "Prensip itibariyle artan satış miktarlarımız paralelinde elde etmiş olduğumuz ölçekler ekonomisi doğrultusunda, üreticilerimizden bu fiyat artışlarını, her halükarda enflasyonun altında tutmayı başarabiliyoruz. Dolayısıyla, piyasanın maruz kaldığı kadar bir fiyat artışıyla karşılaşmıyoruz" diye konuştu.

    McDonald's kahvaltı ürünleri Egg McMuffin 2,95 YTL, Big Breakfast 6,50 YTL, Muffin 3,5 YTL, Hotcakes 4,5 YTL, Sausage McMuffin with Egg 3,75 YTL, Sausage McMuffin 2,85 YTL'den satılıyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı