GAZİANTEP HABERLERİ

MBTG, tanıtım stratejisi için çalıştay yaptı

AA / Zuhal Kocalar
18 Aralık 2014 - 12:04Son Güncelleme : 18 Aralık 2014 - 12:04

- Çalıştayda, ürün grupları genelinde tanıtımların kısa vadede Rusya, ABD ve Çin pazarına yoğunlaştırılması üzerinde görüş birliğine varıldı - MBTG Başkanı Aydın: -"Tamamen milli yiyeceğimiz ve sağlıklı bir gıda ürünü olan bulgur ihracatı yüzde 26'lık önemli bir artışla 110 milyon dolara yaklaşmıştır. Bu fevkalade önemli gelişmeler 2023 İhracat Hedeflerine ulaşma konusunda bizi oldukça sevindirmektedir"

YEREL HABERLER GAZİANTEP

AA / Zuhal Kocalar

GAZİANTEP (AA) - Sekretarya hizmetleri Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birliklerince yürütülen Makarna, Bulgur, Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu (MBTG) tarafından tanıtımı üstlenilen ürünlerin dünya pazarlarında daha etkin yer alabilmesi için çalıştay düzenlendi.

MBTG Başkanı Surur Aydın'ın başkanlığında gerçekleştirilen üç aşamalı çalıştayda, öncelikle mevcut pazarların ve bu pazarların durumlarının analizi, ürün bazında kısa, orta ve uzun vadede hedeflenen ülkelerin belirlenmesi ve bu ülkelerde yapılması gereken tanıtım faaliyetleri konuşuldu.

Aydın, çalıştayın açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye'de 15 farklı tanıtım grubunun faaliyette bulunduğunu ve MBTG'nin diğer tanıtım gruplarından farklı bir sorumluluk üstlendiğinin söyledi.

Konuşmasında ,makarna, bulgur, bakliyat ve bitkisel yağların ihracat rakamlarını değerlendiren Aydın, şöyle devam etti:

"Tanıtım grubumuzun geçen yılki ürün ihracatı ile bu yılki ihracatı arasında olumlu gelişmeler var. Bu konuda çok umutluyuz. Bitkisel yağlar 2013 yılının ilk 11 ayında 685 bin ton olan ihracatımız yüzde 5 artarak 790 bin tona ulaşmış ve ihracat değeri 950 milyon dolar civarında gerçekleşmiştir. Makarna ihracatımız da olumlu bir seyir göstermiş ve yüzde 4 artışla 470 milyon dolara yaklaşmıştır. Bakliyat ihracatı ise aynı dönemde yüzde 12'lik bir artışla 216 milyon doları aşmıştır. Bizi sevindiren önemli bir ürün de bulgurdur. Tamamen milli yiyeceğimiz ve sağlıklı bir gıda ürünü olan bulgur ihracatı yüzde 26'lık önemli bir artışla 110 milyon dolara yaklaşmıştır. Bu fevkalade önemli gelişmeler 2023 İhracat Hedeflerine ulaşma konusunda bizi oldukça sevindirmektedir."

Aydın, MBTG olarak Türkiye'nin 2023 hedefine katkı sunmak istediklerine dikkat çekerek, 2023 yılına girildiğinde hedeflenen 500 milyar dolarlık ihracat hacmine katkı sağlamak için dünya pazarlarını araştırdıklarını kaydetti.

Çalıştaya makarna, bulgur, bakliyat ve bitkisel yağlar ürün gruplarından sektörün önde gelen üretici ve ihracatçı firma temsilcileri katıldı.

Moderatörlüğünü Gaziantep Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Bayram'ın üstlendiği çalıştayda ürün grupları genelinde tanıtımların kısa vadede Rusya, ABD ve Çin pazarına yoğunlaştırılması üzerinde görüş birliğine varıldı

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Gaziantep haberleri bölümünde, DHA ve İHA’nın abonelerine gönderdiği Gaziantep haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde MBTG, tanıtım stratejisi için çalıştay yaptı haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

    GAZİANTEP NAMAZ VAKİTLERİ
    20 Ağustos 2017, Pazar
    • İmsak
      04:00
    • Guneş
      05:44
    • Öğle
      12:44
    • İkindi
      16:28
    • Akşam
      19:25
    • Yatsı
      20:55
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı