Mazda: En şeffaf vergi otomotivden

Hürriyet Haber
20.01.2002 - 00:00 | Son Güncelleme:

Mazda Motor Türkiye Murahhas Azası Veysel Mermer, otomotiv sektörünü, ‘‘en şeffaf ve kayıpsız vergi toplanan sektör’’ olarak tanımladı. Mermer, 2001'de sektörün yüzde 70'lerin üzerinde küçülmeler yaşandığını belirtti.Mazda Motor Türkiye A.Ş. Murahhas Azası Veysel Mermer, otomotiv sektörünün içinde bulunduğu darboğazın ülke ekonomisinde de ciddi kayıplar yarattığını söyledi. 2001 yılında otomotiv sektörünün çok kan kaybettiğini ardarda gelen iki ekonomik krizin sektörde yüzde 70'lerin üzerinde küçülmelere neden olduğunu belirten Mermer, ‘‘Otomotiv sektörü bayi ağı, satış sonrası hizmetleri, üretim birimleri ve yan sanayisi ile ülkemiz için ciddi istihdam sağlıyor. Bununla beraber hükümetin en şeffaf ve kayıpsız vergi topladığı tek sektördür. Bu açıdan değerlendirildiğinde, sektörün içinde bulunduğu darboğaz ülke ekonomisinde ciddi kayıplar yarattı’’ dedi.Sektörde faaliyet gösteren markaların da önemli finansman problemleri yaşadığını anlatan Mermer, daralan pazar ile birlikte satış adetlerindeki azalmaların hizmet kalitelerini negatif etkilediğini öne sürdü.Buna rağmen firmaların, marka bağımlılığını ve imajını yitirmemek için büyük uğraşlar verdiğini söyleyen Mermer, Mazda olarak yaptıkları çalışmaları şöyle anlattı: ‘‘Mazda olarak bizlerde bu konudaki uğraşlarımızı sürdürmek sureti ile üzerimize düşeni yapmaya çalışıyor ve krizlerin etkisini kendi bünyemizde absorbe etmek sureti ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Mazda olarak hedefimiz bu yılın negatif etkilerini hemen üzerimizden atarak 2002'ye umutla bakmaktır. Bu konuda yönetim olarak 2002 yılını ‘New Generation Vehicles' konseptine uygun yepyeni araçlar ve daha güçlü bir Mazda imajı ile geçireceğimize inanıyoruz. Mazda, ürün gamında 2002 yılında yer alacak yeni modeller ile önemli bir çıkış yapmayı planlıyor ve marka imajına yatırım yapmak sureti ile pazar payımızı yeni araçlarla artırmayı hedefliyoruz. 626 modelimizin yeni tasarımı olan Mazda Atenza/Mazda6 ile birlikte Mazda RX8, Mazda MX Sport Tourer, Mazda MPS Roadster gibi teknoloji ve estetiğin birleştiği geniş ürün gamı 2002 yılında Türk Mazda severlerin beğenisine sunulacak.’’ 2002’de tanıtıma devamTanıtımın gerek marka imajına, gerekse yeni araçların pazara sunumunda önemli bir rolü olduğunu belirten Veysel Mermer, özellikle kriz dönemlerinde daha da önem kazanan tanıtım faaliyetlerinin markanın tüketici ile ilk birleştiği nokta olması açısından büyük önem taşıdığını söyledi. Mermer, bunun bilincinde bir firma olarak 2001 yılındaki tanıtım aktivitelerini 2002 yılında artırarak sürdüreceklerini ifade etti.Mermer, şöyle söyledi: ‘‘Markaya ve müşteri memnuniyetine yatırım yapmak bir markanın en büyük kazancıdır. Dolayısıyla önümüzdeki yıl tanıtım faaliyetlerimizi Mazda markasına yakışır bir şekilde ve ‘New Generation Vehicles' konseptimize örtüşecek şekilde gerçekleştireceğiz.Bilindiği üzere Mazda 1986 yılından beri kesintisiz olarak aynı distribütör tarafından satılan ve satış sonrası hizmet veren, Türk pazarında marka bağımlılığı yüzde 70'lere ulaşmış ve sektörde birçok ilke imza atmış önemli bir markadır. Sektörün en eskilerinden olmak Mazda'ya ayrı bir misyon yüklemekte ve müşteri memnuniyeti odaklı hizmet vermeyi amaçlayan markamız bu konuya ciddi bir kaynak ayırmaktadır. 2002 yılında marka imajı ve müşteri memnuniyetini daha üst seviyelere taşımayı hedefleyen markamız bu hedefini pazara sunacağı ‘New Generation Vehicles'lar ile daha üst seviyelere ulaştıracaktır.’’
Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı