Mavi Jeans ABD'yi reklamla kuşatacak

Sadi ÖZDEMİR
20 Temmuz 2001 - 01:46Son Güncelleme : 20 Temmuz 2001 - 01:46

Mavi Jeans, global marka olmanın keyfini çıkarıyor. ABD, Kanada ve Avrupa'da tam 2 bin 700 satış noktasında tüketiciyle buluşan Mavi, bir Amerikan markası gibi 9-10 Ağustos'ta ABD medyasında reklam kampanyası başlatacak.

Türkiye'nin en global jeans markası Mavi, şimdi de ABD halkına kendi reklam kapanyası ile seslenecek. 9-10 Ağustos'ta ABD TV'lerinde, dergilerinde, Los Angeles ve New York'ta billboard'larda Amerikalılar'a kendini tanıtacak olan Mavi Jeans yurtdışında bu çapta doğrudan reklam kampanyası yürüten ilk Türk markası olacak.

ABD, Kanada ve Batı Avrupa'da toplam 2 bin 700 satış noktasında tüketiciyle buluşan Mavi Jeans'in Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, ‘‘Global marka olabilmek çok uzun zaman ve uğraş ister. Sadece para ile de olmaz. Tıpkı kanaviçe işlemek gibidir. Binlerce güzel düğüm atarsanız ortaya güzel bir marka çıkar’’ dedi. ABD'deki reklam kampanyasının içeriğini ve bütçesini açıklamayan Kantarelli şöyle konuştu:

‘‘Tabii ki ay yıldız ya da Cem Yılmaz olmayacak. Çünkü Amerikalı tüketicinin beğenisine ve ilgisine hitap etmek gerekiyor. Biz ABD'de bugüne kadar doğrudan tanıtım faaliyeti içinde değildik. Tanıtım dolaylı yapılırdı. Profesyonellere dönük tanıtımlar, tüketiciye dönük promosyonlar düzenledik. Büyük mağazalarda bazı ürünleri öne çıkaran sunumlar, haftalarlık satış promosyonları yaptık. Bunlardan aşama aşama geçtikten sonra son olarak şimdi ABD'de ABD pazarına yönelik reklam filmlerimiz çekildi. ABD TV'lerinde gösterilecek. Bu noktaya ulaşmış Türk markası var mı ben bilmiyorum. Bizce gerçekten global marka olmanın kanıtı bu.’’

UZAKDOĞU'DA ÜRETİM

Markayı globalleştirmenin neler sağlayabileceğini anlamak için Mavi Jeans markalı ürünlerin ihracat verilerine bakmak gerektiğini anlatan Kantarelli, ‘‘1998'de grubumuzun ihracatı 33 milyon dolar, Mavi markalı ürünlerin payı ise 11 milyon dolardı. 1999'da bu rakamlar 44 ve 18 milyon dolara çıktı. 2000 yılında 65 ve 28 milyon dolara ulaştık. 2001'in ilk 6 ayında ise 49 milyon 500 bin dolar toplam, 19 milyon dolarlık da Mavi markalı ürün ihracatı yaptık’’ dedi.

Global rekabeti başarmak için bazı ürünlerin Uzakdoğu'da üretimini denediklerini anlatan Kantarelli, ‘‘Uzakdoğu ile eskiden beri deneme çalışmalarımız oldu. Orada farklı bir çalışmaya eğiliyoruz. Ancak şartlar netleşmedi. Özetle global şartlara göre rakiplerimizle aynı silahlara sahip olmalıyız. Eğer rakipleriniz bazı ürünleri Uzakdoğu'da yaptırıyorsa ve bu yüzden rekabet avantajı sağlıyorsa biz de yaptırmalıyız diye düşündük. Bazı Mavi Jeans ürünleri orada yapılıyor. Yani bir Mavi Jeans ürünü içinde başka bir ülkede yapıldığını gösteren etiket de olabiliyor’’ diye konuştu.

Kantarelli ayrıca, ABD'ye kota sorununu aşabilmek için bir çok firma gibi kendilerinin de Romanya ve Bulgaristan'da katma değerinin büyük kısmı Türkiye'de olmak üzere üretim yaptıklarını belirtti. Temel uzmanlık alanının pantalon olduğunu vurgulayan Kantarelli, bu yüzden üretimin çok büyük bölümünün yine Türkiye'de gerçekleştiğini söyledi.

Doğu Bloku'nu ciddiye almadık

Nurettin Kantarelli, Türkiye'de girişimcilerin genellikle kısa vadeli ve bazı dönemlerde ortaya çıkan fırsatlara göre hareket etmeyi sevdiklerini belirterek şunları söyledi: ‘‘Biz hiç böyle düşünmedik. Bizim planlarımızda daima uzun vade vardı. Mesela 1994-1998 Laleli piyasasının en çok iş yaptığı dönemde bile Doğu Bloku ülkelerinin pazarlarını ciddiye almadık. Çünkü o ülkelerin geçici pazarlar, fırsatlarının da geçici fırsatlar olduğunu düşündük. Bu yüzden yönümüzü hep Batı'ya çevirdik. Çünkü Batı'da var olmayı başarırsak Doğu'yu nasıl olursa olsun başarırız diye düşündük. Aslolan kendini gerçek pazarlarda kabul ettirebilmektir. Bugün ABD, Kanada ve Avrupa'da 2 bin 700 Türkiye'de ise 520 satış noktasında ürünlerimiz satılıyor.’’

Mavi Menü'nün patenti çıkıyor

Son günlerde iç pazarda yoğun şekilde süren Mavi Menü reklamlarının çok etkili olduğunu ve bu tarz satışlarda bir patlama yaşandığını anlatan Nurettin Kantarelli, ‘‘Mavi Menü satış sisteminin patentini alıp yurtdışında bu tarz bir satış modası yaratmak istiyoruz. Çünkü 4 Erkek 4 Kadın menüsünde 437 bin farklı kombinasyon ortaya çıkıyor ve böyle menü şeklinde alışveriş tüketiciye ucuzluk da sağlıyor. Bu tamamen bizim icadımız ve kriz yüzünden böyle bir yöntem geliştirmedik. yaklaşık 1 yıldır Mavi Menü fikri kafamızdaydı’’ dedi. Kriz sürecinde Mavi ürünlerin satışlarının arttığını anlatan Kantarelli bunun da aslında kendileri için çok sevindirici olmadığını kaydetti. Kantarelli, ‘‘Çünkü pazar küçülürken bazı firmalar zora girdi ve pazardan çekilmek zorunda kaldı. Pasta küçüldü bizim pastadaki payımız büyüdü. Bunu söylemek bile bizi rahatsız ediyor’’ dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı