Mavi atak!

Güncelleme Tarihi:

Mavi atak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2016 22:24

Kıbrıs’taki markası Lifecell’i yeniden konumlayan Turkcell cep telefonundaki ‘yeşil’ arama tuşunu tarihe gömecek bir adım attı. Ev telefonları dahil tüm sesli görüşmeleri internet üzerinden yaptıracak olan Turkcell arama tuşunu da maviye çeviriyor. 

Haberin Devamı

EKONOMİ gazetecileri olarak Kıbrıs’ta Girne yakınlarında bir otelin toplantı salonundayız. Gözümüz sahnedeki Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu’nda. Tarihi bir ana şahitlik ediyoruz. Çünkü Terzioğlu, Graham Bell’in 1875 yılında başlattığı sesli görüşmenin yeni bir aşamasını anlatıyor.

Turkcell Kuzey Kıbrıs’taki markası Lifecell ile bildiğimiz telefon görüşmesini bir kenara bırakıp tamamen internet üzerinden görüşme sağlayacak ve buradan dünyaya yayılacak bir uygulamaya geçiyor. Lifecell tüm haberleşmenin mobil internet paketi üzerinden gerçekleştirildiği dünyada bir ilk olma özelliği taşıyor.

Bildiğiniz gibi Whatsapp, Viber ve Facetime gibi uygulamalar ancak aynı anda iki kullanıcının da akıllı telefonuna yüklü olduğunda kullanılabiliyor. Bu uygulamalardan ev ve ofis gibi sabit numaralar veya mobil hatlar direkt olarak aranamıyor. Lifecell’in BİP uygulaması diğer telefonlarda uygulama olsun olmasın ev, ofis veya diğer operatörlerin numaralarını arama imkanı sağlıyor. Uygulama ile akıllı telefonlardaki yeşil arama tuşu da maviye dönüşüyor.

Haberin Devamı

BİR HAFTADA BİN ABONE

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Bu yerli kaynaklarla geliştirdiğimiz, mobil iletişimde bir devrimdir. Bu uygulamayı 2017’de Türkiye’de de başlatmayı hedefliyoruz” dedi. Terzioğlu, Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen çözümün dünyadaki diğer telekomünikasyon şirketlerine örnek oluşturacağını da söyledi.

Sadece mobil internet üzerinden tüm haberleşme ihtiyaçlarını karşılayan bu çözümün mobil haberleşmede yeni bir çığır açtığına dikkat çeken Kuzey Kıbrıs Turkcell Genel Müdürü İsmet Yazıcı ise, “Değişim başlıyor ve yeni bir dünya doğuyor diyerek Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde dijital markamız lifecell’i bir hafta önce hayata geçirdik. Adada yeni markamıza olan yoğun ilgi bizi memnun ediyor. Bir hafta gibi kısa bir zaman içerisinde bin aboneye ulaştık” diye konuştu.

‘TÜM İHTİYAÇLAR TEK PAKETTE’

LIFECELL abonelerinin sadece mobil internet paketleri ile tüm iletişim ihtiyaçlarını karşılayabileceklerini söyleyen Terzioğlu, şunları söyledi: “Aboneler BiP üzerinden anlık mesajlaşacak, görüntülü konuşacak. Karşı taraf BiP kullanmasa bile sorun yaşamayacak. Çünkü BİP üzerinden hem sabit numaraları hem de GSM numaralarını arayabilecek. Bu uygulama sayesinde akıllı olmayan telefonlar bile BiP üzerinden aranabilir hale geldi. Lifecell’liler BiP ile haberleşme için ses ve SMS’e ihtiyaç duymayacak. Fizy’den müzik dinleyecek, Turkcell TV’den istedikleri TV kanalı ve filmi istedikleri yerde izleyebilecek. Lifebox ile fotoğraf, videolar ve tüm dosyalarını bulutta depolayabilecek.” Lifecell’in en küçük paketinde 4 GB internet, 200 dakika arama (BİP’ten BİP’e sınırsız) 5 GB TV, 5 GB müzik ve 50 GB’lık depolama hizmeti veriliyor. KKTC’de satışa çıkan bu paketin fiyatı ise 69 TL. 

Haberin Devamı

ANA LOKOMOTİF ARTIK DATA

Turkcell’in davetlisi olarak gittiğimiz Kıbrıs’ta telekomünikasyon şirketlerinin geleceğinin data ile olacağını belirten Kaan Terzioğlu, “Turkcell’in 3. çeyrek sonuçlarına da baktığımızda büyümenin ana lokomotifinin data olduğunu açıkça görüyoruz. Sadece mobil data gelirimiz geçen yılın aynı dönemine göre 4.5G’nin de etkisiyle yüzde 97 artarak 1 milyar 430 milyon TL’ye çıktı. Bu bile sektördeki değişimin ne denli hızlı olduğunu ortaya koyuyor” dedi. 4.5G abonelerinin sayısının hızla artarak 20 milyonu aştığını vurgulayan ve hedeflerinin 100 milyon aboneye sahip bölgesel bir oyuncu haline gelmek olduğunu söyleyen Terzioğlu, şunları söyledi: “Turkcell’in toplam internet trafiğinin yüzde 25’i 4.5G şebekemizden sağlanıyor. Şebekemizdeki kişi başına data kullanımı da ortalama yüzde 59 artışla 2.6 GB’a çıktı. Mobil internet ve uygulamaların kullanımı hızla artıyor. Geliştirdiğimiz küresel uygulamalarımıza olan talep de bunu açıkça ortaya koyuyor. Dünya çapında ilgi gören BiP’in indirilme sayısı yaklaşık 11 milyon, lifecell içinde de yer alan diğer uygulamalarımızdan Fizy yaklaşık 7.5 milyon, Lifebox 3.5 milyon ve Turkcell TV+ ise yaklaşık 2.5 milyon kez indirildi. Bu yoğun talep ve gelişmeler bizi mobil interneti daha da etkin kullanacak çözümler geliştirmeye yönlendiriyor. Bunun ilk adımını da Kuzey Kıbrıs’ta lifecell markamızla attık.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!