Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Matrix’e doğru

Dünyada internet ağında günde 294 milyar e-posta taşınıyor. Dünya nüfusunun tam 40 katı…

Farkında olmadan giderek sanal kişiliklere dönüşüyoruz. E-postalarla, twitlerle, facebook aracılığı ile haberleşiyoruz. Mevcudiyetimizi
bedenlerimiz değil, sanal dünyadaki profillerimize iliştirdiğimiz sırıtan fotoğraflar sergiliyor.

Aynı evde yaşayanlar bile artık birbirlerinin doğum gününü, evlilik ve tanışma yıldönümlerini, bayramlarını Facebook duvarına yazdıkları mesajlarla kutluyor. Herkesin sabah ilk işi ya da gece uyku tutmadığında veya boş kaldıkları her an Facebook’tan birbirini dürtmek, eşin dostun paylaştıklarını beğenmek, twitter’da sanal aşklar kovalamak, 140 karakter ile entellik cakası satmak haline dönüştü. Digital dünya artık her yerde. Öyle ki cep telefonlarına bile sığmış durumda…

“Klavye ishali” olmuş gibiyiz. Web üzerinden tartışıyor, kampanyalar başlatıyor, tavırlar ortaya koyuyor, ahkamlar kesiyor, hayat görüşü şekillendiriyoruz. Giderek sanal kişilikler haline geldik. Farkında mısınız?

Bu yüzden toplumda alışa geldik tutumlardan farklı davranışlar sergileyen bireyler türedi. /images/100/0x0/55eaa162f018fbb8f88c974c

Örneğin satın almayı düşündüğü ürün hakkında internetteki yorumları okumadan hareket etmeyen yeni bir müşteri türü oluşmaya başladı. Artık sanal alemde itibarınız yoksa yandınız. Bu yüzden konvansiyonel ya da eski metotlarla iletişim giderek zorlaşıyor. Pek çok marka hedef kitlesi ile eskisi gibi etkili iletişim kuramamaktan şikayetçi.

Nedeni ortada. Yeni dünya düzenine yani Matrix’e giden digital dünyaya entegrasyon sorunları ya da bu konuda markaların mevcut teknolojik alt yapı eksiklikleri…

Digital evren, her geçen gün sınırlarını büyütüyor. Araştırma şirketi Pingdom'un verileri bunu gösteriyor. Rakamlar çarpıcı. Örneğin; dünya çapında aktif internet kullanıcısı sayısı bir önceki yıla oranla yüzde 14’lük artışla 2 milyara ulaşmış durumda. Sadece geçen yıl 107 trilyon adet e-posta gönderilmiş internet üzerinden. Günlük e-posta hacmi ise dünya çapında 294 milyarı buluyor. Mevcut e-posta kullanıcı sayısı ise şimdilik 1.88, mevcut e-posta hesabı sayısı ise 2.9 milyar kadar.

Internetteki faal blog sayısı 152 milyon, dünya çapında her gün gönderilen “twit” sayısı ise ortalama 25 milyar adet. Sadece geçen yıl Twitter'a 100 milyon, Facebook’a da 250 milyon yeni kullanıcı eklenmiş. YouTube'da günlük izlenen video sayısı günlük 2 milyar, Flickr'a yüklenen fotoğraf sayısı da günlük 5 milyar adet. Yine dünya çapında yayında olan web sitesi sayısı şimdilik 255 milyonken sadece 2010'da 21.4 milyon yeni web sitesi internet sisteme eklenmiş.

Rakamlar düşündürücü.

Görünen o ki; dünya nüfusunun üçte biri artık 7/24 online. Matrix’e doğru gidiyoruz. Bu da demektir ki; digital dünyada yer edemeyen markalar, gelecekten umudu kesmeli.

Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam veya http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...   

X