Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Matematik solladı

Geçtiğimiz haftalarda size bu köşeden, yeni 4+4+4 eğitimsistemiyle beraber müfredata giren seçmeli derslerdenbahsetmiştim.

 Ve özellikle bu dersler arasında en dikkat çeken
ve haftalarca tartışma konusu haline gelen “Kuran-ı Kerim ve
Hz. Peygamberimizin Hayatı” derslerini okullar açıldığında kaç
kişinin seçeceğinin herkes tarafından merak konusu olduğunu da
belirtmiştim.

Matematik birinci sırada

Evet velisinden, öğretmenine, siyasetçisinden, eğitimcisine
kadar herkesin merakını giderecek açıklama yine Milli Eğitim
Bakanı Ömer Dinçer’den geldi. Dinçer, varolan seçmeli dersleri
kaç öğrencinin tercih ettiğini rakamlarıyla birlikte tek tek
açıkladı. Dinçer’in açıkladığı tabloda, “Matematik Uygulamaları”
dersinin diğer bütün derslere fark atarak birinci sıraya
yerleşmesi şaşırttı. Seçmeli ders denince hep akla gelen
eğlenceli, stressiz, not kaygısı güdülmeden güle oynaya alınacak
dersler yerine öğrenciler beklenlenin aksine bu yıl daha çok
düşünecekleri, bilgi dağarcıklarını sorgulayacakları sayısal bir
derse öncelik tanıdı. Matematik Uygulamaları en çok tercih edilen
ders oldu. 593 bin öğrenci bu dersi seçti.

Yabancı dil ikinci, Kur-an üçüncü

Biliyorsunuz yabancı dil yeni eğitim sisteminde önemini daha
da arttırdı. Artık ilkokul ikinci sınıfta öğrenciler yabancı
dil öğrenmeye başlayacak. Tabii ki bu öğrencilerin seçimine de
yansımış. Yaklaşık 495 bin öğrenci yabancı dil dersini seçmiş.
Bu da yabancı dil dersini en çok seçilen dersler arasında ikinci
sıraya oturttu. Peki gelelim, yukarıda da bahsettiğim Kuran-
ı Kerim dersine. Yaklaşık 480 bin öğrencinin seçtiği Kuran-
ı Kerim dersi ise üçüncü sırada yer aldı. Hz. Peygamberimizin
Hayatı dersini de yaklaşık 305 bin öğrenci seçti. Bakan Dinçer’in
verdiği rakamlara göre, diğer seçmeli derslerin seçilme oranları
ise, şöyle gerçekleşti:
“Spor ve Fiziki Etkinlikler dersini yaklaşık 300 bin öğrenci
tercih etti. Okuma Becerileri 259 bin, Bilişim Teknolojileri
ve Yazılım dersi 221 bin, Temel Dini Bilgiler 180 bin, Bilim
Uygulamaları 161 bin, Zeka oyunları 138 bin, Görsel Sanatlar 101
bin, Müzik 72 bin, Yazarlık ve Yazma Becerileri 68 bin, Drama
57 bin ve Yaşayan Diller ve Lehçeler 25 bin öğrenci tarafından
seçildi.”

Kürtçe’ye ilgi beklenti altında

Bir diğer tartışma konusu da Kürtçe’nin seçmeli ders olarak
okullara girmesiydi. Kürtçe, Yaşayan Diller ve Lehçeler başlığı
altında müfredata girdi. Ancak beklenen ilgiyi göremedi. Bakan
Dinçer de, bu düşüncede. Dinçer, “Yaşayan Diller ve Lehçeler,
Kürtçe derslerinin daha fazla ilgi göreceğini tahmin ediyordum”
diyerek beklentisinin altında kaldığını ifade etmiş oldu.

Korkulan olmadı

Sonuç olarak yukarıdaki tablodan da anlaşılacağı gibi, müfredat
hazırlanırken yaşanan tartışmalar, bazı derslerin seçimi
konusunda öğrencilere “mahalle baskısı” yapılacağı endişeleri
gerçekleşmemiş görünüyor. Veliler, çocuklarını seçimlik dersler
konusunda yönlendirirken, ilgi, alaka ve kabiliyetlerine göre
ders seçti diye tahmin ediyorum. En azından seçimlik derslerin
öğrenci dağılımı beni bu yönde düşünmeye sevk ediyor. Şu ana
kadar da okullardan, öğrenci ve velilerden seçimlik dersler
konusunda olumsuz bir durum yansımadı. Umarım, herşey bu tabloda
göründüğü gibidir.

X

YAZARIN DİĞER YAZILARI