Marketlere ‘Esaslı’ girecek

Burak COŞAN
19 Ağustos 2014 - 01:12Son Güncelleme : 17 Ağustos 2014 - 12:26

ESAS Holding ‘Esaslı’ markasıyla marketlere ürün verecek. Antalya’da et üretimi gerçekleştiren Esas Holding’in Gıda Grup Başkanı Babür Çelebi, 2015 yılında 4 milyon dolarlık yatırım yapılacağını ifade etti.

EV dışı tüketim, et ürünleri üretimi ve kuruyemiş alanında faaliyet gösteren ve yıllık 550 milyon lira ciroya ulaşan Esas Holding Gıda Grubu, et üretimi yaptığı ve toptan satış gerçekleştirdiği ‘Esaslı’ markasıyla marketlere de ürün vermeye hazırlanıyor. Okul kantinleri ve oteller gibi işletmelere uzun yıllardır ‘Esaslı’ markasıyla et ürünleri tedarik ettiklerini ifade eden Esas Holding Gıda Grup Başkanı Babür Çelebi, “Tüm Türkiye’de bayiler var. Hem kırmızı hem kanatlı eti satıyoruz. 60 milyon lira cirosu olan bir şirket” dedi. Antalya’da bazı yerel marketlere giriş yaptıklarının altını çizen Çelebi, “Ürünlerimiz perakende alanında tüketici tarafından güzel kabul gördü. Cesaretlendik. Markayı halka duyurmamız gerekiyor. Bunun için çalışmaları hızlandırdık” diye konuştu. Esaslı markası ile aylık 400 ton et üretimi gerçekleştirdiklerini belirten Çelebi, 2015 için 4 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını belirtti.

TERCİH KANATLI

Hedeflerinin önce bölgesel başlamak olduğunun altını çizen Çelebi, “Üretim tesisimiz Antalya’da. Bu çerçevede Antalya, Burdur ve Isparta’dan başlayacağız. Oradan yayılacağız. Zincir marketlere girmek çok pahalı olduğu için tercihlerimiz arasında bulunmuyor. Raf parası isteniyor. Etkinlikler düzenleniyor. Bu etkinliklere de katılmak zorundasınız. Yeni bir marka ile zincirlere girmek çok pahalı bir organizasyon” diye konuştu.

ŞEVKET SABANCI FİRMASIYIZ

Küçük marketler ile tüketici ile buluşacaklarına değinen Çelebi, “Bu şekilde zamanla tüketici soracak ‘bu ürün neden yok’ diye. Böylelikle bilinen bir marka olacağız” ifadelerini kullandı. İngiltere’nin en büyük gıda laborotuvarlarından birine üye olduklarına değinen Çelebi, “Onlarla işbirliği yaparak ürünlerimizi geliştiriyoruz. Tek ödün vermediğimiz yer lezzet ve kalite. Burası bir Şevket Sabancı firması. Bu isime zarar getirecek bir iş yapamayız” ifadelerini kullandı. Yıllık büyüme oranlarının bu alanda yüzde 30 olduğunu dile getiren Çelebi, “Geçmişte merdivenaltı belası vardı. Bu beladan et türlerinin birbirinden ayrılması kuralı ile kurtulduk. Etlerin birbirinden ayrılmasından sonra halkın tercihleri değişiklik gösterdi. Kanatlı etini de kırmız eti de isteyenler var. Şu anda yüzde 70’e yakın kanatlı eti ürünleri tercih ediliyor. Bu tercihin oluşmasında fiyat en önemli etkenler arasında yer alıyor” diye konuştu.

Bonservis ile 2 bin noktadayız

EV dışı tüketim alanında Bonservis markası ile büyümeye devam edeceklerinin altını çizen Babür Çelebi,“Bir otel kendini bir firmaya teslim ediyor. Her ihtiyacını bu firma tedarik ediyor veya bir restoran bu yolu seçiyor. Ancak Türkiye’de bu tip işletmelerin ihtiyaçları farklı kaynaklardan karşılanıyor. Bu pazar zamanla, batıdaki gibi gelişecek” dedi. Bonservis firması ile 2 bin noktaya ulaştıklarını belirten Çelebi, şirketin cirosunun 100 milyon lira civarında olduğunu söyledi.

Gıdada yeni yatırımlar

Esaslı markasıyla yapacakları yeni yatırım dışında başka planları da olduğuna vurgu yapan Babür Çelebi, “Bize teklif geliyor, biz de teklifler de bulunuyoruz. Süt ve süt ürünleri olabilir. Bunun dışında unlu mamuller olabilir. Gıda alanında ‘şu sektör’ olmasın diye bir düşüncemiz yok. Gıda sektörü her zaman büyüyecek bir sektör. Uzun vadeli yatırım gerektiren bir alan. Arkasında durulması gereken bir alan” diye konuştu.

Pazarda çok güçlüyüz

5 yıl önce Peyman ile kuruyemiş alanına giriş yaptıklarını ifade eden Babür Çelebi, “Peyman’da yıllık ciro 300 milyon lira civarında. Kuruyemiş ve bahçeden serisinde pazarda çok güçlüyüz” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı