Markalar “YouTube Fenomenleriyle” çalışmalı mı? Kuruluşlar sosyal mecrada nasıl ilerlemeli?

Hürriyet Haber
23 Haziran 2017 - 17:20Son Güncelleme : 23 Haziran 2017 - 17:35

YouTube’da her gün bir milyar saatlik içerik izleniyor. Markalar, YouTube’da üretilen içerğin parçası olmak ve genç izleyicilere erişmek için eğlence dünyasının yıldızlarıyla projeler gerçekleştiriyorlar. Yıldızlar kendi kanallarını yönetmek için diziler hazırlıyorlar. YouTube aracılığyla ünlü olan pek çok isimse, izleyici sayılarıı paraya çevirmenin yollarıı arıyor, markalarla işbirliği yapıyorlar.

YOUTUBE’DA İÇERİK YARATMANIN 5 KURALI

Hürriyet’in Türkiye Resmi Temsilcisi olduğu 64. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivalinde  en çok üzerinde durulan konulardan birisi YouTube ve içerik yaratımı konusuydu. Cannes Lions’da bu konudaki üç paneli izledim. Hollywood’un ünlü yıldızı Laura Dern’in komedyen ve YouTube fenomeni Grace Helbig’le; Müzisyen Demi Lovato’nun YouTube yöneticileriyle yaptığı söyleşilerden ve ünlü YouTuber’ların katıldığı oturumdan 5 maddelik bir liste çıkardım. YouTube’da iletişim yapmak isteyen markalar şunlara dikkat etmeli:

Markalar “YouTube Fenomenleriyle” çalışmalı mı Kuruluşlar sosyal mecrada nasıl ilerlemeli
'Demi Lovato'

  1. Konuşma başlatacak bir ortam

YouTube’un evsahipliği yaptığı “Orijinal İçeriğin değişen yüzü başlıklı panelde, YouTube’ın Küresel Dijital İçerik Başkanı (Global Head of Digital Content) Susanne Daniels; şirketin Kültür ve Trendler Bölüm Başkanı Kevin Alloca, ve Demi Lovato’yu izledik.

Lovato YouTube için oluşturduğu “Simply Complicated” başlıklı yeni dizisinin tanıtımı için Cannes’daydı.

Panelde, orijinal içerik üretiminin sosyal kanallara yönelmesinin gerisinde, sosyal mecranın insanları buluşturma gücü olduğu  vurgulandı. Kevin Allocca gçtiğimiz günlerde yayınlanan ve günde 3.5 milyon kez izlenen bir zürafa videosunu hatırlatarak şunları dedi:  “Vidoeda zürafa hiç bir şey yapmıyordu. Videoyu izleyen insanlar arasındaki konuşmalar önemliydi. İnsanlar o videonun altındaki yazıları okurken ortalama 30 dakika geçirdiler. 

Markalar “YouTube Fenomenleriyle” çalışmalı mı Kuruluşlar sosyal mecrada nasıl ilerlemeli
'Laura Dern'

  1. Kanala özel içerik

10 yıldır bir YouTube  kanalına sahip olan 25 yaşındaki Demi Lovato, Cannes Lions’da YouTube’la ortak hazırladığı yeni projesini tanıttı. Lovato’nun yeni show’una Kozmetik markası Ulta sponsorluk yapıyor. Markaların özel içerğie yönelişini YouTube’un Orijinal İçerik başkanı (Global Head of Original Content ) Susanne Daniels şu sözlerle açıkladı: “Kablolu ve abonelikle çalışan kanallarda reklamlar azalıyor. Beş yıl önce orijinal dizilerin yüzde 85’i reklam destekliydi. Şimd bu rakam yüzde 65’e düştü.  YouTube da içerik üretenler kendi sevdikleri konular ve tutkuları hakkında videolar oluşturuyorlar. Platforma, her gün yaklaşık 200 milyon yeni video yükleniyor. Ortak yönler insanları buluşturuyor ve etkileşim imkanı yaratıyor. “

Markalar “YouTube Fenomenleriyle” çalışmalı mı Kuruluşlar sosyal mecrada nasıl ilerlemeli
'Solda Laura Dern ve sağda Grace Helbig'

  1. Marka ve ünlünün değerleri arasında uyum

“Klasik Hollywood YouTube Nesliyle Buluşuyor” başlıklı  panelde ünlü yıldız Laura Dern, geçmişte ünlülerin hayranlarından uzakta kalmaya çalıştığını hatırlattı.  Günümüzde bu gizemin kaybolduğunu, geçmişin  “erişilmez ve dokunulmaz” yıldızlarının şimdi insanlara yakınlaşmk için çabaladıklarını anlattı. “Değişimin hızı kaçınılmaz, ancak markalar da bu hız içinde seçici olmalı” diyen Dern’e, YouTuber Helbig destek verdi. İzleyici sayısına bakarak sosyal mecra ünlüsü seçmenin  markalara zarar verebileceğini söyleyen Helbig şirketlere “enerjinizi dikkatli kullanın” çağrısında bulundu.

Markalar “YouTube Fenomenleriyle” çalışmalı mı Kuruluşlar sosyal mecrada nasıl ilerlemeli
'Demi Lovato'

  1. Şeffaflık ve dürüstlük

Grace Helbig, marka yöneticilerine ve sosyal mecra ünlülerine seçici olmalarını tavsiye etti ve şunları söyledi:

“YouTube’da içerik üreten birisi olarak, izleyicilerinizle aranızdaki ilişkinin çok özel ve şeffaf olduğunu fark ediyorsunuz. İçerik yaratmak isteyen kuruluşlarla çalışarak gelir elde edebilirsiniz. Ancak, kimlerle çalışacağınıza ve ne tür bir içerik yaratacağınıza dikkat etmeniz gerekiyor. “

Markalar “YouTube Fenomenleriyle” çalışmalı mı Kuruluşlar sosyal mecrada nasıl ilerlemeli

  1. Karşılıklı Etkileşim

Instagram ve YouTube’da milyonlarca izleyisi olan Model Pia Muehlenbeck; Yaratıcı Yönetmen Kane Vato; Epidemic Sound Kurucusu Oscar Höglund ve  Fitness antrenörü Carly Rowena “YouTube Yıldızlarının İzleyici Oluşturma Sırları” başlıklı panelde konuştular. 

Genç ünlülerin tümü izleyici ve beğeni satın alanlara acıyarak baktıklarını, kendi markalarına güvenmeyen bu kişilere markaların da güvenmemesi gerektiğini söylediler.

Gizli reklam yapılmasının bir fayda sağlamadığını vurgulayan YouTube ünlüleri, şeffaf, açık ve dürüst olmayanların çok kısa bir sürede ortaya çıktığına ve bunun markalara zarar verdiğine dikkat çektiler.

YouTube’da izleyici sayısını artırmak isteyenlere, izleyicilerle konuşmak ve yorum yazmak için vakit ayırmalarını önerdiler.

“Akmerkez’in desteklediği Cannes Lions Yaratıcılık Festivali Fatoş Karahasan’ın izlenimleri ile www.hurriyet.com.tr’de .”

Markalar “YouTube Fenomenleriyle” çalışmalı mı Kuruluşlar sosyal mecrada nasıl ilerlemeli

 

fatoskarahasan@twitter

fatoskarahasan@instagram 

 

 

 



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı